|
BIURO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI PMO
WYROZĘBSKI P. wydawnictwo: PWE, 2019, wydanie Icena netto: 68.15 Twoja cena 64,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Biuro zarządzania projektami (PMO)
Każda
organizacja funkcjonująca w globalnej gospodarce jest zmuszona nieustannie podejmować
wyzwania dotyczące m.in. wdrożeń nowych produktów i procesów, aby móc utrzymać się
w konkurencyjnym i ciągle zmieniającym się otoczeniu. Powszechną praktyką staje się
więc powoływanie w przedsiębiorstwach jednostek organizacyjnych zarówno planujących,
organizujących, jak i nadzorujących realizowane przedsięwzięcia. Aż 71% badanych firm
przyznaje, że w swoich strukturach organizacyjnych posiada biuro zarządzania projektami,
które obecnie jest jednym z najlepszych narzędzi wdrażania zmian oraz ulepszania i
podtrzymywania dotychczasowej działalności.
Do zadań biura
zarządzania projektami (Project Management Offce - PMO) należą:
• wspieranie i
realizowanie planów strategicznych przedsiębiorstwa,
• utrzymanie kapitału
intelektualnego,
• planowanie i nadzór
nad wykorzystaniem zasobów,
• koordynacja i
centralizacja podległych projektów,
• zarządzanie
środowiskiem projektowym, w tym planowanie, standaryzacja i synchronizacja, szkolenia,
kontrola,
• doskonalenie praktyk
i rezultatów zarządzania projektami,
• likwidacja lub
łagodzenie problemów,
• raportowanie
projektów do wyższego szczebla zarządzania.
Biuro zarządzania
projektami (PMO) to publikacja wypełniająca dotychczasową lukę na polskim rynku
wydawniczym. Autor przedstawia aktualny stan wiedzy i najnowsze wyniki badań w zakresie
PMO. Znakomitym uzupełnieniem podjętej tematyki są zagadnienia portfela projektów,
zarządzania wiedzą projektową oraz dojrzałości biur zarządzania projektami.
Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, słuchaczy studiów podyplomowych
z zakresu zarządzania projektami, uczestników specjalistycznych szkoleń, a także dla
praktyków gospodarczych i konsultantów.
Wstęp
Rozdział 1. Wprowadzenie i źródła koncepcji PMO
Rozdział 2. Istota biur zarządzania projektami
Rozdział 3. Popularyzacja i rozwój koncepcji PMO
Rozdział 4. Uzasadnienie i ocena korzyści z wdrożenia PMO w organizacji
Rozdział 5. Modele, typy i podejścia do PMO
Rozdział 6. Przegląd typowych zadań realizowanych przez PMO
Rozdział 7. Strategiczne zarządzanie projektami
Rozdział 8. Monitorowanie i raportowanie projektów
Rozdział 9. Opracowanie metodyk i narzędzi zarządzania projektami
9.1. Uzasadnienie standaryzacji działań projektowych
9.2. Opracowanie wewnętrznych standardów (metodyki) zarządzania projektami
9.3. Utrzymanie i rozwój metodyki zarządzania projektami
Rozdział 10. Gromadzenie doświadczeń i zarządzanie wiedzą projektową
Rozdział 11. Rozwój personelu projektowego
11.1. Szkolenia i programy rozwoju kompetencji menedżerskich
11.2. Ścieżki rozwoju personelu projektowego
11.3. Zapewnienie kierowników projektów
Rozdział 12. Wsparcie planowania i realizacji projektów
Rozdział 13. Jak wdrażać PMO? Organizacja i tworzenie biura projektów
13.1. Wprowadzenie
13.2. Inicjowanie utworzenia PMO
13.3. Analiza interesariuszy
13.4. Ocena stanu wyjściowego
13.5. Wyznaczanie celów PMO
13.6. Dobór formy PMO
13.7. Osadzenie PMO w strukturze organizacji
13.7.1. PMO w strukturze liniowej
13.7.2. PMO w strukturze liniowo-sztabowej
13.7.3. PMO w organizacji macierzowej zorientowanej liniowo
13.7.4. PMO w organizacji macierzowej zorientowanej projektowo
13.7.5. Czysta organizacja projektowa
13.7.6. Spółka córka projektowa
13.8. Struktura wewnętrzna i dobór pracowników
13.9. Uruchomienie PMO
13.10. Utrzymanie i rozwój PMO po wdrożeniu
Rozdział 14. Modele dojrzałości biura zarządzania projektami
Rozdział 15. Kompleksowy model funkcjonowania PMO - biura portfela, programów i
projektów według Axelos P3O
Zakończenie
Załącznik. Opis stanowisk biura zarządzania projektami
Bibliografia
320 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|