|
INSTYTUCJE BANKOWE I NIEBANKOWE NA RYNKU DETALICZNYCH USŁUG FINANSOWYCH W POLSCE
WALISZEWSKI K. CZECHOWSKA I.D. wydawnictwo: CEDEWU, 2019, wydanie Icena netto: 66.55 Twoja cena 63,22 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Instytucje bankowe i niebankowe na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce
Rynek detalicznych usług finansowych w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie i choć
tradycyjnie dominują na nim banki uniwersalne, coraz większą rolę odgrywają
instytucje niebankowe - fundusze inwestycyjne i emerytalne, zakłady ubezpieczeń,
instytucje pożyczkowe, pośrednicy kredytowi i doradcy finansowi. Monografia podejmuje
ważny i aktualny temat rynku detalicznych usług finansowych od strony instytucjonalnej z
naciskiem na wskazanie ewolucji regulacji prawnych poszczególnych segmentów tego rynku,
danych rynkowych prezentujących skalę działania poszczególnych instytucji oraz temat
rosnącej ochrony konsumenta korzystającego z usług poszczególnych instytucji
finansowych z uwzględnieniem europeizacji prawa ochrony konsumenta. Monografia jest
adresowana do naukowców, studentów i doktorantów, ale także praktyków - pracowników
instytucji finansowych: bankowych, pozabankowych i parabankowych. Jest źródłem wiedzy o
rynku detalicznych usług finansowych w Polsce - instytucjach finansowych i oferowanych
przez nie usługach, a także ich klientach - oraz perspektywach rozwoju tego rynku z
uwzględnieniem kontekstu europejskiego.
Rynek detalicznych usług finansowych w Polsce od wielu lat
odgrywa znaczącą rolę, zaś problematyka w recenzowanej monografii jest istotna i warta
opracowania zarówno w pozycjach książkowych, jak i artykułach naukowych. Omawiany
rynek rozwija się bardzo dynamicznie i następują na nim istotne zmiany instytucjonalne,
a także zmiany w zakresie potrzeb i oczekiwań klientów. Istotą rzeczy jest także
siła i liczba instytucji zajmujących się klientami detalicznymi oraz ich rosnąca
pozycja w systemie finansowym. Monografia Iwony Doroty Czechowskiej i Krzysztofa
Waliszewskiego posiada wiele wartościowych treści, a przez to stanowi wartościowe
opracowanie.
Z recenzji Prof. US dr hab. Beaty Świeckiej
Wstęp 7
Rozdział 1
Rynek detalicznych usług finansowych w Polsce 11
1.1. Identyfikacja rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 11
1.2. Odbiorcy usług na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 15
1.3. Oferta usług na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 21
1.4. Zasady etyczne i społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) na rynku detalicznych usług
finansowych w Polsce 29
Rozdział 2
Miejsce i rola instytucji finansowych na rynku detalicznych usług finansowych w
Polsce 35
2.1. Definicja i funkcje instytucji finansowych działających na rynku detalicznych usług
finansowych 35
2.2. Klasyfikacja instytucji finansowych działających na rynku detalicznych usług
finansowych 39
2.3. Instytucje finansowe w Polsce - struktura, liczba i aktywa 43
2.4. Regulacja, samoregulacja i nadzór instytucji finansowych działających na rynku
detalicznych usług finansowych 49
2.5. Konkurencja i współpraca na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 57
Rozdział 3
Instytucje bankowe na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 61
3.1. Bankowość detaliczna jako obsługa finansowa klienta indywidualnego i mikrofirm 61
3.2. Banki uniwersalne na rynku detalicznych usług finansowych 66
3.3. Banki specjalistyczne na rynku detalicznych usług finansowych 74
3.3.1. Banki samochodowe na rynku detalicznych usług finansowych 74
3.3.2. Banki hipoteczne na rynku detalicznych usług finansowych 78
3.2. Banki spółdzielcze na rynku detalicznych usług finansowych 82
Rozdział 4
Instytucje niebankowe na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 87
4.1. Instytucje pożyczkowe 87
4.2. Pośrednicy kredytowi 96
4.3. Doradcy finansowi 108
4.4. Towarzystwa funduszy inwestycyjnych i fundusze inwestycyjne 117
4.5. Fundusze emerytalne 123
4.6. Zakłady ubezpieczeń i pośrednicy ubezpieczeniowi 130
4.7. Domy i biura maklerskie 135
Rozdział 5
Ochrona konsumenta na rynku detalicznych usług finansowych 141
5.1. Początki ochrony konsumenta na rynku detalicznych usług finansowych 141
5.2. Podmioty ochrony rynku usług finansowych, aspekt pojęciowy 144
5.3. Europeizacja prawa ochrony konsumenta na rynku usług finansowych w Polsce 151
5.4. Instytucje zaangażowane w ochronę konsumenta na rynku finansowym w Polsce 156
Rozdział 6
Perspektywy rozwoju rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 167
6.1. Potencjał rozwoju rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 167
6.2. Perspektywa odbiorcy usług rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 175
6.3. Perspektywa usług na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 177
6.4. Perspektywa europejskich i krajowych regulacji detalicznego rynku usług finansowych
w Polsce 179
6.5. Perspektywa nowoczesnych technologii na rynku detalicznych usług finansowych 181
Zakończenie 185
Bibliografia 187
Spis tabel 199
Spis schematów i rysunków 201
Spis wykresów 203
O Autorach 207
208 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|