wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   2 egz. / 85.25 80,99   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > wyszukiwanie > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ODDZIAŁYWANIE POLITYKI SPOŁECZNO-GOSPODARCZEJ NA ZMIANY POLSKIEGO RYNKU USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH


BUDZIEWICZ-GUŹLECKA A.

wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN, 2019, wydanie I

cena netto: 60.00 Twoja cena  57,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Oddziaływanie polityki społeczno-gospodarczej na zmiany polskiego rynku usług telekomunikacyjnych


Rynek usług telekomunikacyjnych jest obszarem gospodarki szczególnie ważnym z punktu widzenia społecznych i ekonomicznych interesów państwa. Wynika to z tego, że obecnie telekomunikacja wpływa na efektywność, skuteczność oraz jakość funkcjo­nowania jednostek, zbiorowości oraz krajów, będąc jednocześnie jedną z podstawowych determinant poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego. Jest nie tylko podstawowym, uniwersalnym oraz wszechstronnym medium komunikacyjnym współczesnej cywiliza­cji, ale także czynnikiem integrującym, stymulującym oraz tworzącym procesy, które bez telekomunikacji na obecnym poziomie rozwoju nie byłyby możliwe.

Na rynku usług telekomunikacyjnych obserwowane są intensywne zmiany wywo­łane postępem techniczno-technologicznym, w tym ciągle wzrastającą rolą informacji, która staje się bardzo istotnym czynnikiem rozwoju społeczno-gospodarczego. Rynek ten podlega ponadto zmianom strukturalnym wynikającym z oddziaływania polityki społeczno-gospodarczej. Zmieniają się formy komunikowania zarówno przedsiębior­ców, jak i społeczeństwa, dzięki postępującym procesom cyfryzacji i konwergencji. Spo­łeczeństwo informacyjne, które na tym rynku funkcjonuje, stale się rozwija i wymaga odpowiedniego ukierunkowania narzędzi polityki telekomunikacyjnej. Wzrost roli in­formacji, zmiany technologii komunikacji i zakres oraz tempo tych zmian powodują, że współcześnie ważnym problemem staje się problem wykluczenia cyfrowego. Niezbędne jest więc wykorzystanie odpowiednich narzędzi, które będą zapobiegały pogłębianiu się tego problemu i przyczyniały do jego ograniczania.

Ze wstępu


Wstęp

1. Teoretyczne aspekty polityki społeczno-gospodarczej
1.1. Analiza pojęć związanych z polityką gospodarczą i polityką społeczną
1.2. Metody polityki społeczno-gospodarczej
1.3. Narzędzia polityki społeczno-gospodarczej
1.4. Międzynarodowa koordynacja polityki społeczno-gospodarczej

2. Charakterystyka rynku usług telekomunikacyjnych jako obszaru oddziaływania polityki społeczno-gospodarczej
2.1. Informacja jako czynnik rozwoju społecznego i gospodarczego
2.2. Telekomunikacja jako narzędzie komunikacji i przesyłu informacji
2.3. Specyfika rynku telekomunikacyjnego, jego rodzaje i oferowane usługi
2.4. Technologiczne uwarunkowania zmian na rynku usług telekomunikacyjnych
2.5. Struktury rynkowe w działalności telekomunikacyjnej
2.6. Miejsce polityki telekomunikacyjnej w polityce społeczno-gospodarczej

3. Analiza narzędzi polityki telekomunikacyjnej w Polsce
3.1. Regulacja jako narzędzie polityki na rynku telekomunikacyjnym
3.1.1. Istota i przykłady oceny regulacji
3.1.2. Prokonkurencyjna regulacja sektorowa
3.1.3. Działalność organów regulacyjnych
3.1.4. Efekty zmian na rynku usług telekomunikacyjnych w wyniku działania narzędzi regulacyjnych
3.2. Bezpośrednia interwencja jako narzędzie polityki telekomunikacyjnej
3.2.1. Istota bezpośredniej interwencji i warunki jej stosowania
3.2.2. Programy i środki bezpośredniej interwencji wykorzystane na krajowym rynku telekomunikacyjnym
3.3. Narzędzia polityki wspierające przedsiębiorców telekomunikacyjnych

4. Ocena zmian na rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce z punktu widzenia rozwoju społeczeństwa informacyjnego
4.1. Idea społeczeństwa informacyjnego oraz proces jego kształtowania
4.2. Przegląd wybranych narzędzi pomiaru społeczeństwa informacyjnego
4.2.1. Narzędzia stosowane w międzynarodowych raportach
4.2.2. Wskaźniki wspierające ocenę
4.3. Analiza poziomu rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce
4.3.1 Wykorzystanie ICT w przedsiębiorstwach
4.3.2. Wykorzystanie ICT w gospodarstwach domowych
4.4. Nierówności w dostępie do technologii komunikacyjno-informacyjnych a problem wykluczenia cyfrowego

5. Kierunki zmian polityki społeczno-gospodarczej w warunkach cyfryzacji telekomunikacji ukierunkowane na wzrost kompetencji cyfrowych w Polsce
5.1. Wyzwania cywilizacyjne dla społeczeństw w erze postępujących procesów cyfryzacji
5.2. Narzędzia polityki społeczno-gospodarczej wspierające ograniczanie zagrożeń na rynku komunikacji elektronicznej
5.2.1. Oddziaływanie kompetencji cyfrowych na wykluczenie cyfrowe
5.2.2. Proponowane metody pobudzające rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce
5.2.3. Poziomy oddziaływania polityki społeczno-gospodarczej
5.2.4. Rola inicjatyw obywatelskich we wspomaganiu rozwoju społeczeństwa   informacyjnego
5.3. Perspektywiczny model polityki społeczno-gospodarczej na rynku usług telekomunikacyjnych

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Summary


326 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022