wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

AKTYWNE METODY PROWADZENIA STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA


MUSZYŃSKI M.

wydawnictwo: PLACET, 2006, wydanie I

cena netto: 79.00 Twoja cena  75,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Na CD Pierwszy w Polsce
SYMULATOR STRATEGICZNY CEOLight

Książka napisana z myślą przede wszystkim o dyrektorach generalnych i prezesach firm, ale i ekipach działów opracowujących strategię korporacyjną oraz oczywiście studentach i uczestnikach programów MBA.

Jest to nowoczesny podręcznik praktycznego  PRAKTYCZNEGO BUDOWANIA I PROWADZENIA STRATEGII przedsiębiorstwa. Zawiera 120 MINI-CASES i PYTAŃ TESTOWYCH ujmujących problemy strategiczne konkretnych przedsiębiorstw wraz z rozwiązaniami. Jest bogato ILUSTROWANY SCHEMATAMI i WYKRESAMI.

Przede wszystkim jednak dołączony jest do niego CD-ROM z KOMPUTEROWYM SYMULATOREM STRATEGICZNYM CEOlight dla PC, dzięki któremu Czytelnik może dokonywać prób wdrażania konkretnych strategii dla przykładowego przedsiębiorstwa, a także badać ich wykonalność stosując oddaną do jego dyspozycji baterię narzędzi analitycznych.

"Napisałem tę książkę jako wyraz mojej frustracji powszechnym brakiem zrozumienia na czym polega istota strategicznego zarządzania przedsiębiorstwami. We współczesnym świecie ze słowem "strategia" wiązanych jest bowiem tak wiele mglistych treści, że pojęcie to stało się już wyprane z jakiegokolwiek konkretnego sensu. Nawet jednak kiedy ów sens istnieje, okazuje się być niezdatny do praktycznego wykorzystania. Doskonały tego przykład stanowi obecnie bardzo modna refleksja na temat tak zwanej strategicznej misji i wizji przedsiębiorstwa. Z filozoficznego punktu widzenia jest to, bez wątpienia, interesujące - jednak w obecnej sytuacji ekonomicznej świata zarówno jedna, jak i druga mogą być uznane jedynie za piękną teorię, a utożsamianie dywagacji na ich temat z tworzeniem strategii firmy jest po prostu śmieszne. Daleki jestem od twierdzenia, że przedsiębiorstwo nie ma do spełnienia powinności wobec swych pracowników, wobec konsumentów i państwa, jednak jego głównym celem jest bez cienia wątpienia realizacja zysków. Podstawowa rola strategii polega więc na określeniu w jaki sposób tego dokonać.

Moim celem było stworzenie książki o strategii bardzo praktycznej i ilustrowanej zadaniami, wykonanie których pozwoli zdobyć nie wiedzę encyklopedyczną, ale pewien zasób konkretnych umiejętności. W tej dziedzinie w sukurs przyszedł mi szybki rozwój informatyki, dając możliwość zbudowania i przekazania czytelnikom programu komputerowego do testowania różnych strategii i badania ich wykonalności.

Załączony do książki dysk z programem CEOlight pozwoli przetrenować w praktyce wpływ rozmaitych czynników i posunięć strategicznych jego i jego konkurentów na wynik prowadzonego przez niego przedsiębiorstwa."

MICHEL MUSZYŃSKI (56 lat), dyrektor Francuskiego Instytutu Zarządzania w Polsce, jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego i słynnego European Institute of Business Administration (INSEAD) w Fontainebleau. Swoją karierę rozpoczął w 1977 roku w marketingu high-tech w Applied Research Laboratories (filia Bausch and Lomb) we Francji, a następnie w Beckman (obecnie Glaxo) w Szwajcarii. W 1982 roku został mianowany dyrektorem zastosowań międzynarodowych w Instruments S.A. w USA, a od 1988 roku piastował funkcję dyrektora generalnego MVE S.A. (filia DANONE) we Francji. W 1990 na mocy porozumienia rządu tego kraju z rządem polskim utworzył w Warszawie oddział paryskiej szkoły zarządzania Institut Francais de Gestion, która prowadzi studia podyplomowe w dziedzinie marketingu, finansów, zasobów ludzkich i strategii przedsiębiorstw, przyznając francuski dyplom MBA.


