|

INNOWACYJNE I POZAINNOWACYJNE UWARUNKOWANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI REGIONALNEJ NA PRZYKŁADZIE REGIONU POMORZA ZACHODNIEGO
SPYCHALSKA-WOJTKIEWICZ M. TOMCZYK M. wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN, 2019, wydanie Icena netto: 63.35 Twoja cena 60,18 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Innowacyjne i pozainnowacyjne uwarunkowania przedsiębiorczości regionalnej na
przykładzie regionu Pomorza Zachodniego
Niniejsza monografia opisuje zagadnienia dotyczące zarówno
innowacyjnych, jak i pozainnowacyjnych uwarunkowań przedsiębiorczości regionalnej.
Temat ten został zbadany również przez pryzmat regionu Pomorza Zachodniego, co ma na
celu ukazanie praktycznych aspektów powyższych zagadnień. Autorki kierują niniejszą
monografię do przedstawicieli nauki oraz instytucji otoczenia biznesu i przedsiębiorców.
Grono adresatów jest szerokie, ponieważ badania, w tym przeprowadzone przez autorki,
wskazały, że w budowie potencjału innowacyjnego oraz pozainnowacyjnego regionu
niezwykle istotny jest ekosystem sprzyjający innowacyjności, złożony z wielu
interesariuszy przedsiębiorczości. Tym samym autorki wyrażają nadzieję, że niniejsza
monografia zainteresuje interesariuszy ekosystemu przedsiębiorczości oraz przyczyni się
do pogłębienia wiedzy w tym temacie.
Ze wstępu
WstęP
Rozdział 1. Uwarunkowania rozwoju w regionie ekonomicznym
1.1. Czynniki rozwoju kreatywności regionów
1.2. Koncepcje miasta kreatywnego
1.3. Klasa kreatywna
1.4. Od regionu tradycyjnego do kreatywnego
Rozdział 2. Innowacje i ich znaczenie w podmiotach oraz ich źródła i dyfuzja
2.1. Ekonomiczny wymiar współczesnych innowacji
2.1.1. Istota innowacji
2.1.2. Pojęcie i klasyfikacja innowacji
Rozdział 3. Przedsiębiorstwa sektora MSP, ich specyfika i uwarunkowania
innowacyjne
3.1. Charakterystyka przedsiębiorstw należących do sektora MSP
3.1.1. Pojęcie oraz klasyfikacja przedsiębiorstw należących do sektora MSP
3.1.2. Specyfika przedsiębiorczości mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
3.1.3. Czynniki rozwoju mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
3.2. Innowacje w mikro-, małych i średnich przedsiębiorstwach
3.2.1. Uwarunkowania tworzenia innowacji w przedsiębiorstwach sektora MSP
3.2.2. Charakterystyka poziomu wdrażania innowacji w sektorze MSP
Rozdział 4. Innowacje marketingowe i ich rola oraz zastosowanie w podmiotach
należących do sektora MSP
4.1. Zakres innowacji marketingowych
4.1.1. Definicja innowacji marketingowych
4.1.2. Transfer innowacji marketingowych
4.2. Zastosowanie innowacji marketingowych w sektorze MSP
4.2.1. Potencjał zastosowania innowacji marketingowych w mikro-, małych i średnich
przedsiębiorstwach
4.2.2. Aplikacja innowacji marketingowych przez mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa
4.3. Budowa konkurencyjności mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw poprzez
zastosowanie innowacji marketingowych
4.3.1. Konkurencyjność przedsiębiorstw MSP na rynku
4.3.2. Determinanty kształtujące konkurencyjność mikro-, małych i średnich
przedsiębiorstw
4.3.3. Konkurencyjne strategie innowacji w mikro-, małych i średnich przedsiębiorstwach
Rozdział 5. Charakterystyka uwarunkowań makroekonomicznych Pomorza Zachodniego
5.1. Uwarunkowania położenia geograficznego i gospodarki Pomorza Zachodniego
5.2. Profil ekonomiczno-społeczny regionu Pomorza Zachodniego
5.2.1. Analiza zaludnienia regionu
5.2.2. Uwarunkowania makroekonomiczne
5.2.3. Potencjał edukacyjny i kulturowy w regionie
5.2.4. Infrastruktura w regionie
Rozdział 6. Analiza uwarunkowań przedsiębiorczych w regionie Pomorza
Zachodniego
6.1. Wsparcie kompetencji przedsiębiorczych oraz orientacji biznesowej młodych
przedsiębiorców
6.2. Wsparcie start-upów i akceleracja
6.3. Przedsiębiorczość młodych na obszarach peryferyjnych
6.4. Wdrażanie RIS3 w kontekście potrzeb młodych przedsiębiorców
Rozdział 7. Ramy polityczne wspierające młodych przedsiębiorców i start-upy
7.1. Polityka regionalna oraz strategie wspierające przedsiębiorczość
7.2. Fundusze strukturalne dla przedsiębiorczości w regionie
7.3. Inteligentne specjalizacje regionu Pomorza Zachodniego
Rozdział 8. Charakterystyka ekosystemu przedsiębiorczości w regionie Pomorza
Zachodniego
8.1. Interesariusze i inicjatywy w regionie
8.2. Składowe ekosystemu przedsiębiorczości
8.2.1. Charakterystyka wyników na podstawie analizy SWOT oraz wskaźnika REDI
Zakończenie
Bibliografia
198 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|