|
MAKROMARKETING NAUKA O MARKETINGU WOBEC PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I ŚRODOWISKOWYCH
KAMIŃSKI J. wydawnictwo: PWE, 2019, wydanie Icena netto: 83.89 Twoja cena 79,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Makromarketing
Nauka o marketingu wobec problemów społecznych i środowiskowych
Makromarketing jest obszarem nauki o marketingu, który bardziej niż marketingiem
jako funkcją zarządzania i narzędziem menedżera jest zainteresowany społeczną i
środowiskową rolą marketingu. Traktuje on marketing jako proces społeczny, główny
akcent zainteresowania kładąc na oddziaływanie marketingu na społeczeństwo oraz
społeczeństwa na marketing.
Książka jest jednym z nielicznych i pierwszym na polskim rynku wydawniczym
opracowaniem z zakresu teorii marketingu oraz historii myśli marketingowej poświęconym
makromarketingowi. Jej głównym celem jest przedstawienie istoty, historii, przedmiotu i
zakresu makromarketingu jako części nauki o marketingu oraz ukazanie roli, jaką
spełnia on w jej rozwoju, a także szans, jakie w związku z rozwojem problematyki
makromarketingowej stają przed nauką o marketingu.
Wstęp
Rozdział 1. Zakres nauki o marketingu
1.1. Zakres nauki o marketingu w świetle treści wybranych podręczników
1.1.1. Marketing menedżerski
1.1.2. Źródła rozwoju marketingu menedżerskiego
1.1.3. Istota marketingu menedżerskiego
1.2. Inne niż podręcznikowe sposoby ujęcia problematyki marketingowej
1.2.1. Poziom analizowania zjawisk marketingowych
1.2.2. Zróżnicowanie sektorowe
1.2.3. Sposób prezentowania zjawisk marketingowych
1.3. Zakres nauki o marketingu w świetle Modelu Trzech Dychotomii S. Hunta
1.4. Podsumowanie
Przypisy
Rozdział 2. Problem definicji marketingu
2.1. Szczególna rola definicji marketingu
2.2. Definicje marketingu AMA
2.3. Konsekwencje dla przedmiotu i zakresu nauki o marketingu wynikające z aktualnej
definicji marketingu AMA
2.4. Definicja marketingu a problem statusu marketingu jako nauki
2.5. Negatywne konsekwencje zbyt wąskiego definiowania marketingu
2.5.1. Definiowanie marketingu w sposób menedżerski
2.5.2. Główne zagrożenia wynikające z menedżerskiego definiowania marketingu
2.6. Podsumowanie
Przypisy
Rozdział 3. Makromarketing jako subdyscyplina nauki o marketingu
3.1. Pojęcie makromarketingu
3.2. Geneza i rozwój makromarketingu
3.2.1. Spór o genezę makromarketingu
3.2.2. Makromarketing we wczesnym okresie rozwoju nauki o marketingu
3.2.3. Przyczyny odejścia nauki o marketingu od zainteresowania problematyką makro
3.2.4. Instytucjonalizacja makromarketingu jako subdyscypliny nauki o marketingu
3.3. Założenia epistemologiczne makromarketingu
3.4. Zakres makromarketingu
3.4.1. Pierwsze próby określenia zakresu makromarketingu
3.4.2. Zakres makromarketingu przedstawiony na Konferencji EAARM
3.4.3. Taksonomia Hunta-Burnetta
3.4.4. Współczesny zakres makromarketingu
3.5. Szkoły makromarketingu
3.6. Podsumowanie
Przypisy
Rozdział 4. Marketing społeczny
4.1. Ogólne tło powstania marketingu społecznego
4.2. Teoretyczne źródła marketingu społecznego
4.3. Pojęcie marketingu społecznego
4.4. Niejednoznaczność interpretacji społecznych korzyści
4.5. Etyczny wymiar marketingu społecznego
4.6. Ograniczony zakres zainteresowania kwestiami społecznymi
4.7. Podsumowanie
Przypisy
Rozdział 5. Kształtowanie systemowego ujęcia zagadnień marketingowych
5.1. Wczesne próby systemowego ujęcia marketingu
5.2. Wkład W. Aldersona
