wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 71.55 67,97   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

METODY ANALIZY FINANSOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA


GABRUSEWICZ W.

wydawnictwo: PWE, 2019, wydanie I

cena netto: 71.55 Twoja cena  67,97 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Metody analizy finansowej przedsiębiorstwa

Książka zawiera syntetyczny opis poszczególnych zagadnień objętych analizą finansową w przedsiębiorstwie, a następnie ukazuje podstawowe metody analizy finansowej odnoszące się do rozpatrywanych zjawisk.

Współczesna analiza finansowa musi być nie tylko analizą retrospektywną, ale także prospektywną, dostarczającą podstaw do podjęcia decyzji odnoszących się do przyszłości. Aby wykorzystać w pełni analizę finansową, należy dokładnie poznać złożoność zjawisk występujących w przedsiębiorstwie oraz w jego otoczeniu, a także nabyć umiejętność posługiwania się metodami tej dyscypliny naukowej.


Zawartość książki ujęto w kilku grupach problemowych:

• teoretyczno-metodyczne aspekty analizy finansowej przedsiębiorstwa,
• metody analizy zasobów majątkowych i kapitałowych przedsiębiorstwa,
• metody analizy kategorii strumieniowych, tj. przychodów, kosztów i wyniku finansowego,
• metody analizy wskaźnikowej,
• syntetyczne podejście analizy finansowej do oceny zdolności przedsiębiorstwa do rozwoju.

Książka znajdzie szerokie zastosowanie na studiach stacjonarnych wyższych szkół zawodowych i uczelni akademickich. Ze względu na przystępny sposób prezentowania zagadnień może być pomocna studentom studiów zaocznych w pogłębianiu wiedzy. Mogą z niej korzystać również praktycy, księgowi i finansiści uczestniczący w różnych formach szkolenia zawodowego albo samodzielnie podnoszący poziom swojej wiedzy.

Wstęp

1. Podstawy teoretyczne i aspekty praktyczne analizy finansowej
1.1. Analiza finansowa w systemie dyscyplin mikroekonomicznych
1.2. Istota analizy finansowej przedsiębiorstwa
1.3. Przedmiot i zakres analizy finansowej przedsiębiorstwa
1.4. Rodzaje analizy finansowej przedsiębiorstwa
1.5. Materiały źródłowe analizy finansowej przedsiębiorstwa

2. Metodyczne aspekty analizy finansowej
2.1. Istota i znaczenie metod badawczych w analizie finansowej przedsiębiorstwa
2.2. Podział metod analizy finansowej
2.2.1. Metody ogólne i szczegółowe
2.2.2. Metody indukcji i dedukcji
2.2.3. Metody badań wstępnych
2.2.4. Metody badań pogłębionych

3. Metody analizy sytuacji zasobowej przedsiębiorstwa
3.1. Związek majątku i kapitału jako podstawa działalności przedsiębiorstwa
3.2. Cele i zakres analizy zasobów majątkowych przedsiębiorstwa
3.3. Podejście metodyczne do analizy zasobów majątkowych przedsiębiorstwa
3.4. Metody analizy głównych zasobów majątkowych przedsiębiorstwa
3.4.1. Analiza środków trwałych
3.4.2. Analiza zapasów
3.4.3. Analiza należności handlowych
3.5. Metody analizy zasobów kapitałowych przedsiębiorstwa
3.5.1. Cele i zakres analizy zasobów kapitałowych
3.5.2. Analiza wielkości i zmian kapitałów w czasie
3.5.3. Analiza struktury kapitałów
3.5.4. Analiza kapitału własnego
3.5.5. Analiza kapitałów obcych
3.5.6. Analiza sytuacji majątkowo-kapitałowej
3.5.7. Analiza kosztu kapitałów

4. Metody analizy kategorii strumieniowych
4.1. Metody analizy przychodów ze sprzedaży
4.1.1. Istota i zakres analizy przychodów ze sprzedaży
4.1.2. Analiza wielkości i dynamiki przychodów ze sprzedaży
4.1.3. Analiza struktury przychodów ze sprzedaży
4.1.4. Analiza możliwości zwiększenia przychodów ze sprzedaży
4.2. Metody analiza kosztów działalności przedsiębiorstwa
4.2.1. Istota, cel i zadania analizy kosztów
4.2.2. Ogólna analiza kosztów
4.2.3. Analiza kosztów w układzie rodzajowym
4.2.4. Analiza kosztów w układzie kalkulacyjnym
4.2.5. Metody analizy kosztów bezpośrednich
4.2.6. Metody analizy kosztów pośrednich
4.2.7. Metody analizy kosztu jednostkowego
4.3. Wynik finansowy i metody jego analizy
4.3.1. Wynik finansowy miernikiem oceny działalności przedsiębiorstwa
4.3.2. Analiza porównawcza zysku ze sprzedaży
4.3.3. Analiza przyczynowa zysku ze sprzedaży

5. Analiza wskaźnikowa jako narzędzie oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
5.1. Istota i główne obszary analizy wskaźnikowej
5.2. Analiza sprawności działalności przedsiębiorstwa
5.2.1. Analiza obrotowości majątku
5.2.2. Analiza obrotowości zapasów
5.2.3. Analiza rotacji należności handlowych
5.2.4. Analiza okresu spłaty zobowiązań
5.2.5. Analiza cyklu środków pieniężnych.
5.3. Metody analizy rentowności
5.3.1. Rentowność jako cel działania przedsiębiorstwa
5.3.2. Analiza rentowności sprzedaży
5.3.3. Analiza rentowności majątku
5.3.4. Analiza rentowności kapitału własnego
5.4. Metody analizy płynności finansowej
5.4.1. Istota i czynniki kształtujące płynność finansową
5.4.2. Statyczne metody analizy płynności finansowej
5.4.3. Dynamiczne metody analizy płynności finansowej
5.5. Metody pomiaru i analizy zadłużenia przedsiębiorstwa
5.5.1. Cele analizy zadłużenia
5.5.2. Analiza poziomu zadłużenia.
5.5.3. Analiza zdolności do obsługi zadłużenia
5.6. Ocena wskaźników rynku kapitałowego

6. Metody analizy zdolności przedsiębiorstwa do rozwoju
6.1. Zdolność przedsiębiorstwa do rozwoju i jej determinanty
6.2. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
6.3. Analiza zasobów przedsiębiorstwa
6.4. Syntetyczna ocena zdolności przedsiębiorstwa do rozwoju

Literatura


306 stron, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022