wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ANGULAR PROGRAMOWANIE Z UŻYCIEM JĘZYKA TYPESCRIPT


FAIN Y. MOISEEV A.

wydawnictwo: HELION, 2019, wydanie II

cena netto: 90.60 Twoja cena  86,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Angular

Programowanie z użyciem języka TypeScript


Angular jest znakomitym frameworkiem wybieranym przez programistów, którym zależy na szybkiej, wydajnej i satysfakcjonującej pracy.

Umożliwia sprawne tworzenie zarówno lekkich klientów internetowych, jak i w pełni funkcjonalnych aplikacji. Angular pozwala na wykorzystywanie TypeScriptu, który w porównaniu z JavaScriptem o wiele lepiej spisuje się jako język programowania profesjonalnych aplikacji internetowych. Ten framework zapewnia również możliwość korzystania z wielu nowoczesnych bibliotek, dzięki którym w łatwy sposób można tworzyć i rozwijać zaawansowane, atrakcyjne aplikacje.

Ta książka jest drugim, przejrzanym i uzupełnionym wydaniem praktycznego podręcznika, znakomicie ułatwiającego naukę tworzenia aplikacji. Wyjaśniono tu tak istotne zagadnienia jak zarządzanie stanem, kontrola wprowadzanych danych, budowa formularzy i komunikacja z serwerem. Prezentowane treści uzupełniono praktycznymi przykładami kodu, składającego się na w pełni funkcjonalną aplikację internetową. Pokazano, w jaki sposób wstrzykiwać zależności oraz projektować reaktywne interfejsy użytkownika i komunikację między komponentami aplikacji. Nie zabrakło opisu przydatnych bibliotek, jak RxJS, NgRx czy Flex Layout.

W tej książce między innymi:

wprowadzenie do architektury Angulara i sposób pracy z frameworkiem
praca z obserwowalnymi strumieniami danych
podstawowe i zaawansowane funkcje routera Angulara
formularze reaktywne i walidacja danych
testowanie aplikacji, w tym testy jednostkowe i testy przepływu pracy

Przedmowa 11
Podziękowania 13
O książce 15
O autorach 19

Rozdział 1. Wprowadzenie do frameworku Angular 21

1.1. Dlaczego do tworzenia aplikacji internetowych wybierać Angular? 22
1.2. Dlaczego tworzyć aplikacje w TypeScripcie, a nie w JavaScripcie 23
1.3. Przegląd frameworku Angular 24
1.4. Wprowadzenie do CLI Angulara 28
1.4.1. Generowanie nowego projektu Angulara 29
1.4.2. Kompilacje programistyczne i produkcyjne 31
1.5. Porównanie kompilacji JIT i AOT 33
1.5.1. Tworzenie paczek za pomocą opcji -prod 34
1.5.2. Generowanie paczek na dysku 35
1.6. Wprowadzenie do przykładowej aplikacji ngAuction 35
Podsumowanie 38

Rozdział 2. Główne artefakty aplikacji napisanych w Angularze 39

2.1. Komponenty 39
2.2. Usługi 42
2.3. Dyrektywy 43
2.4. Potoki 45
2.5. Moduły 46
2.5.1. Moduły funkcyjne 46
2.6. Wiązanie danych 50
2.6.1. Wiązanie właściwości i zdarzeń 50
2.6.2. Jedno- i dwukierunkowe wiązanie danych w działaniu 51
2.7. Część praktyczna: rozpoczynamy tworzenie aplikacji ngAuction 55
2.7.1. Wstępna konfiguracja projektu dla aplikacji ngAuction 55
2.7.2. Generowanie komponentów dla aplikacji ngAuction 57
2.7.3. Komponent aplikacji 57
2.7.4. Komponent paska nawigacyjnego 59
2.7.5. Komponent wyszukiwania 60
2.7.6. Komponent stopki 61
2.7.7. Komponent karuzeli 61
2.7.8. Komponent strony głównej 64
Podsumowanie 65

