|
MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE MEDIACJE RÓWIEŚNICZE W PRAKTYCE SZKOLNEJ IMPLIKACJE I REKOMENDACJE
DUDA A.K. SKRZYPEK W. MRÓZ A. KOPERNA P. SOBIESZCZAŃSKA K. ZAWISZA-WILK E. wydawnictwo: SCHOLAR, 2019, wydanie Icena netto: 27.30 Twoja cena 25,94 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Masz
Prawo do Mediacji w Szkole
Mediacje
rówieśnicze w praktyce szkolnej
Implikacje
i rekomendacje
Publikacja MASZ PRAWO DO
MEDIACJI W SZKOLE. Mediacje rówieśnicze w praktyce szkolnej.
Implikacje i rekomendacje To zbiór opracowań teoretycznych i
praktycznych, stanowiących bazę programu szkolenia
mediatorów rówieśniczych. Jest cennym
źródłem informacji o uwarunkowaniach wprowadzania mediacji
rówieśniczych do szkół. Autorki pokazują, w jaki
sposób warsztaty mediacji dla uczniów mogą
rozwijać ich kompetencje kluczowe, podnosząc wartość wychowania i
jakość kształcenia.
Od
autorek 11
Mediacja rówieśnicza jako element kultury
szkoły
. 13
(Anna K. Duda)
Podsumowanie
. 18
Bibliografia
. 19
Warsztat jako sposób pracy z
uczniami
21
(Anna K. Duda)
Podsumowanie
. 26
Bibliografia
. 26
Wykorzystanie dramy edukacyjnej w procesie szkolenia
mediatorów
. 28
(Kinga Sobieszczańska)
Rozwój młodzieży w okresie wczesnej
adolescencji
. 30
Bibliografia
. 31
Tutoring jako element przygotowania uczniów do roli
mediatorów
. 33
(Anna K. Duda, Paulina Koperna)
Podsumowanie
. 37
Bibliografia
. 38
I.
WPROWADZENIE DO MEDIACJI Proces grupowy, budowanie kontraktu, ustalanie
celów
39
(Anna K. Duda, Wioletta Skrzypek)
Podsumowanie
. 44
Bibliografia
. 44
Załączniki
. 46
II.
NIE TAKI KONFLIKT STRASZNY. Konstruktywne sposoby rozwiązywania
konfliktów jako sposób na oswojenie
problemu
49
(Anna K. Duda)
Podsumowanie
. 54
Bibliografia
. 55
Załączniki
. 56
III. MOJE
EMOCJE W KONFLIKCIE – o języku emocji w mediacji
rówieśniczej
. 61
(Wioletta Skrzypek, Kinga Sobieszczańska, Anna K. Duda)
Podsumowanie
. 65
Bibliografia
. 65
IV. KOMUNIKACJA
INTERPERSONALNA
67
(Ewa Zawisza-Wilk, Wioletta Skrzypek)
Podsumowanie
. 71
Bibliografia
. 72
V. ASERTYWNA
KOMUNIKACJA Asertywny mediator – człowiek odporny na konflikt
innych
. 73
(Anna Mróz)
Podsumowanie
. 80
Bibliografia
. 80
VI. POROZUMIENIE
BEZ PRZEMOCY
82
(Anna K. Duda, Kinga Sobieszczańska)
Podsumowanie
. 87
Bibliografia
. 87
Załączniki
. 88
VII. KIEDY
KONFLIKT BIERZE GÓRĘ… – o potrzebie
wysokich kompetencji społecznych w sytuacjach
spornych
90
(Kinga Sobieszczańska, Anna K. Duda)
Podsumowanie
. 95
Bibliografia
. 95
Załącznik
. 96
VIII. ETYKA
MEDIATORA RÓWIEŚNICZEGO
. 101
(Anna K. Duda)
Podsumowanie
. 107
Bibliografia
. 108
Załącznik
109
IX. Czas
na praktykę – PRZEBIEG MEDIACJI
RÓWIEŚNICZEJ
110
(Anna K. Duda)
Podsumowanie
. 114
Bibliografia
. 115
Załącznik
. 115
X. BUDOWANIE
ZESPOŁÓW
. 117
(Ewa Zawisza-Wilk)
Podsumowanie
. 121
Bibliografia
. 121
Załącznik 1: Co nas
łączy?
122
XI. ELEMENTY
PRAWA DLA MEDIATORÓW
124
(Anna K. Duda)
Podsumowanie
. 134
Bibliografia
. 135
XII. SZUKANIE
ROZWIĄZAŃ W DRODZE DO UGODY – ugoda, porozumienie i
pojednanie w procesie mediacji rówieśniczych
136
(Anna K. Duda)
Podsumowanie
. 140
Bibliografia
. 141
XIII.
TWÓRCZE SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA
KONFLIKTÓW
. 142
(Kinga Sobieszczańska, Paulina Koperna, Anna K. Duda)
Podsumowanie
. 146
Bibliografia
. 147
XIV. ROZWIĄZYWANIE
SYTUACJI KONFLIKTOWYCH W PRAKTYCE, CZ. 1. i 2
. 148
(Kinga Sobieszczańska, Paulina Koperna, Anna K. Duda)
Podsumowanie
. 151
Bibliografia
. 151
Standardy wprowadzania mediacji rówieśniczej
do szkół i innych placówek
oświatowych
. 153
Standardy prowadzenia mediacji rówieśniczej
w szkołach i innych placówkach
oświatowych
. 156
Bibliografia
ogólna
. 158
O
autorkach
. 165
170
stron, Format: 16.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|