wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 70.00 66,50   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KREATYWNOŚĆ PRACOWNIKÓW I TWÓRCZE ZESPOŁY


KNOSALA R. WASILEWSKA B. TOMCZAK-HORYŃ K.

wydawnictwo: PWE, 2019, wydanie I

cena netto: 70.00 Twoja cena  66,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kreatywność pracowników i twórcze zespoły

Przedsiębiorstwo, aby było innowacyjne, musi poszukiwać pracowników o najwyższej zdolności do kreatywnego myślenia i twórczego rozwiazywania problemów. Wyłonienie takich osób wymaga odpowiednich narzędzi pomiaru i oceny kreatywności.

Autorzy książki opracowali takie narzędzia i wielokrotnie je przetestowali w różnych przedsiębiorstwach. Kreatywne myślenie wymagane jest nie tylko od przyszłych pracowników, ale również od już zatrudnionych w przedsiębiorstwach. Dokonując oceny kreatywności pracowników, można wyłowić spośród nich twórcze osoby i umożliwić im odpowiednią ścieżkę kariery i rozwoju. Ocena kreatywności pracowników jest też niezbędnym elementem budowy zespołów twórczych profesjonalistów.

Książka w przystępny sposób opisuje, jak tworzyć takie zespoły, zawiera wyniki prowadzonych badań własnych autorów oraz propozycje rozwoju kreatywności powstałe na bazie współpracy z przedsiębiorstwami.

Wstęp

1. Podstawy kreatywności
1.1. Definicja kreatywności
1.2. Kreatywność a twórczość
1.3. Perspektywy analizy twórczości

2. Kreatywność pracowników
2.1. Kreatywność pracowników i jej komponenty
2.2. Sylwetka kreatywnego pracownika
2.3. Kreatywny menedżer
2.4. Inhibitory i stymulatory kreatywności pracowników

3. Narzędzia do badania predyspozycji twórczych
3.1. Myślenie dywergencyjne
3.2. Testy zawierające zadania werbalne i testy mieszane
3.3. Testy zawierające zadania niewerbalne
3.4. Kwestionariusze samooceny
3.5. Badania biograficzne, wywiad i obserwacja

4. Ocena kreatywności pracowników
4.1. Model oceny kreatywności pracowników
4.2. Założenia budowy kwestionariuszy do badania predyspozycji twórczej pracowników
4.3. Weryfikacja kwestionariuszy do badań

5. Prokreatywna przestrzeń w przedsiębiorstwie
5.1. Istota prokreatywnej przestrzeni przedsiębiorstwa
5.2. Czynniki sprzyjające kreatywności w przedsiębiorstwie
5.3. Przegląd koncepcji i narzędzi do identyfikacji twórczego klimatu w miejscu pracy

6. Procesy grupowe i ich dynamika
6.1. Grupa a zespół
6.2. Role grupowe
6.3. Coaching zespołowy i mentoring
6.4. Przewodzenie grupom

7. Metodyka zespołowego rozwiązywania problemów
7.1. Sesja twórcza
7.2. Moderacje
7.3. Metody aktywizujące pracę zespołu
7.4. Kreowanie innowacyjnych rozwiązań

8. Twórcze zespoły pracownicze w przedsiębiorstwie
8.1. Charakterystyka i podział zespołów pracowniczych
8.2. Zasady budowania twórczych zespołów
8.3. Procedura rekrutacji pracowników do zespołów twórczych
8.4. Dobór pracowników do twórczych zespołów na przykładzie praktycznym

9. Wpływ kreatywności pracowników na rozwój innowacji
9.1. Obszar badań wpływu kreatywności pracowników na rozwój innowacji w przedsiębiorstwie
9.2. Model badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach
9.3. Metody i narzędzia zastosowane w badaniach
9.4. Ocena wpływu kreatywności pracowników na rozwój innowacji

10. Tworzenie ruchu proinnowacyjnego w przedsiębiorstwie
10.1. Geneza pojęcia racjonalizacji
10.2. Przedmiot wniosku racjonalizatorskiego
10.3. Model ruchu proinnowacyjnego w przedsiębiorstwie
10.4. Motywowanie pracowników do proinnowacyjnego działania w przedsiębiorstwie
10.5. Narzędzie wspomagające ruch proinnowacyjny w przedsiębiorstwie

11. Przykłady z praktyki przemysłowej
11.1. Działanie kreatywnego zespołu na przykładzie przedsiębiorstwa z branży meblarskiej
11.2. Analiza badań w dużym przedsiębiorstwie branży spożywczej
11.3. Analiza badań w dużym przedsiębiorstwie branży meblarskiej
11.4. Analiza badań w dużym przedsiębiorstwie branży metalowej
11.5. Analiza badań w średnim przedsiębiorstwie branży opakowań
11.6. Analiza badań w średnim przedsiębiorstwie branży meblarskiej
11.7. Analiza badań w małym przedsiębiorstwie branży rolniczej
11.8. Budowanie zespołu z wykorzystaniem metod kreatywnego rozwiązywania problemów
11.9. Moderowanie zespołu problemowego

Bibliografia
Słownik ważniejszych pojęć
Indeks

174 strony, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022