|
EDUKACJA CAŁOŻYCIOWA WYBRANE OBSZARY
KARPIŃSKA A. SZWARC A. WRÓBLEWSKA W. RED. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK, 2019, wydanie Icena netto: 41.15 Twoja cena 39,09 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja
całożyciowa
Wybrane obszary
Monografia
dotyczy wybranych obszarów edukacji ustawicznej,
którą postrzegamy w kategoriach przede wszystkim
nieograniczonych możliwości indywidualnego rozwoju
współczesnego człowieka – w każdym wieku
– wobec wciąż zwiększającej się wiedzy, ale i konieczności
podnoszenia umiejętności i kwalifikacji. Współcześnie
proponuje się dziewięć zakresów permanentnej edukacji,
rozwijających różne wymiary osobowości człowieka. Są to:
komunikowanie, cielesność człowieka, czas, przestrzeń, sztuka,
obywatelstwo, obszar moralności, technika, nauka. W opracowaniu
znajdują się materiały dotyczące wielu powyższych obszarów,
które determinują jakość życia człowieka oraz kształcenia
zawodowego w kontekście zmian i oczekiwań rynku pracy.
Redaktorzy
naukowi
Autorzy
tekstów opublikowanych w książce podjęli problematykę wielu
znaczących poznawczo obszarów edukacji ustawicznej,
ukazując, jak szeroki jest zakres tematyczny i jak potrzebny jest
dialog naukowy w tej sferze. Monografia składa się z dwóch
części.
W
pierwszej przedstawiono artykuły, w których Autorzy
koncentrują się wokół problemów edukacji
całożyciowej ukierunkowanych na troskę o jakość życia. W drugiej części
monografii zamieszczono artykuły, w których przedstawiono
autonomiczną eksplorację współczesnej edukacji, jaką jest
kształcenie zawodowe. Przygotowana książka rzetelnie wpisuje się w nurt
dyskursu naukowego nad edukacją całożyciową, bowiem badana problematyka
ogniskuje wyzwania istotne dla rozwoju nowatorskiej edukacji, a przede
wszystkim jednostki i współczesnego społeczeństwa.
Z recenzji wydawniczej
prof. dr. hab. Jana Maciejewskiego, Uniwersytet Wrocławski
Wprowadzenie
Anna Karpińska, Alina Szwarc, Walentyna Wróblewska W
kierunku efektywności kształcenia ustawicznego . 7
Część 1. EDUKACJA
W TROSCE O JAKOŚĆ ŻYCIA
Jerzy Nowocień
Czas pracy a czas wolny jako wartość edukacyjna . 19
Andrzej Mamroł
Edukacja do bezpiecznego i wartościowego spędzania czasu
uczniów
polskich szkół . 34
Kazimierz Pierzchała
Aksjologiczno-pedagogiczno-teleologiczne aspekty edukacji dla
bezpieczeństwa młodzieży szkolnej 46
Tadeusz Maszczak
Kondycja fizyczna młodzieży szkolnej w świetle badań
populacyjnych 64
Katarzyna Wojciechowska
Postawy wobec racjonalnego odżywiania studentów
pedagogiki 72
Iwona Błaszczak
Grundtvigiańskie inspiracje w rozwiązaniach dydaktycznych –
model pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi w Uniwersytecie Ludowym 86
Kazimierz Czerwiński
Synergiczna koegzystencja edukacji dorosłych i społeczeństwa
obywatelskiego – potrzeby, możliwości, warunki 102
Julita Markiewicz-Patkowska, Piotr Oleśniewicz, Sławomir Pytel,
Krzysztof Widawski
Wpływ zmian sytuacji ekonomicznej na jakość życia – aktywność
turystyczną społeczeństwa polskich seniorów nowej generacji
na tle krajów europejskich . 120
Część 2.
EDUKACJA ZAWODOWA WOBEC ZMIAN I OCZEKIWAŃ RYNKU PRACY
Bogdan M. Szulc
O systemie edukacyjnym wyższego szkolnictwa wojskowego . 141
Stanisław Kowalkowski
Kształcenie w Akademii Sztuki Wojennej a rynek pracy 154
Beata Mydłowska
Współczesne efekty kształcenia w szkołach zawodowych w
kontekście rynku pracy . 172
Anna Pogorzelska
Reforma kształcenia zawodowego – nowa jakość czy polityczny
zabieg? 193
Janusz Ślusarski
Samoświadomość i preferowane przez studentów style życia,
wzorce funkcjonowania psychicznego i typy kultur oraz propozycja ich
uwzględnienia w modelowaniu procesu kształcenia we
współczesnej uczelni . 206
Zbigniew Leśniewski
Kierowanie szkoleniem Wojska Polskiego 223
Andrzej Marciniuk
Doskonalenie pilotów w pułkach lotniczych w latach
1921–1935 . 247
Nota o autorach 264
264
strony, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|