|
INNOWACJE NA RYNKU DETALICZNYCH USŁUG FINANSOWYCH PERSPEKTYWA GLOBALNA I KRAJOWA
BEDNARSKA-OLEJNICZAK D. MAZURKIEWICZ-PIZŁO A. MIERZEJEWSKI M. wydawnictwo: CEDEWU, 2019, wydanie Icena netto: 59.39 Twoja cena 56,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Innowacje
na rynku detalicznych usług finansowych Perspektywa globalna i krajowa
Książka jest kompleksowym
opracowaniem poświęconym problematyce innowacyjności sektora usług
finansowych.
Autorzy przybliżają w niej zarówno globalne i krajowe
uwarunkowania innowacyjności instytucji finansowych, jak
również charakteryzują rodzaje innowacji finansowych, a
także efekty i przeszkody pojawiające się przy ich wdrażaniu. Zamysłem
towarzyszącym powstawaniu niniejszego opracowania było podjęcie
próby analizy i oceny poziomu innowacyjności instytucji
finansowych w Polsce w latach 2004-2016 - okresie intensywnych i
ważnych zmian zachodzących zarówno w polskiej gospodarce,
jak i na rynkach światowych. Zmiany te przyczyniły się do poszukiwania
przez podmioty sektora finansowego nowych, skutecznych rozwiązań w
zakresie oferty produktowej, ale również w obszarze
procesów, przyjętych praktyk działania, organizacji pracy,
modeli współpracy z otoczeniem oraz w zakresie metod i
narzędzi marketingowych.
W
publikacji przedstawiono:
•
zagadnienia opisujące innowacyjność sektora usług finansowych w
wymiarze globalnym, uwzględniając zarówno wpływ kryzysu
finansowego z lat 2007-2009, jak też styl życia konsumentów
oraz szybki rozwój nowoczesnych technologii jako
szczególnie istotne czynniki wpływające na tworzenie i
wdrażanie innowacji finansowych,
•
analizę zmian zachodzących w sektorze usług finansowych Polsce w latach
2004-2017,
•
szczegółową analizę i próbę oceny poziomu
innowacyjności instytucji finansowych w Polsce w latach 2004-2016,
•
charakterystykę sektora FinTech w Polsce, ze szczególnym
uwzględnieniem szans i barier jego rozwoju,
•
omówienie innowacji wdrażanych przez instytucje finansowe w
obszarze działań marketingowych, m.in. w zakresie badań marketingowych,
usług i produktów finansowych oraz nowoczesnej komunikacji
marketingowej,
• przykłady
wdrożeń innowacji w sektorze finansowym w Polsce.
Wstęp
7
Rozdział 1
Innowacje
w bankowości detalicznej na świecie
13
1.1. Wprowadzenie - o coraz szybszym procesie innowacji na świecie 13
1.2. Wizerunek sektora finansowego a kryzys pierwszej dekady XXI wieku
18
1.3. Styl życia konsumentów jako determinanta innowacyjności
banków 20
1.4. Wykorzystanie Internetu oraz portali społecznościowych we
współczesnej bankowości 27
1.5. Działanie w chmurze 37
1.6. Placówki banku - czy nadal konieczne? 43
Rozdział 2
Innowacyjność
sektora finansowego w Polsce 51
2.1. Charakterystyka sektora finansowego w Polsce 51
2.2. Innowacyjność instytucji finansowych w Polsce w latach 2004-2016 60
2.3. Sektor FinTech w Polsce - szanse i bariery rozwoju 106
2.4. Przykłady wdrożeń innowacji w sektorze finansowym w Polsce 116
Rozdział 3
Innowacje
marketingowe w działalności instytucji finansowych - wybrane zagadnienia
129
3.1. Marketing w działaniach instytucji finansowej 130
3.2. Innowacyjne badania marketingowe 142
3.3. Innowacje w zakresie usług i produktów finansowych 154
3.4 Nowoczesna komunikacja instytucji finansowych z rynkiem 158
Zakończenie 167
Bibliografia 173
Spis tabel 183
Spis wykresów 185
Spis ilustracji 186
186
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|