wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 58.00 55,10   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ERA AGILE O TYM JAK SPRYTNE FIRMY KSZTAŁTUJĄ SWOJĄ EFEKTYWNOŚĆ


DENNING S.

wydawnictwo: ONE PRESS, 2019, wydanie I

cena netto: 58.00 Twoja cena  55,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Era Agile


O tym, jak sprytne firmy kształtują swoją efektywność

Sukces firmy wcale nie zależy od dostępu do technologii lub danych. W skrajnych przypadkach nawet wynalezienie rewolucyjnej technologii nie chroni przedsiębiorstwa przed porażką, jeśli nie jest ono w stanie odpowiednio jej wykorzystać. Oznacza to, że różnica między wielkimi zwycięzcami a wielkimi przegranymi tkwi w metodzie prowadzenia organizacji. Jeśli firma chce dobrze prosperować, musi bardzo sprawnie wprowadzać nowe technologie i dane. Powoli staje się jasne, że w epoce Agile tradycyjne metody zarządzania zawodzą. Trzeba zacząć stosować radykalnie odmienne sposoby zarządzania, mimo że tego rodzaju transformacja często wydaje się trudna do przeprowadzenia.

W tej książce zaprezentowano przełomowe idee, które zmieniają podstawy funkcjonowania firm. Zobrazowano to inspirującymi przykładami wielu słynnych organizacji na różnych etapach rozwoju. Wykazano, jak ważna dla sukcesu zespołu jest wierność nowym celom, zasadom i wartościom, a przede wszystkim permanentna innowacyjność.

Oprócz omówienia praktyki Agile w kontekście prowadzenia projektów programistycznych znakomicie ujęto tu istotę tego paradygmatu zarządzania, a w szczególności najlepsze metody kierowania pracą. Można je zastosować wszędzie: w małych i wielkich firmach z praktycznie każdej branży, zarówno produkcyjnych, jak i usługowych.


W tej książce między innymi:

Agile jako metodyka zarządzania
prawidła nowego paradygmatu zarządzania
przejście od zwinności operacyjnej do zwinności strategicznej
ograniczenia metodologii Agile

Przedmowa 11
Wprowadzenie 13

CZĘŚĆ 1. ZWINNE ZARZĄDZANIE 23

1. Więcej wartości, mniej pracy 25

Ramka 1.1. Manifest programowania zwinnego 45
Ramka 1.2. Słowniczek: definicje pojęć Agile, Scrum, DevOps, Kanban, Lean 46
2. Prawo małego zespołu 49

3. Prawo klienta 71

Ramka 3.1. Zmiany paradygmatów w nauce 89
Ramka 3.2. Klienci ostateczni, wewnętrzni i końcowi 90
Ramka 3.3. Praktyki prawa klienta 92
Ramka 3.4. Dostosowanie zarządzania ludźmi do wymagań zarządzania zwinnego 94

4. Prawo sieci 103

Ramka 4.1. Zwinność jako efekt rozwiązań bazujących na rynku 116
Ramka 4.2. Uzyskiwanie działań na wielką skalę za pomocą platform 118
Ramka 4.3. Zmiana w stylu "wielkiego wybuchu": sześć błędów, których nie popełniła firma Salesforce 119

5. Wprowadzanie Agile na wielką skalę - Microsoft 123

Uzyskanie odpowiedniej równowagi między autonomią i dostosowaniem 127
Opanowanie roli zwinnego menedżera 128
Obsługa zależności na poziomie zespołu 128
Korzystanie z ciągłej integracji 129
Ograniczaj dług technologiczny 130
Korzystaj z DevOps i ciągłego dostarczania 131
Ciągle monitoruj postępy 132
Słuchaj, czego chcą klienci, dawaj im to, czego potrzebują 133
Korzystaj ze wskazówek płynących z góry 133
Wykorzystaj samoformujące się zespoły, żeby zwiększyć ich zaangażowanie 134
Zauważ, że to zespół jest produktem 134
Od początku pracuj nad jakością 135
Ostrożnie stosuj szkolenia 135
Zapewnij sobie wsparcie na najwyższym poziomie 136
Ramka 5.1. Spłaszczenie hierarchii nie jest rozwiązaniem 137

6. Od zwinności operacyjnej do zwinności strategicznej 139

Zasady zwinności strategicznej 142
Cztery składowe propozycji wartości otwierających nowe rynki 148
Ramka 6.1. Zacieranie się granic między sektorami 154
Ramka 6.2. Ścieżka od zwinności operacyjnej do zwinności strategicznej 155

7. Zmienianie kultury organizacji 159

Ramka 7.1. "Propozycja wartości NABC" dla Siri w firmie SRI 175

CZĘŚĆ 2. PUŁAPKI 177

8. Pułapka wartości dla udziałowców 183

Ramka 8.1. Niejasna sytuacja prawna wartości dla udziałowców 202
Ramka 8.2. Czym jest prawdziwa wartość dla udziałowców? 202
Ramka 8.3. Adam Smith i filozoficzne początki wartości dla udziałowców 204
Ramka 8.4. Nieprzewidziane ryzyko związane z wartościami dla udziałowców 206

9. Pułapka odkupywania akcji 211

Wyzwanie dla publicznych regulatorów 217
Wyzwanie dla liderów Agile podczas pracy z giełdą papierów wartościowych 218
Wyzwanie dla zwinnych menedżerów w korporacji 220
Ramka 9.1. Obrona operacji odkupywania akcji 221

10. Pułapka redukcji kosztów 223

Przypadek firmy Dell Inc. 224
Pęd do przenoszenia za granicę 227
Trwała utrata wiedzy i doświadczenia 229
Wyjaśnianie zwinnego zarządzania dyrektorowi finansowemu 231
Księgowość przepustowości 232
Ramka 10.1. Dług techniczny, dług prawny i dług marki 234
Ramka 10.2. Produkcja w USA i w Niemczech 236

11. Pułapka strategii analizy przeszłości 239

Ramka 11.1. Strategia "robienia więcej tego samego" 251
Ramka 11.2. Argumenty za opcjami i zarządzanie portfolio 252
EPILOG 255

12. Nuklearne zimy i złote czasy 257

Ramka 12.1. Historia złotych er i nuklearnych zim 268
Ramka 12.2. Jak wprowadzić zmiany - plan działania 272
Podziękowania 279

Kim jest Steve Denning 283

Przypisy 285
Skorowidz 313

320 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022