|
JAK ODZYSKAĆ UTRACONĄ SKUTECZNOŚĆ ZARZĄDZANIE SOBĄ I PRODUKTYWNOŚCIĄ FIRMY
GULEWICZ M.M. wydawnictwo: INFOR, 2019, wydanie Icena netto: 82.80 Twoja cena 78,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jak odzyskać utraconą
skuteczność
Zarządzanie
sobą i produktywnością firmy
Produktywność,
efektywność, skuteczność … to słowa odmieniane w firmach
przez wszystkie przypadki. Żyjemy w czasach dynamicznych zmian. Ich
konsekwencje dotykają każdego sektora i każdej firmy na świecie. Jak
odpowiedzialnie zarządzać biznesem w XXI wieku, gdy trzeba konkurować
relacjami i innowacjami, a ciągły rozwój otoczenia wymusza
na firmach fundamentalne w swoich zasadach transformacje? Książka Marii
Magdaleny Gulewicz „Jak odzyskać utraconą
skuteczność”, identyfikuje te złożone problemy i pokazuje,
jak je adekwatnie oraz odpowiedzialnie rozwiązać.
Zmiana paradygmatu w biznesie. Globalizacja i postęp technologiczny
przyczyniły się do ogromnego rozwoju przedsiębiorstw w zakresie
sposobów organizacji i metod zarządzania. Przeobrażenia te
pociągnęły za sobą ewolucję znaczenia pracy oraz innych
aspektów w życiu człowieka. Jednak wraz z nastaniem ery
24/7, dotychczasowe prorozwojowe podejście oraz modele biznesowe -
budowane na wydajności, maksymalizacji zysku, optymalizacji
kosztów, utrzymaniu przewagi konkurencyjnej - utraciły swoją
efektywność. Firmy, aby przywrócić swój kurs,
zaczęły zwracać się ku takim działaniom, które niegdyś
stanowiły o ich sukcesie. Intensyfikacja stosowanych przez lata metod
doprowadziła do sytuacji, gdy tradycyjne modele biznesowe stały się
wręcz niebezpieczne dla biznesu, a przy braku umiaru i
odpowiedzialności również dla samego społeczeństwa.
Przeciążeni, zmęczeni i zestresowani presją na wyniki pracownicy są tak
wydrenowani z energii życiowej, że ich produktywność i jakość pracy
spadają, a brak czasu na rodzinę, zaspokajanie swoich potrzeb czy
realizowanie aspiracji potęgują frustrację.
Wyznawania, przed którymi dzisiaj stanęły zarządy firm, są
konsekwencją splotu kilku istotnych nieprawidłowości w funkcjonowaniu
zarówno biznesu, jak i ludzi. Możemy mówić o
paradoksie efektywności pracy, kiedy firmy chcąc budować zaangażowanie
pracownika doprowadzają do szybkiego wypalenia zawodowego –
mówi Maria Magdalena Gulewicz, autorka książki
„Jak odzyskać utraconą skuteczność”. Wysoką jakość
życia uzyskujemy dzięki równoważeniu aktywności pomiędzy
kilkoma obszarami życia: pracując, realizując się jako rodzic,
poświęcając czas swojej rodzinie oraz przyjaciołom, a także wspierając
innych. Musimy jednak przede wszystkim znaleźć czas dla siebie: na
odpoczynek, dbałość o zdrowie, hobby, rozwój osobisty i
duchowy. Idea zachowania równowagi między pracą a życiem
jest zorientowana na integrację obszaru zawodowego i pozazawodowego, a
nie - jak to się zwykło uważać - na podtrzymywaniu tradycyjnego modelu,
w którym oba obszary są odseparowane. Celem jest wsparcie
ludzi w realizowaniu się w każdej ze sfer życia, dając im pełnię
satysfakcji oraz wpływając na ich rozwój w ujęciu
holistycznym.
Zaspokajanie wielowymiarowych potrzeb pracowników warunkiem
rozwoju firm. Publikacja Marii Magdaleny Gulewicz koncentruje się na
wnikliwej analizie sytuacji rynkowej oraz przyczynach, które
doprowadziły firmy do utracenia efektywności. Opisuje czym jest
wydajność i przywraca należne miejsce w skali biznesowych
priorytetów potrzebom pracowników. Ich
zaspakajanie ma kluczowe znaczenie dla jakości życia oraz osiąganych
rezultatów tych jednostkowych, a co za tym idzie
również i firmowych. Książka koncentruje się wreszcie na
obszarach odpowiedzialności i jej kluczowej roli dla
współczesnego biznesu. Prezentując podstawy funkcjonowania
zdrowych firm, wskazuje na konieczność zmiany kierunku rozwoju biznesu
na bardziej zrównoważony.
Od
Autorki
Wstęp
CZĘŚĆ I - ŻYCIE
I PRACA W CZASACH PRZYSPIESZENIA
1. Życie w czasach przyspieszenia
2. Kultura szybkiego rozwoju
3. Kiedy praca to życie
4. Uzależnieni od dekoncentracji
CZĘŚĆ II - WYDAJNOŚĆ
CZŁOWIEKA. ZAPOMNIANE POTRZEBY
1. Wellbeing dla "niewierzących"
2. Pięć wymiarów
3. Poniedziałek - mój ulubiony dzień
4. W zdrowym ciele
5. Kupowanie, co szczęścia nie daje
6. Relacje w biznesie i życiu osobistym
7. Dawanie i potrzeba społeczności
CZĘŚĆ III - SKUTECZNA
FIRMA - WIĘCEJ NIŻ BIZNES
1. Dlaczego nienawidzisz swojej pracy?
2. Paradoks efektywności
3. Odpowiedzialne przywództwo
4. Poszukiwania nowej wartości
5. Kryzys wolności
6. Więcej niż biznes
Załącznik A. Dobre praktyki
Podziękowania
Spis literatury
220
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa kartonowa foliowana
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|