|
ROZWIJANIE SPRAWNOŚCI MÓWIENIA W KSZTAŁCENIU NEOFILOLOGICZNYM PERSPEKTYWY STUDENTÓW UCZĄCYCH SIĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO JAKO OBCEGO BADANIE JAKOŚCIOWE
ALEKSANDRZAK M. wydawnictwo: WYD UAM, 2018, wydanie Icena netto: 41.59 Twoja cena 39,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rozwijanie
sprawności mówienia w kształceniu neofilologicznym
perspektywy studentów uczących się języka angielskiego jako
obcego
Badanie jakościowe
Tematyka
książki koncentruje się wokół zagadnień związanych z
rozwijaniem sprawności mówienia w języku obcym. W obliczu
mnogości ujęć proponowanych w literaturze przedmiotu, konieczne było
zawężenie pola zainteresowań teoretycznych i badawczych poprzez
skupienie się na wybranych aspektach sprawności mówienia,
wskazanych w tytule pracy (kształcenie neofilologiczne na poziomie
zaawansowanym) i rozdziałów. W części teoretycznej pracy
rozważania dotyczą m.in. specyfiki procesu rozwijania umiejętności
mówienia w języku obcym rozpatrywanego w kategoriach
integracji wiedzy i sprawności, pozycji sprawności mówienia
w obrębie wybranych podejść do nauczania języków obcych,
teoretycznych podstaw dydaktyki mówienia, a także wybranych
czynników indywidualnych (osobowość, motywacja, gotowość
komunikacyjna), które mają szczególny wpływ na
kształtowanie indywidualnych umiejętności mownych. Część empiryczna
zawiera raport z badań jakościowych przeprowadzonych z udziałem
studentów UAM w Poznaniu. Wnioski płynące z badań stanowiły
podstawę proponowanego modelu dydaktyki mówienia –
w zamierzeniu elastycznego, ale jednocześnie dostosowanego do potrzeb
kształcenia neofilologicznego w warunkach polskiej szkoły wyższej.
Książka
adresowana jest do osób zainteresowanych dydaktyką
języków obcych, w szczególności (neofilologiczną)
dydaktyką języka mówionego na poziomie zaawansowanym w jej
aspekcie teoretycznym i praktycznym.
408
stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|