wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ŻYCIE WARTOŚCIOWE W PERSPEKTYWIE AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ


CUDOWSKA A. RED.

wydawnictwo: KATEDRA, 2019, wydanie I

cena netto: 40.00 Twoja cena  38,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Życie wartościowe w perspektywie aksjologii pedagogicznej

Współczesność stwarza niespotykane dotychczas możliwości rozwoju, urzeczywistniania twórczego potencjału jednostki, a jednocześnie niesie ze sobą szereg zagrożeń życia, od ekologicznych po cywilizacyjne. Niezbędny jest zatem pedagogiczny namysł nad wychowaniem do życia wartościowego, z całym bogactwem znaczeń, które wywołuje ta kategoria aksjologiczna. Analiza złożonej i trudnej sytuacji współczesnego człowieka została w niniejszej monografii zogniskowana na kwestiach, które kształtują przestrzeń wartości odkrywanych, akceptowanych i tworzonych przez człowieka poszukującego swojego miejsca w świecie. Przedmiotem rozważań czynimy etyczny wymiar człowieczeństwa, powiązany z odpowiedzialnością wobec Innego, wolnością i sprawiedliwością, jako wartościami kreującymi dialogiczne relacje ze światem, a także wychowanie moralne będące egzemplifikacją rozstrzygnięć w zakresie aksjologicznego i etycznego uniwersum conditio humana człowieka XXI wieku.

Z Wprowadzenia

Dynamika zmian w aksjologicznej przestrzeni życia jest bardzo wyraźna. Dlatego każda dyskusja i każde opracowanie dotyczące kondycji człowieka wobec totalitaryzmów, erozji wartości jest szansą na budowanie siły do radzenia sobie z dotychczasowymi i coraz wyraźniej pojawiającymi się problemami. Zagadnienie podjęte w recenzowanej monografii uważam za szczególnie ważne, potrzebne, interesujące. Ściśle wpisuje się ona w aktualne doświadczenia w Polsce i poza nią.

prof. dr hab. Tadeusz Pilch

Urszula Ostrowska
Conditio humana człowieka XXI wieku jako problem i wyzwanie edukacyjne. Spojrzenie z perspektywy aksjologicznej

Zofia Remiszewska
Szanse i zagrożenia dla aksjologicznych podstaw życia człowieka

Marek Budajczak
Moralne fundamenty edukacji adekwatnej względem kondycji ludzkiej

Paweł Kaźmierczak
Cnota jako fundament życia wartościowego w koncepcji Davida Carra

Jarosław Gara
Heurystyka Znanego i Nieznanego jako egzystencjalny horyzont aksjologii aktów wychowania

Bożena Matyjas
Rodzina jako wartość w życiu studentów

Ewa Sowa-Behtane
Wychowanie do wartości w rodzinach wielokulturowych

Agnieszka Sobolewska-Popko
Wartość macierzyństwa w życiu kobiet. Między powinnością a świadomym wyborem

Anna Weissbrot-Koziarska
Od homo sapiens do homo matrix

Marcus Lipowicz
Od człowieka do cyborga? O niekompatybilności pedagogiki z biotechnologią

Agata Cudowska
Twórczość codzienna jako wartość w życiu człowieka

Marta Walewska
Twórczość pedagogiczna jako wartość w życiu zawodowym nauczycieli

Bożena Tołwińska
Wartość relacji z nauczycielami w percepcji uczniów

242 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022