Spis treści
WSTĘP
1. ODNOWA STRATEGICZNA POTENCJAŁU PRZEDSIĘBIORSTWA. UJĘCIE TEORETYCZNE
1.1. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa a odnowa strategiczna jego
potencjału
1.2. Koncepcje i mechanizmy odnowy strategicznej
1.3. Klasyfikacja determinant odnowy strategicznej potencjału małych i
średnich przedsiębiorstw
1.4. Determinanty wewnętrzne odnowy strategicznej potencjału małych i
średnich przedsiębiorstw
1.4.1. Pojęcie, istota i rola potencjału przedsiębiorcy
1.4.2. Potencjał celowo zorganizowanego zespołu zasobów materialnych
i niematerialnych służących przedsiębiorcy do prowadzenia działalności
gospodarczej
1.5. Determinanty zewnętrzne odnowy strategicznej potencjału przedsiębiorstwa
- swoboda działania przedsiębiorcy
1.5.1. Istota i tworzywo swobody działania przedsiębiorcy
1.5.2. Swoboda działania przedsiębiorcy jako kategoria dynamiczna
1.6. Informacje na potrzeby dokonywania zmian strategicznych
2. METODYKA BADAŃ
2.1. Transformacja problemu decyzyjnego przedsiębiorcy w problem badawczy
2.2. Operacjonalizacja modelu badawczego dla celów pomiaru
2.2.1. Potencjał przedsiębiorcy
2.2.2. Potencjał celowo zorganizowanego zespołu zasobów materialnych
i niematerialnych służących przedsiębiorcy do prowadzenia działalności
gospodarczej
2.2.3. Swoboda działania przedsiębiorcy
2.3. Narzędzia pomiaru determinant odnowy strategicznej potencjału
małego/średniego przedsiębiorstwa
2.4. Projektowanie procesu badawczego
2.5. Procedura opracowania narzędzia badawczego
2.6. Zdefiniowanie populacji, ustalenie wielkości próby i jej rozmieszczenie w
warstwach
2.7. Charakterystyka struktury próby badawczej
3. DETERMINANTY ODNOWY STRATEGICZNEJ POTENCJAŁU MAŁYCH I ŚREDNICH
PRZEDSIĘBIORSTW. EMPIRYCZNA IDENTYFIKACJA ZALEŻNOŚCI I WERYFIKACJA MODELU BADAWCZEGO
3.1. Zastosowane metody statystyczne
3.2. Empiryczna identyfikacja związków między determinantami odnowy
strategicznej potencjału małych i średnich przedsiębiorstw - sprawdzenie modelu
badawczego
3.2.1. Analiza wyników empirycznych związku między potencjałem przedsiębiorcy a potencjałem
celowo zorganizowanego zespołu zasobów materialnych i niematerialnych służącego
przedsiębiorcy do prowadzenia działalności gospodarczej (hipoteza H1)
3.2.2. Analiza wyników empirycznych związku między potencjałem przedsiębiorcy a swobodą
działania przedsiębiorcy (hipoteza H2)
3.2.3. Analiza wyników empirycznych związku między swobodą działania
przedsiębiorcy a potencjałem celowo zorganizowanego zespołu zasobów materialnych i
niematerialnych służących przedsiębiorcy do prowadzenia działalności gospodarczej
(hipoteza H3)
3.2.4. Sprawdzanie modelu badawczego
3.3. Charakterystyka determinant odnowy strategicznej potencjału małych i
średnich przedsiębiorstw
3.4. Charakterystyka kompetencji przedsiębiorców zarządzających małymi i
średnimi przedsiębiorstwami w świetle wyników badań
3.4.1. Kompetencje a cechy demograficzne przedsiębiorców
3.4.2. Identyfikacja poziomu wiedzy przedsiębiorców według branż i wielkości
przedsiębiorstw
3.4.3. Rozpoznanie poziomu umiejętności przedsiębiorców według branż i klas
wielkości przedsiębiorstw
3.4.4. Identyfikacja cech osobowości przedsiębiorców zarządzających małymi i średnimi
przedsiębiorstwami
3.5. Ocena potencjału celowo zorganizowanego zespołu zasobów materialnych
i niematerialnych służących przedsiębiorcy do prowadzenia działalności
gospodarczej
3.6. Swoboda działania przedsiębiorców w kontekście odnowy strategicznej
potencjału małych i średnich przedsiębiorstw
ZAKOŃCZENIE
LITERATURA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
ZAŁĄCZNIKI
341 stron, B5, miękka oprawa