5.2.1. Założenia systemowego ujęcia marketingu W. Aldersona
5.2.2. Przyczyny ograniczonej popularności koncepcji W. Aldersona
5.2.3. Znaczenie dorobku W. Aldersona
5.3. Ujęcie systemowe przed powstaniem JMM
5.4. Podsumowanie
Przypisy
Rozdział 6. Zarys teorii systemów marketingowych
6.1. Pojęcie systemu marketingowego
6.2. Założenia teorii systemów marketingowych
6.2.1. Specjalizacja
6.2.2. Środowisko macierzyste (social matrix)
6.2.3. Elementy systemu marketingowego
6.2.4. Wynik działania systemu marketingowego
6.3. Różnice interpretacyjne i obszary badawcze systemów marketingowych
6.4. Podsumowanie
Przypisy
Rozdział 7. Funkcje i dysfunkcje marketingu
7.1. Funkcje marketingu w gospodarce narodowej
7.2. Marketing a rozwój gospodarczy
7.3. Funkcje marketingu wobec nabywców
7.3.1. Funkcje marketingu wobec nabywców w ujęciu klasycznym
7.3.2. Funkcje marketingu wobec nabywców w ujęciu funkcjonalnym
7.3.3. Funkcje marketingu wobec nabywców w ujęciu menedżerskim
7.4. Funkcje marketingu wobec osób zaangażowanych w marketing
7.5. Dysfunkcje marketingu
7.6. Podsumowanie
Przypisy
Rozdział 8. Wykorzystanie dorobku makromarketingu w praktyce marketingowej -
marketing interesariuszy
8.1. Geneza i założenia koncepcji interesariuszy
8.2. Przesłanki ewolucji marketingu w kierunku orientacji na interesariuszy
8.3. Orientacja rynkowa (MO) a orientacja na interesariuszy (SO)
8.4. Stakeholder marketing
8.5. Spór o interesariuszy w definicji marketingu
8.6. Odmiany marketingu zorientowanego na interesariuszy
8.6.1. Postać mikromarketingowa
8.6.2. Postać makromarketingowa
8.7. Wymagane umiejętności
8.8. Podsumowanie
Przypisy
Rozdział 9. Marketing wobec odpowiedzialności środowiskowej - marketing
zrównoważony
9.1. Imperatyw środowiskowy w marketingu
9.2. Bariery utrudniające skierowanie marketingu na zrównoważoną ścieżkę rozwoju
9.2.1. Dominujący paradygmat społeczny
9.2.2. Złożoność i wieloaspektowość problematyki środowiskowej
9.2.3. Opozycyjny wobec zrównoważenia charakter tradycyjnego marketingu
9.2.4. Pozostałe bariery
9.3. Tradycja zainteresowania marketingu problematyką środowiskową
9.4. W kierunku zielonego marketingu
9.5. Dualny charakter zainteresowania marketingu kwestiami środowiskowymi
9.6. Zrównoważony marketing jako koncepcja makromarketingowa
9.6.1. Pojęcie zrównoważonego marketingu
9.6.2. Założenia epistemologiczne
9.7. Zarządzanie marketingowe w zrównoważonym marketingu
9.7.1. Zrównoważona orientacja rynkowa
9.7.2. Nowy marketing-mix
9.8. Podsumowanie
Przypisy
Rozdział 10. Makromarketingowa interpretacja efektywności marketingu
10.1. Zainteresowanie efektywnością marketingu we wczesnym okresie rozwoju nauki o
marketingu
10.2. Od efektywności marketingu do efektywności marketingowej przedsiębiorstwa
10.3. Ewolucja oceny wyników działalności marketingowej przedsiębiorstwa
10.4. W kierunku poszerzonej interpretacji efektywności marketingu
10.5. Wybrane nurty rozważań dotyczące makromarketingowej interpretacji efektywności
marketingu
10.5.1. Wzór efektywności marketingu W. Aldersona i propozycja jego modyfikacji
10.5.2. Poszerzenie rozumienia efektywności marketingu poprzez ocenę niezamierzonych
efektów zewnętrznych
10.5.3. Efektywność marketingu w wymiarze środowiskowym
10.6. Podsumowanie
Przypisy
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tablic i ramek
Indeks osób
428 stron, Format: 16.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|