Rozdział 3. Podstawy routera Angulara 67

3.1. Podstawy routingu 68
3.2. Strategie lokalizacji 69
3.2.1. Nawigacja oparta na znaku kratki 70
3.2.2. Nawigacja oparta na interfejsie History API 70
3.3. Bloki konstrukcyjne nawigacji po stronie klienta 71
3.4. Nawigacja do tras za pomocą metody navigate() 76
3.5. Przekazywanie danych do tras 77
3.5.1. Wyodrębnianie parametrów z ActivatedRoute 78
3.5.2. Przekazywanie do trasy parametrów zapytania 80
3.6. Trasy podrzędne 81
3.7. Część praktyczna: dodanie nawigacji do aplikacji aukcji internetowych 86
3.7.1. Usługa ProductService 87
3.7.2. Komponent ProductItemComponent 88
3.7.3. Komponent HomeComponent 89
3.7.4. Komponent StarsComponent 91
3.7.5. Komponent ProductDetailComponent 94
Podsumowanie 96

Rozdział 4. Zaawansowana konfiguracja routera 97

4.1. Strzeżenie tras 98
4.1.1. Implementowanie strażnika CanActivate 99
4.1.2. Implementowanie strażnika CanDeactivate 101
4.1.3. Implementowanie strażnika Resolve 103
4.2. Tworzenie aplikacji SPA z wieloma gniazdami routera 107
4.2.1. Moduły leniwie ładowane 109
4.2.2. Ładowarki wstępne 113
Podsumowanie 114

Rozdział 5. Wstrzykiwanie zależności we frameworku Angular 115

5.1. Wzorzec Wstrzykiwanie Zależności 116
5.2. Korzyści płynące ze wstrzykiwania zależności w aplikacjach napisanych w Angularze 117
5.2.1. Luźne powiązania i wielokrotne wykorzystywanie 117
5.2.2. Testowalność 119
5.3. Wstrzykiwacze i dostawcy 119
5.4. Prosta aplikacja ze wstrzykiwaniem zależności frameworku Angular 122
5.4.1. Wstrzyknięcie usługi produktowej 122
5.4.2. Wstrzyknięcie usługi HttpClient 125
5.5. Ułatwione przełączanie wstrzykiwaczy 127
5.6. Deklarowanie dostawców za pomocą właściwości useFactory i useValue 131
5.6.1. Korzystanie z klasy InjectionToken 133
5.6.2. Wstrzykiwanie zależności w aplikacji zmodularyzowanej 134
5.7. Dostawcy w modułach ładowanych leniwie 134
5.8. Dostawcy w modułach ładowanych gorliwie 136
5.9. Część praktyczna: użycie komponentów biblioteki Angular Material w aplikacji ngAuction 138
5.9.1. Krótki przegląd biblioteki Angular Material 139
5.9.2. Dodanie biblioteki AM do projektu 141
5.9.3. Dodanie modułu funkcyjnego z komponentami AM 142
5.9.4. Modyfikacja wyglądu komponentu NavbarComponent 143
5.9.5. Modyfikacja interfejsu użytkownika komponentu SearchComponent 146
5.9.6. Zastąpienie karuzeli obrazem 148
5.9.7. Kolejne poprawki odstępów 148
5.9.8. Użycie mat-card w komponencie ProductItemComponent 148
5.9.9. Dodanie stylów do komponentu HomeComponent 149
Podsumowanie 149

Rozdział 6. Programowanie reaktywne we frameworku Angular 151

6.1. Obsługa zdarzeń bez strumieni obserwowalnych 152
6.2. Przekształcanie zdarzeń DOM w strumienie obserwowalne 154
6.3. Obsługa zdarzeń obserwowalnych za pomocą Forms API 156
6.4. Odrzucanie wyników niechcianych żądań HTTP za pomocą operatora switchMap 158
6.5. Korzystanie z potoku AsyncPipe 161
6.6. Strumienie obserwowalne i router 165
Podsumowanie 168

Rozdział 7. Tworzenie układu stron za pomocą biblioteki Flex Layout 169

7.1. Biblioteka Flex Layout i usługa ObservableMedia 170
7.1.1. Korzystanie z dyrektyw biblioteki Flex Layout 171
7.1.2. Usługa ObservableMedia 175
7.2. Część praktyczna: przepisanie kodu aplikacji ngAuction 177
7.2.1. Po co przepisywać aplikację ngAuction od zera? 177
7.2.2. Generowanie nowej aplikacji ngAuction 180
7.2.3. Tworzenie niestandardowego motywu Angular Material za pomocą Sass 180
7.2.4. Dodawanie paska narzędzi do komponentu najwyższego poziomu 183
7.2.5. Tworzenie usługi produktowej 186
7.2.6. Tworzenie modułu strony głównej 188
7.2.7. Konfigurowanie tras 193
7.2.8. Uruchomienie aplikacji ngAuction 193
Podsumowanie 194

