|
FRANCZYZA NOWOCZESNY MODEL ROZWOJU BIZNESU
ZIÓ£KOWSKA M.J. wydawnictwo: CEDEWU, 2019, wydanie IVcena netto: 61.40 Twoja cena 58,33 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka Franczyza
nowoczesny model rozwoju biznesu
Pierwsza w Polsce ksi±¿ka
bêd±ca kompendium wiedzy o nowoczesnym modelu biznesu dynamicznie
rozwijaj±cym siê na ca³ym ¶wiecie, jakim jest franczyza.
Zaprezentowano w niej istotê i genezê powi±zañ franczyzowych wraz ze
szczegó³ow± typologi± franczyzy oraz wp³yw powi±zañ
franczyzowych na rozwój przedsiêbiorstwa. Autorka
szczegó³owo przedstawi³a zalety i wady oraz szanse i
zagro¿enia rozwoju tej metody prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej dla
franczyzodawcy, jak i dla franczyzobiorcy. Po raz pierwszy w
literaturze polskiej kompleksowo zebrano i zaprezentowano statystyki
ogólno¶wiatowe dotycz±ce powi±zañ franczyzowych. Na tle
analizy rozwoju powi±zañ franczyzowych w ¶wiecie zaprezentowano
mo¿liwo¶ci i poziom wykorzystania franczyzy przez polskie
przedsiêbiorstwa oraz trendy rozwoju tej formy wspó³pracy w
Polsce. Szczegó³owo przedstawiono tak¿e uwarunkowania prawne
dzia³alno¶ci opartej na zasadach franczyzy zarówno w Polsce,
jak i w krajach Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych Ameryki. W
czê¶ci empirycznej poruszono kwestie wykorzystania franczyzy w
przedsiêbiorstwach zarówno tych bêd±cych dawcami licencji,
jak i franczyzobiorcami.
Idealna
ksi±¿ka dla tych, którzy chc± zaznajomiæ siê z tym, jak
funkcjonuj± powi±zania franczyzowe w praktyce gospodarczej. Ksi±¿ka
pozwala posi±¶æ niezbêdn± wiedzê przedsiêbiorcom zainteresowanym
zakupem licencji franczyzowej. Przeznaczona jest tak¿e dla w³a¶cicieli
i kadry zarz±dzaj±cej przedsiêbiorstw, zarówno posiadaj±cych
ju¿ sieæ sklepów franczyzowych oraz tych, dopiero
planuj±cych rozwijaæ system franczyzowy, a tak¿e wszystkich tych,
którzy chc± pog³êbiæ swoj± wiedzê o tej formie
wspó³pracy gospodarczej. Niniejsza ksi±¿ka skierowana jest
równie¿ do studentów i wyk³adowców
szkó³ wy¿szych, zw³aszcza o profilu ekonomicznym, bowiem
franczyza jest szans± dla niezale¿nych przedsiêbiorców na
podjêcie dzia³alno¶ci gospodarczej pod "parasolem" znanej i
rozpoznawalnej marki. Dla twórców unikalnego
know-how jest natomiast drog± rozwoju i wzrostu poziomu
rozpoznawalno¶ci marki.
"Poza
niew±tpliwymi walorami naukowo-poznawczymi ksi±¿ka ma istotn± warto¶æ
aplikacyjn±, mo¿e byæ cenn± lektur± dla praktyków
gospodarczych uczestnicz±cych w ³añcuchach franczyzowych oraz tych,
którzy interesuj± siê podjêciem tego typu
wspó³pracy"
-
z recenzji prof. zw. dr hab. Krzysztofa Mareckiego.
