|
ŻYCIE WARTOŚCIOWE W PERSPEKTYWIE AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ
CUDOWSKA A. RED. wydawnictwo: KATEDRA, 2019, wydanie Icena netto: 40.00 Twoja cena 38,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Życie wartościowe w
perspektywie aksjologii pedagogicznej
Współczesność
stwarza niespotykane dotychczas możliwości rozwoju, urzeczywistniania
twórczego potencjału jednostki, a jednocześnie niesie ze
sobą szereg zagrożeń życia, od ekologicznych po cywilizacyjne.
Niezbędny jest zatem pedagogiczny namysł nad wychowaniem do życia
wartościowego, z całym bogactwem znaczeń, które wywołuje ta
kategoria
aksjologiczna. Analiza złożonej i trudnej sytuacji
współczesnego człowieka została w niniejszej monografii
zogniskowana na kwestiach, które kształtują przestrzeń
wartości odkrywanych, akceptowanych i tworzonych przez człowieka
poszukującego swojego miejsca w świecie. Przedmiotem rozważań czynimy
etyczny wymiar człowieczeństwa, powiązany z odpowiedzialnością wobec
Innego, wolnością i sprawiedliwością, jako wartościami kreującymi
dialogiczne relacje ze światem, a także wychowanie moralne będące
egzemplifikacją rozstrzygnięć w zakresie aksjologicznego i etycznego
uniwersum conditio humana człowieka XXI wieku.
Z
Wprowadzenia
Dynamika
zmian w aksjologicznej przestrzeni życia jest bardzo wyraźna. Dlatego
każda dyskusja i każde opracowanie dotyczące kondycji człowieka wobec
totalitaryzmów, erozji wartości jest szansą na budowanie
siły do radzenia sobie z dotychczasowymi i coraz wyraźniej
pojawiającymi się problemami. Zagadnienie podjęte w recenzowanej
monografii uważam za szczególnie ważne, potrzebne,
interesujące. Ściśle wpisuje się ona w aktualne doświadczenia w Polsce
i poza nią.
prof.
dr hab. Tadeusz Pilch
Urszula
Ostrowska
Conditio
humana człowieka XXI wieku jako problem i wyzwanie edukacyjne.
Spojrzenie z perspektywy aksjologicznej
Zofia Remiszewska
Szanse
i zagrożenia dla aksjologicznych podstaw życia człowieka
Marek Budajczak
Moralne
fundamenty edukacji adekwatnej względem kondycji ludzkiej
Paweł Kaźmierczak
Cnota
jako fundament życia wartościowego w koncepcji Davida Carra
Jarosław Gara
Heurystyka
Znanego i Nieznanego jako egzystencjalny horyzont aksjologii
aktów wychowania
Bożena Matyjas
Rodzina
jako wartość w życiu studentów
Ewa Sowa-Behtane
Wychowanie
do wartości w rodzinach wielokulturowych
Agnieszka Sobolewska-Popko
Wartość
macierzyństwa w życiu kobiet. Między powinnością a świadomym wyborem
Anna Weissbrot-Koziarska
Od
homo sapiens do homo matrix
Marcus Lipowicz
Od
człowieka do cyborga? O niekompatybilności pedagogiki z biotechnologią
Agata Cudowska
Twórczość
codzienna jako wartość w życiu człowieka
Marta Walewska
Twórczość
pedagogiczna jako wartość w życiu zawodowym nauczycieli
Bożena Tołwińska
Wartość
relacji z nauczycielami w percepcji uczniów
242
strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka
|