Coaching stał się najpopularniejszą i najskuteczniejszą techniką w
dziedzinie uczenia się i rozwoju. Menedżerom stale przypomina się o tym, jak istotny
jest coaching w wydobywaniu z zespołu tego, co najlepsze, a trenerzy w swojej pracy coraz
częściej wykorzystują coaching dotyczący wielu rozmaitych aspektów życia zawodowego
i osobistego.
Dzięki tej książce i zawartym w niej praktycznym ćwiczeniom oraz opisom
konkretnych sytuacji dowiesz się, na czym dokładnie polega coaching, kiedy jest
potrzebny i jak skutecznie go przeprowadzać.
Spis treści:
Podziękowania
Wprowadzenie
CZĘSC 1. Proces coachingu
1. Co to jest coaching?
Potrzeby rozwojowe; Rozwój - podstawowe wartości i przekonania; Trening; Mentoring;
Doradztwo; Zarządzanie bezpośrednie (liniowe); Korzyści płynące z coachingu;
Podsumowanie
2. Teorie uczenia się
Teoria kompetencji; Cykl uczenia się Kolba; Przeszkody w uczeniu się; Indywidualne style
pracy; Obszary i poziomy uczenia się (podział Blooma)
3. Wprowadzenie do modelu coachingu
4. Opis pracy, umiejętności i cech coacha
5. Przygotowanie do prowadzenia coachingu
Przygotowanie siebie; Przygotowanie miejsca; Przygotowanie klienta
6. Etap 1: Określanie potrzeb i celów coachingu
Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności
7. Etap 2: Uzgadnianie konkretnych potrzeb rozwojowych
Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności
8. Etap 3: Opracowywanie szczegółowego planu coachingu .
Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności
9. Etap 4: Wykonywanie zadania bądź czynności
Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności
10. Etap 5: Przegląd działania i planowanie lepszego funkcjonowania
Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności
11. Etap 6: Zakończenie coachingu
Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności
12. Coaching inicjowany przez osoby trzecie
Ustalanie kontraktu dotyczącego coachingu
13. Umiejętności
Umiejętności analityczne; Asertywność; Radzenie sobie z konfliktami; Ułatwianie
uczenia się i nabywania nowych umiejętności (facylitacja); Wywieranie wpływu;
Słuchanie; Obserwacja; Planowanie i ustalanie priorytetów; Przedstawianie pomysłów i
informacji; Zadawanie pytań; Budowanie kontaktu; Stosowanie i interpretowanie komunikacji
niewerbalnej
CZĘŚĆ 2. Studia przypadków
Coaching partnera w krajowej firmie prawniczej; Stowarzyszenie Skautów; Coaching
kierowników sprzedaży i ich zespołów; Nowi pracownicy policji miejskiej; Coaching młodzieżowej
drużyny piłkarskiej; Coaching dwóch głównych kierowników; Coaching z zakresu obsługi
klienta/komunikacji bezpośredniej; Coaching różnych osób w rozmaitych dziedzinach;
Coaching kierownika operacyjnego, który ma objąć stanowisko specjalisty do spraw
personalnych; Coaching w celu udoskonalenia umiejętności doświadczonego trenera;
Coaching dyrektora zwalniającego pracownika i początkującej załogi jachtu; Rozwijanie
skutecznych umiejętności interpersonalnych podczas treningu; Jednodniowy przełomowy
coaching; Klienci - zawodnicy drużyny piłkarskiej; Uczestnictwo w coachingu dotyczącym
zarządzania projektem; Uczestnictwo w coachingu dotyczącym specyficznych
przekonań/zachowań; Coaching w miejscu pracy; Coaching dotyczący sytuacji życiowych;
Uczestnictwo w coachingu przygotowującym do objęcia stanowiska kierownika
CZĘŚĆ 3. Działania i ćwiczenia
Zrób mapę swojej podróży; Wzloty i upadki; Wykresy pająkowate; Analiza pola sił;
Kierowane wyobrażenia; Nie dokończone zdania; Rozumienie mowy ciała; Przełóż
zegarek; Oddaj to; Lista umiejętności; Analiza SWOT; Pytania "Co by było,
gdyby...?"; Najlepszy na świecie; Koty i lodówki; Ocena postępów; Technika przeglądu;
Dziennik moich frustracji; Afirmacje; Mocne strony osobowości; Sześć kapeluszy
myślowych Edwarda de Bono; Przeramowanie; Badania; Pytania, pytania, pytania;
Rozwiązywanie problemów; Kwestionariusze; Prezentacja; Odgrywanie ról; Studium
przypadku; Segregacja dokumentów i korespondencji
Źródła
Literatura zalecana
Indeks
264 strony, oprawa twarda