wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MIĘDZY RYNKIEM A CIVIL SOCIETY. KONTEKSTY BADAŃ SOCJOLOGICZNYCH


SITEK W.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2007, wydanie I

cena netto: 42.50 Twoja cena  40,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Profesor o swojej książce: "Nie widzę sensownego powodu, dla którego należałoby budować teoretyczne i metodologiczne bariery między badaniami rynkowymi i studiami prowadzonymi z myślą o sprawnym i sprawiedliwym funkcjonowaniu civil society.

Konteksty badań socjologicznych są kreowane przez szerokie pole praktyki społecznej, rozpościerającej się między wymogami rynku, rozproszonymi interesami zwykłych ludzi, potrzebami politycznej organizacji i wyzwaniami, jakie stają przed samoorganizującym się społeczeństwem. Wszędzie tam można spotkać socjologów.

Ale jest to książka nie tylko dla nich - dotyczy problemów, którymi zajmują się studenci i absolwenci wszystkich nauk o społeczeństwie. Zainteresuje też nieprofesjonalnych czytelników, chcących wiedzieć, w jaki sposób socjologowie tworzą tę wiedzę, którą później przedstawiają publicznie jako obraz społecznej samoświadomości".


Spis treści:

Wstęp. Komu potrzebna jest socjologia?

Rozdział 1.
Refleksje wstępne. Społeczne pola weryfikacji wiedzy

Rozdział 2.
Wpływ uczucia na napięcie rozumu

Rozdział 3.
Ważniejszy jest kotek czy ptaszek, czyli o tajemniczym, choć praktycznie doniosłym powiązaniu uczuć z rozumem

Rozdział 4
Civil society a paradygmat socjologicznej konceptualizacji

Rozdział 5
Socjologia amerykańska czy meksykańska - problem wzorców kulturowo-metodologicznej poprawności

Rozdział 6
Odnajdywanie symetrii jako dyrektywa metodologiczna w badaniach socjologicznych

Rozdział 7
Paradoks autostrady i inne pułapki socjologicznych prognoz

Rozdział 8
Przyczynek do teorii upodmiotowionego obywatela racjonalnego. Przewidywanie wyników wyborów w perspektywie metodologicznej

Rozdział 9
Socjologia sposobów czy socjologia racji?

Rozdział 10
Chcemy wiedzieć, co ludzie robią, czy też interesuje nas, co powinni robić? Ilościowe a jakośiowe metody i techniki badawcze

Rozdział 11
Sytuacja badawcza jako kontekst zadawanych pytań

Rozdział 12
Niektóre popularne błędy badawcze

Rozdział 13
Surveillance Studies - nowa metoda badań czy oko Wielkiego Brata?

Rozdział 14
Rynek polskich badań społecznych

Bibliografia
Indeks nazwisk
Summary


204 strony, A5, twarda oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022