wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

EDUKACJA CAŁOŻYCIOWA WYBRANE OBSZARY


KARPIŃSKA A. SZWARC A. WRÓBLEWSKA W. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK, 2019, wydanie I

cena netto: 41.15 Twoja cena  39,09 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Edukacja całożyciowa

Wybrane obszary

Monografia dotyczy wybranych obszarów edukacji ustawicznej, którą postrzegamy w kategoriach przede wszystkim nieograniczonych możliwości indywidualnego rozwoju współczesnego człowieka – w każdym wieku – wobec wciąż zwiększającej się wiedzy, ale i konieczności podnoszenia umiejętności i kwalifikacji. Współcześnie proponuje się dziewięć zakresów permanentnej edukacji, rozwijających różne wymiary osobowości człowieka. Są to: komunikowanie, cielesność człowieka, czas, przestrzeń, sztuka, obywatelstwo, obszar moralności, technika, nauka. W opracowaniu znajdują się materiały dotyczące wielu powyższych obszarów, które determinują jakość życia człowieka oraz kształcenia zawodowego w kontekście zmian i oczekiwań rynku pracy.

Redaktorzy naukowi

Autorzy tekstów opublikowanych w książce podjęli problematykę wielu znaczących poznawczo obszarów edukacji ustawicznej, ukazując, jak szeroki jest zakres tematyczny i jak potrzebny jest dialog naukowy w tej sferze. Monografia składa się z dwóch części.

W pierwszej przedstawiono artykuły, w których Autorzy koncentrują się wokół problemów edukacji całożyciowej ukierunkowanych na troskę o jakość życia. W drugiej części monografii zamieszczono artykuły, w których przedstawiono autonomiczną eksplorację współczesnej edukacji, jaką jest kształcenie zawodowe. Przygotowana książka rzetelnie wpisuje się w nurt dyskursu naukowego nad edukacją całożyciową, bowiem badana problematyka ogniskuje wyzwania istotne dla rozwoju nowatorskiej edukacji, a przede wszystkim jednostki i współczesnego społeczeństwa.

Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Jana Maciejewskiego, Uniwersytet Wrocławski

Wprowadzenie

Anna Karpińska, Alina Szwarc, Walentyna Wróblewska W kierunku efektywności kształcenia ustawicznego . 7

Część 1. EDUKACJA W TROSCE O JAKOŚĆ ŻYCIA

Jerzy Nowocień
Czas pracy a czas wolny jako wartość edukacyjna . 19
Andrzej Mamroł
Edukacja do bezpiecznego i wartościowego spędzania czasu uczniów
polskich szkół . 34
Kazimierz Pierzchała
Aksjologiczno-pedagogiczno-teleologiczne aspekty edukacji dla bezpieczeństwa młodzieży szkolnej   46
Tadeusz Maszczak
Kondycja fizyczna młodzieży szkolnej w świetle badań
populacyjnych 64
Katarzyna Wojciechowska
Postawy wobec racjonalnego odżywiania studentów pedagogiki  72
Iwona Błaszczak
Grundtvigiańskie inspiracje w rozwiązaniach dydaktycznych – model pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi w Uniwersytecie Ludowym 86
Kazimierz Czerwiński
Synergiczna koegzystencja edukacji dorosłych i społeczeństwa obywatelskiego – potrzeby, możliwości, warunki 102
Julita Markiewicz-Patkowska, Piotr Oleśniewicz, Sławomir Pytel, Krzysztof Widawski
Wpływ zmian sytuacji ekonomicznej na jakość życia – aktywność turystyczną społeczeństwa polskich seniorów nowej generacji na tle krajów europejskich . 120

Część 2. EDUKACJA ZAWODOWA WOBEC ZMIAN I OCZEKIWAŃ RYNKU PRACY

Bogdan M. Szulc
O systemie edukacyjnym wyższego szkolnictwa wojskowego . 141
Stanisław Kowalkowski
Kształcenie w Akademii Sztuki Wojennej a rynek pracy 154
Beata Mydłowska
Współczesne efekty kształcenia w szkołach zawodowych w kontekście rynku pracy . 172
Anna Pogorzelska
Reforma kształcenia zawodowego – nowa jakość czy polityczny zabieg? 193
Janusz Ślusarski
Samoświadomość i preferowane przez studentów style życia, wzorce funkcjonowania psychicznego i typy kultur oraz propozycja ich uwzględnienia w modelowaniu procesu kształcenia we współczesnej uczelni . 206
Zbigniew Leśniewski
Kierowanie szkoleniem Wojska Polskiego 223
Andrzej Marciniuk
Doskonalenie pilotów w pułkach lotniczych w latach 1921–1935 . 247

Nota o autorach 264

264 strony, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022