wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.55 51,82   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

EKONOMIA WSPÓŁDZIELENIA NA RYNKU USŁUG HOTELARSKICH NIEDOSKONAŁOŚCI POŚREDNICY REGULACJE


PAWLICZ A.

wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN, 2019, wydanie I

cena netto: 54.55 Twoja cena  51,82 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ekonomia współdzielenia na rynku usług hotelarskich

Niedoskonałości - Pośrednicy - Regulacje


Głównym problemem badawczym w niniejszej pracy są niedoskonałości ekonomii współdzielenia na rynku usług hotelarskich. Niedoskonałości rynku obejmujące istnienie kosztów transakcyjnych, asymetrii informacji oraz efektów zewnętrznych są istotne dla wyjaśnienia przyczyn ograniczonego zasięgu wymiany P2P na rynku usług hotelarskich przed rokiem 2010. Innowacje związane z redukcją niedoskonałości rynku były główną przyczyną wzrostu znaczenia platform EW.

W monografii podjęto próbę weryfikacji dwóch równorzędnych i wzajemnie ze sobą powiązanych hipotez badawczych. Według pierwszej hipotezy poziom niedoskonałości współdzielonego rynku usług hotelarskich jest wyższy niż w przypadku tradycyjnego rynku usług hotelarskich. Hipoteza druga zakłada, że pośrednicy na rynku usług hote­larskich EW nie ograniczają tych niedoskonałości rynku, które związane są z efektami zewnętrznymi transakcji.

Ze wstępu


Rozdział 1
Niedoskonałości rynku i możliwości ich ograniczania
1.1. Teoria i klasyfikacja niedoskonałości rynku
1.1.1. Pojęcie niedoskonałości rynku
1.1.2. Efekty zewnętrzne
1.1.3. Dobra publiczne
1.1.4. Koszty transakcyjne
1.1.5. Asymetria informacji
1.2. Prywatne metody redukcji niedoskonałości rynku
1.2.1. Typologia prywatnych metod redukcji niedoskonałości rynku
1.2.2 Działania stron transakcji
1.2.3. Organizacje non-profit
1.2.4. Rola pośrednika w redukcji niedoskonałości rynku
1.3. Regulacje jako publiczne metody ograniczania niedoskonałości rynku

Rozdział 2
Teoretyczne podstawy ekonomii współdzielenia
2.1. Analiza bibliometryczna publikacji z zakresu ekonomii współdzielenia
2.2. Istota ekonomii współdzielenia
2.3. Popyt i podaż w ekonomii współdzielenia
2.3.1. Specyfika podmiotów rynku
2.3.2. Motywy uczestnictwa w ekonomii współdzielenia

Rozdział 3
Tradycyjny i współdzielony rynek usług hotelarskich
3.1. Rynek usług hotelarskich jako część rynku usług turystycznych
3.2. Popyt i podaż na rynku usług hotelarskich
3.2.1. Rynek tradycyjny
3.2.2. Ekonomia współdzielenia
3.3. Rozwój usług pośrednictwa na rynku usług hotelarskich w ujęciu historycznym
3.4. Istota i rodzaje platform ekonomii współdzielenia
3.4.1. Airbnb
3.4.2. Couchsurfing
3.4.3. HomeAway
3.4.4. Flipkey
3.5. Pozostali pośrednicy ekonomii współdzielenia na rynku usług hotelarskich
3.5.1. Metawyszukiwarki
3.5.2. Podnajemcy

Rozdział 4
Niedoskonałości ekonomii współdzielenia oraz instrumenty ich ograniczania na rynku usług hotelarskich
4.1. Niedoskonałości ograniczane przez platformy ekonomii współdzielenia
4.1.1. System informacji zwrotnej
4.1.2. Pozostałe prywatne instrumenty ograniczające niedoskonałości rynku
4.2. Pozostałe niedoskonałości ekonomii współdzielenia na rynku usług hotelarskich
4.2.1. Efekty zewnętrzne
4.2.2. Monopolizacja rynku pośrednictwa
4.3. Publiczne regulacje ekonomii współdzielenia
4.3.1. Specyfika regulacji
4.3.2. Strategie regulacji i podmioty regulujące
4.3.3. Stosowane instrumenty regulacji

Rozdział 5
Metodyczne problemy badań prowadzonych w obszarze niedoskonałości rynku usług hotelarskich ekonomii współdzielenia
5.1. Utrudnienia i ograniczenia w badaniach
5.2. Metodyka badań zrealizowanych na potrzeby pracy

Rozdział 6
Tradycyjny i współdzielony rynek usług hotelarskich w Polsce
6.1. Potencjał i specyfika polskiego rynku usług turystycznych
6.2. Podaż na rynku usług hotelarskich
6.3. Usługi hotelarskie w ekonomii współdzielenia i ich dystrybucja w świetle badań jakościowych
6.4. Popyt i ceny na usługi hotelarskie w ekonomii współdzielenia
6.5. Kierunki rozwoju ekonomii współdzielenia na rynku usług hotelarskich do roku 2028

Rozdział 7
Charakterystyka niedoskonałości ekonomii współdzielenia rynku usług hotelarskich oraz propozycje ich regulacji
7.1. Niedoskonałości ekonomii współdzielenia
7.1.1. Efekty zewnętrzne
7.1.2. Ochrona konkurencji
7.1.3. Ochrona konsumenta
7.2. Regulacje rynku usług hotelarskich w świetle badań jakościowych
7.3. Koncepcja regulacji ekonomii współdzielenia na rynku usług hotelarskich w Polsce

Zakończenie
Literatura
Załącznik
Spis tabel
Spis rysunków
Summary


226 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022