Rozdział 8. Implementowanie komunikacji komponentów 195

8.1. Komunikacja między komponentami 196
8.2. Właściwości wejściowe i wyjściowe 196
8.2.1. Właściwości wejściowe 197
8.2.2. Właściwości wyjściowe i zdarzenia niestandardowe 199
8.3. Implementowanie wzorca projektowego Mediator 203
8.3.1. Użycie jako mediatora wspólnego komponentu nadrzędnego 203
8.3.2. Użycie jako mediatora wstrzykiwalnej usługi 208
8.4. Udostępnianie interfejsu API komponentu potomnego 213
8.5. Rzutowanie szablonów w czasie działania aplikacji za pomocą dyrektywy ngContent 216
8.5.1. Tryby hermetyzacji widoków 218
8.5.2. Rzutowanie na wiele obszarów 220
Podsumowanie 222

Rozdział 9. Mechanizm wykrywania zmian i cykl życia komponentu 223

9.1. Ogólny przegląd działania mechanizmu wykrywania zmian 224
9.1.1. Strategie wykrywania zmian 225
9.1.2. Profilowanie wykrywania zmian 227
9.2. Cykl życia komponentów 227
9.2.1. Przechwytywanie zmian w zaczepie ngOnChanges 230
9.2.2. Przechwytywanie zmian w zaczepie ngDoCheck 233
9.3. Część praktyczna: dodanie widoku produktu do aplikacji ngAuction 236
9.3.1. Tworzenie komponentów i modułu produktu 236
9.3.2. Implementowanie komponentu produktu 238
9.3.3. Implementowanie komponentu szczegółów produktu 241
9.3.4. Implementowanie komponentu sugerowanych produktów 242
Podsumowanie 244

Rozdział 10. Wprowadzenie do interfejsu API formularzy 245

10.1. Dwa interfejsy API formularzy 246
10.2. Formularze oparte na szablonach 246
10.2.1. Dyrektywy formularzy 246
10.2.2. Zastosowanie opartego na szablonach API do formularzy HTML 248
10.3. Formularze reaktywne 251
10.3.1. Model formularza 252
10.3.2. Dyrektywy formularzy reaktywnych 254
10.3.3. Zastosowanie reaktywnego API do formularzy HTML 256
10.3.4. Dynamiczne dodawanie kontrolek do formularza 258
10.4. Podsumowanie dyrektyw Forms API 259
10.5. Aktualizacja na podstawie danych 261
10.6. Korzystanie z klasy FormBuilder 263
Podsumowanie 263

Rozdział 11. Walidacja formularzy 265

11.1. Korzystanie z wbudowanych walidatorów 266
11.2. Kontrolowanie momentu rozpoczęcia walidacji 269
11.3. Walidatory niestandardowe w formularzach reaktywnych 270
11.4. Walidacja grupy kontrolek 273
11.5. Sprawdzanie statusu i prawidłowości kontrolki formularza 276
11.5.1. Dotknięte i niedotknięte kontrolki formularza 276
11.5.2. Pola czyste i brudne 277
11.5.3. Pola oczekujące 277
11.6. Dynamiczne zmienianie walidatorów w formularzach reaktywnych 277
11.7. Walidatory asynchroniczne 279
11.8. Niestandardowe walidatory w formularzach opartych na szablonach 281
11.9. Część praktyczna: dodanie formularza wyszukiwania do aplikacji ngAuction 282
11.9.1. Komponent formularza wyszukiwania 283
11.9.2. Komponent wyników wyszukiwania 287
11.9.3. Refaktoryzacja pozostałego kodu 288
Podsumowanie 291