Spis treści

Aktywne metody prowadzenia strategii

Wstęp

MODEL BIZNESU JAKO MOTOR SUKCESU FIRMY

1.1. Model biznesu wykorzystujący różnicowanie produktów
1.2. Model biznesu wykorzystujący niskie ceny
1.3. Model biznesu wykorzystujący czas
1.4. Model biznesu wykorzystujący bariery wchodzenia na rynek
1.5. Model biznesu wykorzystujący szczególny rodzaj produktów
1.6. Model biznesu wykorzystujący pełną integrację z klientem
1.7. Model biznesu wykorzystujący szczególną strukturę przedsiębiorstwa

MODEL BIZNESU WYKORZYSTUJĄCY RÓŻNICOWANIE PRODUKTÓW

2.1. Strategiczne znaczenie ceny sprzedaży
2.2. Zasady ustalania cen
2.3. Definiowanie cen w praktyce - metodą klasyczną
2.4. Analiza współzależności zmiennych
2.5. Dokonywanie zmian cen
2.6. Różnicowanie cen
2.7. Yield (revenue) management
2.8. Ceny dynamiczne
Pytania

MODEL BIZNESU WYKORZYSTUJĄCY NISKIE CENY

3.1. Udział w rynku jako parametr strategiczny
3.2. Efekt doświadczenia
3.3. Analiza strategii firmy
3.4. Aspekty finansowe
3.5. Cena jako element walki konkurencyjnej
Pytania

MODEL BIZNESU WYKORZYSTUJĄCY CZAS

4.1. Cykl życia produktu a strategia firmy
4.2. Faza wprowadzenia
4.3. Faza wzrostu
4.4. Faza dojrzałości
4.5. Faza schyłku
4.6. Cykle życia a portfele produktów firmy
Pytania

MODEL BIZNESU Z WYKORZYSTANIEM BARIER PRZY WCHODZENIU NA RYNEK

5.1. Posiadanie własnej, obowiązującej na rynku normy
5.2. Posiadanie własnych bardzo znacznych zasobów
5.3. Aspekty finansowe wchodzenia na nowe rynki zbytu
Pytania

MODEL BIZNESU WYKORZYSTUJĄCY SZCZEGÓLNY RODZAJ PRODUKTÓW

6.1. Model biznesu zakładający pełną eksploatację rynku
6.2. Model biznesu wykorzystujący istniejące wdrożenia
6.3. Produkty B-to-C i B-to-B
Pytania

MODEL BIZNESU WYKORZYSTUJĄCY INTEGRACJĘ Z KLIENTEM

7.1. Analiza klienta
7.2. Bazy danych klientów
7.3. Wartość życiowa klienta
Pytania

MODEL BIZNESU WYKORZYSTUJĄCY SZCZEGÓLNĄ STRUKTURĘ PRZEDSIĘBIORSTWA

8.1. Koszty stałe struktury firmy
8.2. Koszty handlowe firmy
8.3. Klasyczna organizacja przedsiębiorstwa
8.4. Grupy kapitałowe
8.5. Globalizacja
8.6. Style zarządzania
Pytania

ANALIZA STRATEGICZNA

9.1. Model 5 + 1 sił
9.2. Analiza SWOT
9.3. Planowanie scenariuszowe
9.4. Model decyzyjny
9.5. Matryca BCG (matryca wzrostu/udziału w rynku))
9.6. Matryca McKinsey'a (General Electric)
9.7. Systemy eksperckie
9.8. Matryca wzrost sprzedaży/wzrost rynku
9.9. Symulatory strategiczne
9.10. Wskaźniki sukcesu firmy
9.11. Balanced scorecard
9.12. Analiza hierarchiczna (AHP)
Pytania

CEO - SYMULATOR STRATEGICZNY

10.1. Realizacja z góry zakładanej strategii wieloetapowej
10.2. Zmiana dotychczasowej strategii
10.3. Rezultaty
10.4. Analiza szans i zagrożeń
10.5. Sytuacja konkurenta
10.6. Dopracowanie szczegółów strategii
10.7. Działanie symulatora
Pytania

Słowniczek najważniejszych terminów
Literatura

CD, 248 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022