wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE ROZWOJEM PRACOWNIKÓW W FIRMIE REZULTATY PRZEDE WSZYSTKIM


MITORAJ-JAROSZEK M.

wydawnictwo: ONE PRESS, 2019, wydanie I

cena netto: 40.95 Twoja cena  38,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie

Rezultaty przede wszystkim


Ludzie to najważniejszy, ale i najmniej przewidywalny "zasób" firmy. Bo choć futurolodzy wieszczą, że ani się obejrzymy, gdy na większości stanowisk zastąpią nas roboty albo wbudowana w nasz biurkowy komputer sztuczna inteligencja, żyjemy nadal w rzeczywistości, w której sukces przedsiębiorstwa zależy przede wszystkim od jakości pracy zatrudnionych w nim osób. Marzeniem każdego specjalisty ds. HR, ale i wymaganiem, jakie się przed tym działem firmy stawia, jest wyłuskiwanie z rynku najlepszych, najzdolniejszych kandydatów na stanowiska, na które jest wakat. Nową osobę czeka krótkie przeszkolenie wdrażające w zadania, jakie zostaną jej powierzone i już ma zacząć efektywnie działać na rzecz swego pracodawcy, bez interwencji pracownika z działu HR.

Zatrudnianie nowych pracowników to zaledwie czubek góry lodowej wyzwań, przed którymi staje dział HR. Jego najważniejszą rolą jest dbanie o to, by z grupy indywidualności, dla potrzeb zawodowych zgromadzonych w jednym biurze, stworzyć harmonijnie współpracujący ze sobą zespół, który w dodatku będzie działał na rzecz organizacji - zgodnie z jej strategią. W tym celu pracownicy HR muszą być w stanie zdiagnozować oczekiwania, jakie pracownik żywi wobec firmy, i zestawić je z oczekiwaniami przełożonych wobec podwładnych. Należy ustalić cele rozwojowe dla zespołu i dobrać do nich adekwatne szkolenia, których rezultat będzie dla działu HR mierzalny. Trzeba przyjrzeć się sposobom zarządzania praktykowanym przez menedżerów i być w stanie wspomóc ich ewentualną korektą w sytuacji, gdyby okazały się nie do końca adekwatne czy wręcz niszczące dla zespołu. Trzeba rozumieć kulturę własnej organizacji i znać wpływ tej kultury na procesy uczenia się pracowników.


Wstęp 7

Rozdział 1. Rozwój kompetencji w oparciu o rezultaty 9

  • Czym jest rozwój zasobów ludzkich? 9
  • Jaki jest cel rozwoju zasobów ludzkich? 11

Rozdział 2. Określenie potrzeb biznesowych i rozwojowych 15

  • Potencjalna opłacalność inwestycji 18
  • Potrzeby biznesowe 18
  • Potrzeby w zakresie wyników na stanowisku pracy 19
    • Formalna ocena pracy 20
    • Ocena 360 stopni 23
    • Obserwacja przy pracy 26
  • Potrzeby w zakresie uczenia się 34
    • Wywiady 34
    • Kwestionariusze 35
    • Testy wiedzy lub umiejętności 49
  • Preferencje 51
  • Mapa analizy potrzeb 51

Rozdział 3. Ustalenie celów biznesowych i rozwojowych 53

  • Cele na pierwszym poziomie - reakcja i planowanie działań 55
  • Cele na drugim poziomie - zdobyta wiedza i umiejętności 56
  • Cele na trzecim poziomie - zastosowanie i wdrożenie wiedzy na stanowisku pracy 57
  • Cele na czwartym poziomie - wpływ na rezultaty biznesowe 59
  • Cele na piątym poziomie - ROI (zwrot z inwestycji) 60
  • Podsumowanie 61

Rozdział 4. Ocena rezultatów szkoleń 63

  • Ocena na pierwszym poziomie - reakcja i planowanie działań 66
    • Plan działania 69
  • Ocena na drugim poziomie - zmiany w poziomie wiedzy i umiejętności 71
  • Ocena na trzecim poziomie - wdrożenie wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy 73
    • Narzędzia do oceny szkolenia na trzecim poziomie 83
    • Podsumowanie planów działań 87
  • Ocena na czwartym poziomie - wpływ na wskaźniki biznesowe 89
  • Ocena na piątym poziomie - ROI, czyli zwrot z inwestycji 92
  • ROI ze szkolenia umiejętności przywódczych dla kadry menedżerskiej - studium przypadku 94

Rozdział 5. Przygotowanie i prowadzenie szkolenia 111

  • Etap twórczy 111
  • Cele uczenia 113
  • Dobór metod szkoleniowych 113
    • Metody pozwalające osiągnąć cele poznawcze 114
    • Metody pozwalające osiągnąć cele afektywne 118
    • Metody pozwalające osiągnąć cele behawioralne 125
  • Podręczniki prowadzącego szkolenie - "manual" 128
  • Materiały szkoleniowe 160
  • Kompetencje trenera prowadzącego szkolenie 166
  • Trenerzy wewnętrzni w organizacji 174
  • Współpraca z firmami szkoleniowymi 184

Rozdział 6. Blended learning 187

  • Przykład blended learningu 190
  • Zasada 70/20/10 - co to takiego? 192
  • Studium przypadku 204
    • Realizacja projektu 205

Rozdział 7. Rozwój kompetencji menedżerskich 207

  • Start menedżera 208
    • Awans zewnętrzny 209
    • Awans wewnętrzny 209
  • Planowanie i organizacja czasu pracy 210
  • Umiejętność prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych 212
  • Formalna ocena pracy 214
  • Rozwój kompetencji zespołu 218
    • Wprowadzanie nowego pracownika 218
    • Rola menedżera w szkoleniach 219
    • Coaching menedżerski 221
    • Delegowanie zadań 224
  • Trudne sytuacje w zarządzaniu 227
  • Coaching biznesowy 229
    • Studium przypadku 231
  • Mentoring 236
    • Studium przypadku 239

Rozdział 8. Zarządzanie karierą i planowanie sukcesji 245

  • Ścieżki kariery 247
  • Planowanie sukcesji 248
  • Studium przypadku 253

Rozdział 9. Kontekst organizacyjny 259

  • Powiązanie z biznesem 259
  • Zaangażowanie kadry menedżerskiej w proces rozwoju 262
  • Klimat organizacyjny 263

Zakończenie 265

Bibliografia 267


280 stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022