|
METODY BADAŃ ONLINE
SIUDA P. RED. wydawnictwo: KATEDRA, 2016, wydanie Icena netto: 42.00 Twoja cena 39,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metody badań online
Naszym
celem jest eksploracja metodologicznego wymiaru internetu.
[…] Monografia przełamuje metodologiczne podziały związane z
dociekaniami na temat metod online na kilku płaszczyznach. Przy tym
wszystkim niezwykle ważne jest to, że w książce udało się uniknąć
zupełnie bezkrytycznego i bezrefleksyjnego patrzenia na metodologiczne
wykorzystanie sieci, bez dostrzegania wielu wad omawianych metod. Mimo
wszystko autorzy artykułów są na nie otwarci –
widzą ich możliwości, chcą z nich korzystać i je udoskonalać.
Zapraszamy czytelników, aby w trakcie lektury obudzili w
sobie metodologa, który zastanawiał się będzie nad tym, co
można zyskać, a co stracić, wykorzystując internetowe metody. Jeśli
nasza publikacja stanie się swoistym podręcznikiem, z jednej strony
trzeźwo podchodzącym do prezentowanych kwestii, a z drugiej strony
będącym wskazówką potencjału metod online, jej cel zostanie
osiągnięty.
Z
Wprowadzenia
Publikację
oceniam jako ważną, potrzebną i wartościową. Z pewnością spotka się ona
z zainteresowaniem socjologów, kulturoznawców,
medioznawców, jak i wszystkich czytelników
zainteresowanych metodologią badań internetowych. Na rynku wydawniczym
ciągle mamy niewiele publikacji na ten temat, a każda kolejna stanowi
ważny asumpt do dyskusji nad wartością badań online i przekonuje, że
prowadzenie badań w sieci przy zachowaniu pewnych standardów
metodologicznych jest jak najbardziej uprawnione. Wiele tez stawianych
przez autorów tej publikacji ma charakter polemiczny, co
podnosi jej walor, bowiem przyczynić się może do szerszej debaty nad
specyfiką badań internetowych i ich miejscem w metodologicznym
krajobrazie. Treści książki z powodzeniem stać się mogą przedmiotem
namysłu w dydaktyce uniwersyteckiej, ale także zainteresować badaczy
niezwiązanych ze środowiskiem akademickim.
prof.
Magdalena Szpunar
Piotr
Siuda – Wprowadzenie.
Przełamywanie metodologicznych podziałów w rozważaniach o
internetowych metodach badawczych
CZĘŚĆ I. Metody online
Piotr Siuda – Ankieta internetowa:
zalety i wady – rekapitulacja
Marek Troszyński – Analiza treści witryn
internetowych z wykorzystaniem automatycznego kodowania
Tomasz Raburski – Wikipedia jako narzędzie
badawcze
Krzysztof Stachura – Problemy zapewniania
jakości w badaniach online
CZĘŚĆ II. Metody offline vs online
Magdalena Smoleń-Wawrzusiszyn – Socjolekty wirtualne
– metody lingwistyki a komunikacja językowa w społecznościach
sieciowych
Piotr Grochowski – Między
literaturoznawstwem a netnografią. Metody badań folkloru internetowego
Grzegorz D. Stunża – Memex w kieszeni? Mobilne
narzędzia komunikowania i zbierania danych jako część warsztatu badacza
jakościowego
CZĘŚĆ III. Przykładowe środowiska
badawcze
Alicja Łaska-Formejster, Ewelina Sudra, Ewelina Gwara – Eksperyment online czy
ankieta online? O wyborze najlepszej techniki internetowej do badania
pacjentów empowered w sieci.
Maciej Maryl – Tworzenie typologii
gatunków piśmiennictwa multimedialnego na przykładzie
blogów – propozycja metodologiczna
***
Iga Bałos – Prawo własności
intelektualnej a metody badań w internecie
454
strony, Format: 12.0x19.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|