Wprowadzenie
Rozdzia³ 1. Franczyza
jako forma wiêzi ekonomicznej
1.1. Pojêcie i geneza powi±zañ franczyzowych
1.1.1. Ogólna charakterystyka franczyzy w ¶wiecie
1.1.1.1. Pierwowzory franczyzy
1.1.1.2. Rozwój koncepcji franczyzy od II po³. XIX w. do
koñca I po³. XX w
1.1.1.3. Boom franczyzowy po II wojnie ¶wiatowej
1.1.2. Pocz±tki powi±zañ franczyzowych w Polsce
1.2. Istota i klasyfikacja franczyzy
1.2.1. Podstawowe za³o¿enia franczyzy
1.2.2. Typologia franczyzy
1.2.2.1. Podzia³ ze wzglêdu na przedmiot dzia³alno¶ci
1.2.2.2. Podzia³ ze wzglêdu na formê organizacji systemu
1.2.2.3. Podzia³ ze wzglêdu na zasiêg obowi±zywania umowy
1.2.2.4. Podzia³ ze wzglêdu na formê dzia³alno¶ci gospodarczej
1.2.2.5. Podzia³ ze wzglêdu na zasiêg dzia³ania systemu
1.2.2.6. Podzia³ ze wzglêdu na realizowan± strategiê dzia³alno¶ci
1.2.2.7. Podzia³ ze wzglêdu na strategiê ekspansji gospodarczej
1.2.2.8. Podzia³ ze wzglêdu na strukturê podporz±dkowania stron umowy
1.2.2.9. Pozosta³e typy powi±zañ franczyzowych
1.3. Przes³anki wykorzystywania franczyzy przez polskie przedsiêbiorstwa
1.3.1. Zalety i wady wykorzystania franczyzy dla dawcy systemu
1.3.2. Korzy¶ci i s³abo¶ci wykorzystania franczyzy dla biorcy systemu
1.4. Motywy tworzenia i koncepcje budowy systemów
franczyzowych
1.5. Porozumienia franczyzowe jako metoda ekspansji zagranicznej
przedsiêbiorstw
Rozdzia³ 2.
Podstawy prawne powi±zañ franczyzowych
2.1. Przedmiot porozumieñ franczyzowych
2.2. Pojêcie i charakter prawny umowy franczyzy
2.3. Podmioty umowy franczyzowej
2.4. Unormowania prawne umów franczyzowych w Stanach
Zjednoczonych Ameryki, Ameryce Po³udniowej, Azji i Australii
2.5. Umocowania prawne umów franczyzowych w Unii Europejskiej
2.6. Tre¶æ umowy franczyzy w ¶wietle przepisów prawa
polskiego
Rozdzia³ 3. Rozwój
franczyzy w wybranych krajach ¶wiata
3.1. Charakterystyka powi±zañ franczyzowych
3.1.1. Rozwój franczyzy w wybranych krajach Ameryki
Pó³nocnej, ¦rodkowej i Po³udniowej
3.1.2. Franczyza w Europie
3.1.3. Franczyza w Azji, Australii, Nowej Zelandii i Afryce
3.1.3.1. Franczyza w Azji
3.1.3.2. Franczyza w Australii i Nowej Zelandii
3.1.3.3 Franczyza w Republice Po³udniowej Afryki i Maroku
Rozdzia³ 4.
Analiza powi±zañ franczyzowych w Polsce
4.1. Funkcjonuj±ce powi±zania franczyzowe
4.1.1. Rozwój polskiego rynku franczyzy w latach 90. XX wieku
i na pocz±tku XXI wieku
4.1.2. Analiza powi±zañ franczyzowych wed³ug sektorów
4.1.3. Systemy franczyzowe typu inbound i outbound na polskim rynku
4.1.4. Prezentacja wybranych systemów franczyzowych
funkcjonuj±cych na polskim rynku
4.2. Powi±zania franczyzowe w opinii twórców
sieci (franczyzodawców)
4.2.1. Rozwój powi±zañ franczyzowych w Polsce
4.2.2. Motywy tworzenia sieci franczyzowych oraz czynniki sprzyjaj±ce i
bariery rozwoju rynku franczyzy w Polsce
4.2.3. Wp³yw powi±zañ franczyzowych na rozwój przedsiêbiorstw
4.2.4. Uwarunkowania pozyskiwania franczyzobiorców
4.2.5. Zagraniczna ekspansja polskich systemów franczyzowych
4.3. Powi±zania franczyzowe w opinii franczyzobiorców
4.4. Korzy¶ci i s³abe strony wspó³pracy franczyzowej w Polsce
Zakoñczenie
Aneks
Bibliografia
227
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miêkka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub
anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.
|