wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 67.50 64,13   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DOŚWIADCZENIA RODZINNE JAKO CZYNNIK ROZWOJU WYBITNYCH TWÓRCÓW


MENDECKA G.

wydawnictwo: DIFIN, 2019, wydanie I

cena netto: 67.50 Twoja cena  64,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Doświadczenia rodzinne jako czynnik rozwoju wybitnych twórców


W prezentowanej książce, która odwołuje się do biografii wybitnych twórców ukazano współzależność trzech ważnych czynników w życiu każdego człowieka: rozwoju, twórczości i rodziny.

W potocznym odbiorze pojęcie „twórczość” łączy się wyłącznie z wybitnymi osiągnięciami człowieka. Tymczasem w świetle teorii psychologicznych każdy człowiek zdolny jest do aktywności twórczej, bo większości osób udało się chociaż raz samodzielnie rozwiązać trudny problem, stworzyć oryginalną kreację na bal dla dziecka, opowiedzieć mu wymyśloną przez siebie bajkę, uczcić kogoś, komponując piosenkę, malując obraz lub ułożyć dla niego wiersz. Oczywiście te utwory mają niewielką wartość i nie zmieniają świata, jednak pozwalają cieszyć się efektami własnej pracy i poczuć się – chociaż w skromnym wymiarze – twórcą. Dlatego w psychologii, obok twórczości elitarnej, wyróżnia się także twórczość egalitarną. Obydwa rodzaje ubogacają życie jednostki i są dla niej źródłem satysfakcji. Znajomość doświadczeń kształtujących wybitnych twórców stanowi cenną informację dla jednostek pragnących pracować nad swoim rozwojem twórczym.


Wprowadzenie

Rozdział 1. Istota rozwoju psychicznego
1.1. Rozwój w poglądach filozoficznych
1.2. Psychologiczne ujęcie rozwoju
1.3. Rozwój w ujęciu psychologii biegu życia

Rozdział 2. Twórczość w ujęciu współczesnej psychologii
2.1. Wielowymiarowość i interakcyjność twórczości
2.2. Osobowościowe uwarunkowania twórczości
2.3. Twórczość a rozwój jednostki

Rozdział 3. Rodzina a rozwój jednostki
3.1. Rodzina jako system interakcji
3.2. Percepcja interakcji rodzinnych a podmiotowość jednostki
3.3. Czynniki rozwoju jednostki w rodzinie

Rozdział 4. Rodzice jako osoby znaczące w rozwoju dziecka
4.1. Jakość małżeństwa rodziców a interakcje rodzinne
4.2. Stymulująca i ograniczająca rola matki w rozwoju twórczym człowieka
4.3. Realizowanie roli ojca a stymulowanie rozwoju dziecka

Rozdział 5. Analiza materiałów biograficznych jako metoda badania społecznych uwarunkowań rozwoju wybitnej twórczości

Rozdział 6. Doświadczenia wybitnych twórców - kobiety
6.1. Maria Skłodowska-Curie (1867-1934)
6.2. Marina Cwietajewa (1892-1941)
6.3. Isadora Duncan (1877-1927)
6.4. Frida Kahlo (1907-1954)

Rozdział 7. Doświadczenia wybitnych twórców - mężczyźni
7.1. Albert Einstein (1879-1955)
7.2. Pablo Picasso (1881-1973)
7.3. Zygmunt Freud (1850-1939)
7.4. Andrzej Panufnik (1914-1991)
7.5. Czesław Miłosz (1911-2004)
7.6. Steve Jobs (1955-2011)

Rozdział 8. Doświadczenia rodzinne wybitnych twórców a rozwój ich twórczego potencjału - dyskusja dotycząca zaprezentowanych wyników
8.1. Cechy rodzin pochodzenia wybitnych twórców
8.2. Jakość małżeństwa rodziców, rodzice jako osoby znaczące
8.3. Doświadczenia wybitnych twórców związane z rodziną prokreacyjną

Podsumowanie - doświadczenia rodzinne sprzyjające narodzinom geniusza
Summary
Bibliografia


276 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022