wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 48.20 45,79   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CELE I WARTOŚCI WSPÓŁCZESNEGO PRZEDSIĘBIORSTWA UJĘCIE BEHAWIORALNE


KOMOROWSKI J.

wydawnictwo: SGH, 2011, wydanie I

cena netto: 48.20 Twoja cena  45,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Autor książki wychodzi z założenia, że dla menedżerów głównym problemem zarządzania przedsiębiorstwem jest właściwy wybór celów.

Stwierdza, że cele finansowe będące pochodną „maksymalizacji zysku na rzecz właścicieli kapitału", jako idee pochodzące z okresu XIX-wiecznego kapitalizmu, nie odpowiadają współczesnym przedsiębiorstwom. Dyskusja na temat celów sprowadza się w istocie do konstruowania mechanizmu rozwoju przedsiębiorstwa.

Autor uważa, że w określeniu celów punktem wyjścia jest analiza podmiotowości przedsiębiorstwa i wartości, jakimi się ono kieruje. Wśród uwarunkowań rozwoju przedsiębiorstwa traktowanego podmiotowo dostrzega się jego osobowość, wolność gospodarowania, autonomię decyzji i ich racjonalność, kulturę wewnętrzną przedsiębiorstwa, zawieranie kompromisów, dążenie do równowagi, współpracę ze środowiskiem działania itd.

Wykorzystanie wiedzy psychologicznej i socjologicznej umożliwia rozwiązywanie zagadnień zarządzania oraz finansów przedsiębiorstwa i prowadzi do rozwoju nowego kierunku ekonomii behawioralnej, opartej na filozofii personalizmu.


Spis treści:

Wstęp


Rozdział I. W poszukiwaniu istoty współczesnego przedsiębiorstwa

1.1. Behawioryzm jako główny nurt rozwoju teorii przedsiębiorstwa

1.2. Przedmiotowe podejście do przedsiębiorstwa a utylitaryzm koncepcji teoretycznych

1.3. Właściwości przedsiębiorstwa a środowiskowe uwarunkowania działalności gospodarczej

1.4. Ramy podmiotowości przedsiębiorstwa a jego wewnętrzna kultura

1.5. Samodzielność jako kluczowa wartość przedsiębiorstwa



Rozdział II. Środowiskowe uwarunkowania działalności przedsiębiorstwa

2.1. Elementy otoczenia współczesnego przedsiębiorstwa a stosunki rynkowe

2.2. Konkurencja a współdziałanie interesariuszy

2.3. Wartości związane ze środowiskiem działania przedsiębiorstwa

2.4. Rozwój przedsiębiorstwa w warunkach otwartej gospodarki

2.5. Oddziaływanie państwa na potencjał rozwojowy przedsiębiorstw



Rozdział III. Kluczowe czynniki rozwoju współczesnych przedsiębiorstw w ujęciu behawioralnym

3.1. Innowacyjność w przedsiębiorstwie a orientacja na nowoczesność

3.2. Inwestycje przedsiębiorstwa a postęp organizacyjno-technologiczny

3.3. Stosunki międzyludzkie w mechanizmie rozwoju przedsiębiorstwa

3.4. Pierwiastek ludzki a kultura wewnętrzna przedsiębiorstwa

3.5. Wymiar finansowy funkcjonowania przedsiębiorstwa a bariera redukcjonizmu

3.6. Gotowość do podejmowania ryzyka a odpowiedzialność w biznesie

3.7. Sekwencja strategicznych wartości w zarządzaniu rozwojem przedsiębiorstwa



Rozdział IV. Czynniki kształtujące wybór celów w przedsiębiorstwie

4.1. Kwestia celowości w prowadzeniu działalności gospodarczej

4.2. Wielowymiarowy układ celów przedsiębiorstwa

4.3. Założenia metodyczne budowy systemu celów w przedsiębiorstwie

4.4. Rzeczowa i finansowa forma celów przedsiębiorstwa

4.5. Cele formalne i nieformalne a skuteczność zarządzania przedsiębiorstwem

4.6. Cele przedsiębiorstwa jako wyraz kompromisu interesów



Rozdział V. Praktyczne następstwa wyboru celów finansowych w przedsiębiorstwie

5.1. Ewolucja poglądów na temat maksymalizacji zysku przedsiębiorstwa

5.2. Wartość ekonomiczna przedsiębiorstwa jako cel zarządzania

5.3. Filozoficzny wymiar wartości a cele przedsiębiorstwa

5.4. Cele przedsiębiorstwa w koncepcji personalizmu filozoficznego

5.5. Zagadnienie równowagi przedsiębiorstwa w świetle wyboru celów

5.6. Wyznaczanie struktury celów w ramach polityki wyników finansowych



Rozdział VI. Zagadnienie rozwoju w strukturze celów współczesnego przedsiębiorstwa

6.1. Rozwój sfery realnej jako czynnik wzmacniający potencjał ekonomiczny przedsiębiorstwa

6.2. Współzależność procesu rozwoju przedsiębiorstwa i nowoczesności produktów

6.3. Rozwój w programie inwestycji przedsiębiorstwa

6.4. Rozwój przedsiębiorstwa a kwestia racjonalności i optymalizacji

6.5. Cele przedsiębiorstwa zorientowane na rozwój jako wyraz antycypacji przyszłości

6.6. Proces rozwoju przedsiębiorstwa a pomnażanie wartości ekonomicznej



Rozdział VII. Realizacja celów przedsiębiorstwa w globalnym środowisku działania

7.1. Intelektualny nurt globalizacji

7.2. Środowisko działalności gospodarczej przedsiębiorstwa a globalizacja

7.3. Globalizacja jako czynnik stwarzający wyzwania dla polskich przedsiębiorstw

7.4. Kluczowe dylematy przedsiębiorstw w warunkach globalizacji

7.5. Wartości wzmacniające potencjał rozwojowy przedsiębiorstwa w globalnym środowisku działania

7.6. Bilans współzależności przedsiębiorstwa z globalnym otoczeniem



Bibliografia

Spis tablic i rysunków


401 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- PROBABILITY AND STATISTICS FOR FINANCE
RACHEV S.T. HOECHSTOETTER M. FABOZZI F.J. FOCARDI S.M.

- RYZYKO W DZIAŁALNOŚCI BANKOWEJ NOWE SPOJRZENIE PO KRYZYSIE
CZARNECKI L.

- ZŁOTO BANKI LUDZIE KRÓTKA HISTORIA PIENIĄDZA
ROTHBARD M.N.

- BÓG PIENIĄDZE I SUMIENIE DIALOGI MNICHA Z MENEDŻEREM
GRUN A. ZEITZ J.

- LUKSUS DLACZEGO STRACIŁ BLASK
THOMAS D.

- KONSOLIDACJA SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH
RACIŃSKI A.

- THE DAYS AFTER THE DOLLAR CRASHES
VICKERS D.

- SECURITISATION AND STRUCTURED FINANCE POST CREDIT CRUNCH
KREBSZ MARKUS

- ZŁOTY SPISEK
LIPS F.

- ENGLISH FOR BUSINESS STUDIES STUDENT'S BOOK
MACKENZIE I.

- KOLONIALIZM POSTKOLONIALIZM
ANIA LOMBA

- PODATKI PRZEWODNIK KRYTYKI POLITYCZNEJ

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022