Rozdział 12. Interakcja z serwerami przy użyciu protokołu HTTP 293

12.1. Przegląd usługi HttpClient 294
12.2. Odczytywanie pliku JSON za pomocą usługi HttpClient 295
12.3. Tworzenie serwera WWW za pomocą frameworków Node i Express oraz języka TypeScript 298
12.3.1. Tworzenie prostego serwera WWW 299
12.3.2. Serwowanie danych w formacie JSON 301
12.4. Łączenie frameworku Angular i serwera Node 303
12.4.1. Zasoby statyczne na serwerze 303
12.4.2. Konsumowanie danych JSON w aplikacjach Angulara 305
12.4.3. Konfigurowanie serwera proxy klienta 308
12.4.4. Subskrybowanie strumieni obserwowalnych za pomocą potoku async 309
12.4.5. Wstrzykiwanie HttpClient do usługi 310
12.4.6. Wdrażanie aplikacji Angulara na serwerze za pomocą skryptów npm 312
12.5. Przesyłanie danych na serwer 315
12.5.1. Tworzenie serwera do obsługi żądań post 315
12.5.2. Tworzenie klienta do wysyłania żądań post 316
12.6. Przechwytywacze HTTP 319
12.7. Zdarzenia postępu 323
Podsumowanie 325

Rozdział 13. Interakcja z serwerami przy użyciu protokołu WebSocket 327

13.1. Porównanie protokołów HTTP i WebSocket 328
13.2. Wysyłanie danych z serwera Node do zwykłego klienta 330
13.3. Użycie gniazd WebSocket w klientach Angulara 333
13.3.1. Opakowywanie strumienia obserwowalnego w usługę 334
13.3.2. Komunikacja usługi Angulara z serwerem WebSocket 336
13.4. Część praktyczna: serwer Node z obsługą protokołu WebSocket 341
13.4.1. Uruchamianie aplikacji ngAuction w trybie programistycznym 344
13.4.2. Przegląd kodu serwera aplikacji ngAuction 344
13.4.3. Zmiany w kodzie klienta aplikacji ngAuction 351
Podsumowanie 357

Rozdział 14. Testowanie aplikacji Angulara 359

14.1. Testy jednostkowe 360
14.1.1. Wprowadzenie do frameworku Jasmine 361
14.1.2. Pisanie skryptu testowego dla klasy 363
14.2. Uruchamianie skryptów Jasmine za pomocą testera Karma 365
14.2.1. Plik konfiguracyjny Karmy 369
14.2.2. Testowanie w wielu przeglądarkach 370
14.3. Korzystanie z biblioteki testowej frameworku Angular 371
14.3.1. Testowanie komponentów 372
14.3.2. Testowanie usług 376
14.3.3. Testowanie komponentów wykorzystujących routing 379
14.4. Przeprowadzanie testów end-to-end przy użyciu biblioteki Protractor 382
14.4.1. Podstawy Protractora 383
14.4.2. Testy generowane przez CLI Angulara 386
14.4.3. Testowanie strony logowania 387
14.5. Część praktyczna: dodawanie testów e2e do aplikacji ngAuction 392
14.5.1. Przeprowadzanie testów e2e przepływu pracy dla wyszukiwania produktów 392
Podsumowanie 398

Rozdział 15. Utrzymywanie stanu aplikacji za pomocą biblioteki ngrx 399

15.1. Od sklepu ogólnospożywczego do architektury Redux 400
15.1.1. Co to jest Redux? 400
15.1.2. Dlaczego ważne jest przechowywanie stanu aplikacji w jednym miejscu? 402
15.2. Wprowadzenie do biblioteki ngrx 403
15.2.1. Poznajemy magazyn, akcje i reduktory 404
15.2.2. Poznajemy efekty i selektory 410
15.2.3. Refaktoryzacja aplikacji mediatora za pomocą ngrx 412
15.2.4. Monitorowanie stanu za pomocą rozszerzenia DevTools magazynu ngrx 420
15.2.5. Monitorowanie stanu routera 424
15.3. Używać ngrx albo nie używać 427
15.3.1. Porównanie ngrx z usługami Angulara 428
15.3.2. Problemy z mutacją stanu 429
15.3.3. Kod ngrx jest trudniejszy do odczytania 429
15.3.4. Krzywa uczenia się 430
15.3.5. Wnioski 430
15.4. Część praktyczna: stosowanie ngrx w aplikacji ngAuction 431
15.4.1. Dodawanie obsługi stanu routera do modułu aplikacji 433
15.4.2. Zarządzanie stanem w module głównym 434
15.4.3. Testy jednostkowe reduktorów ngrx 442
Podsumowanie 443
Angular 6, 7 i nie tylko 444

Dodatek A. Przegląd specyfikacji ECMAScript 447
Dodatek B. Podstawy TypeScriptu 481
Dodatek C. Korzystanie z menedżera pakietów npm 509
Dodatek D. Podstawy biblioteki RxJS 517

Skorowidz 539

552 strony. Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022