CorelDRAW 2018 PL
Ćwiczenia praktyczne
W dziedzinie tworzenia rysunków wektorowych i projektowania CorelDRAW nie ma sobie
równych. Jego twórcy już od trzydziestu lat rozwijają możliwości tego niesłychanie
elastycznego i wygodnego w obsłudze programu, a użytkownicy korzystają z niego z
niezmienną satysfakcją. Aplikacja doskonale nadaje się do przygotowywania plakatów,
szyldów, wizytówek, rysunków technicznych, raportów, dyplomów czy broszur. Nowe narzędzia
dostępne w wersji 2018 PL pozwalają uzyskać bardzo ciekawe efekty graficzne znacznie
mniejszym nakładem pracy.
Jeśli chcesz nauczyć się obsługi CorelDRAW albo sprawdzić, jak korzystać z
nowości — Puentylizera, trybu rysowania symetrycznego, Cienia blokowego, Uderzenia lub
PhotoCocktailu — sięgnij po książkę CorelDRAW 2018 PL. Ćwiczenia praktyczne i
wykonaj serię inspirujących, jasno opisanych ćwiczeń, które wprowadzą Cię w świat
tego programu. Dzięki nim szybko nauczysz się sprawnie manewrować między poleceniami,
posługiwać się obiektami i dodawać do nich różne fantastyczne efekty, a Twoje
rysunki nabiorą charakteru i zachwycą odbiorców!
Zapisywanie, otwieranie i drukowanie dokumentów
Rysowanie prostych obiektów i narzędzie Uderzenie
Transformacje obiektów i tworzenie kopii obiektów
Rysowanie symetryczne i kolejność obiektów
Wybieranie obiektów i grupy obiektów
Blokowanie, wyrównywanie i rozkładanie obiektów
Zmiana kształtu obiektów
Praca z tekstem i tabelami
Wypełnienie jednolite, tonalne, deseniem, teksturą i postscriptowe
Kontury obiektów i okno Właściwości obiektu
Szybkie wypełnianie części wspólnej
Precyzyjne rysowanie
Rozdział 1. Wstęp 5
- Opis programu CorelDRAW 2018 5
- Co nowego w programie? 6
- Wymagania systemowe 10
- Różnice między rysunkiem rastrowym a wektorowym 10
Rozdział 2. Pierwsze kroki 15
- Uruchamianie programu 15
- Wygląd ekranu 19
- Zapisywanie, otwieranie i drukowanie dokumentów 23
- Przydatne informacje 31
- Okno Podpowiedzi 35
Rozdział 3. Podstawy rysunku wektorowego 39
- Rysowanie prostych obiektów 39
- Uderzenie 49
- Nadawanie obiektom kolorów 50
- Transformacje obiektów 54
- Tworzenie kopii obiektu 58
- Rysowanie symetryczne 63
- Kolejność obiektów 65
- Wybieranie obiektów 66
- Grupy obiektów 69
- Blokowanie obiektów 70
- Wyrównywanie i rozkładanie obiektów 71
- Zmiana kształtu obiektów 75
- Ćwiczenia podsumowujące 77
Rozdział 4. Praca z tekstem i tabelami 89
- Tekst 89
- Tabele 110
- Ćwiczenia podsumowujące 121
Rozdział 5. Wypełnienia i kontury 125
- Zmiana ustawień domyślnych 126
- Wypełnienie jednolite 128
- Wypełnienie tonalne 134
- Wypełnienie deseniem 138
- Wypełnienie teksturą 139
- Wypełnienie postscriptowe 141
- Kontury obiektów 142
- Okno Właściwości obiektu 148
- Szybkie wypełnianie części wspólnej 150
- Ćwiczenia podsumowujące 152
Rozdział 6. Rysowanie precyzyjne 155
- Linijki 157
- Siatka 159
- Prowadnice 162
- Prowadnice dynamiczne 165
- Prowadnice wyrównania 168
- Przyciąganie do obiektów 170
- Przyciąganie tekstu do siatki bazowej 173
- Ćwiczenia podsumowujące 175
184 strony, oprawa miękka