Rozwiązywanie problemów to wysiłek zespołowy. Czy mamy do czynienia z
wprowadzaniem dużych zmian w pojedynczym oddziale bądź w całej firmie, czy też
odnalezieniem i usunięciem kłód leżących pod nogami bądź przywróceniem wigoru
słabnącej satysfakcji klienta – lepsze zespoły zawsze będą tworzyć lepsze
rozwiązania.
Bazując na kulturze skupionej wokół rozwiązań i zachowań opisanych w światowym
bestsellerze McKinsey – sposób na sukces oraz opierając się na niezrównanych
umiejętnościach analitycznych przedstawionych w Umyśle McKinsey, ostatni tom Trylogii
McKinsey dostarcza metodyk przydatnych w budowaniu zespołu i komunikacji. Dzięki nim
konsultanci McKinsey tworzą najwyższej klasy rozwiązania biznesowe, które
jednocześnie trzymają się realiów.
Dowiedz się, jak krok po kroku:
- Ustanowić dobre kanały komunikacyjne
- Ocenić bieżący poziom wydajności
- Zidentyfikować kluczowe pytania dotyczące problemu do rozwiązania
- Opracowywać i testować hipotezy
- Syntetyzować istotne informacje w prezentacji
Oprócz sprawdzonych w praktyce strategii dr Friga wyposaża czytelnika w arsenał
narzędzi, ćwiczeń, wskazówek, list kontrolnych oraz najlepszych praktyk, które o
rząd wielkości podnoszą sprawność zespołu w rozwiązywaniu problemów i pozwalają
nieustannie osiągać wyniki światowej klasy.
Praca została oparta na doświadczeniach autora i jego badaniach w McKinsey oraz
innych organizacjach i nie jest sponsorowana ani zatwierdzona przez McKinsey bądź inną
firmę konsultingową. Książka nie zawiera żadnych poufnych i zastrzeżonych informacji
McKinsey ani też żadnej innej firmy konsultingowej lub klienta.
Paul N. Friga, Ph.D pracował jako konsultant w biurze McKinsey w
Pittsburgu. Posiada tytuł MBA oraz doktorat ze strategii, które uzyskał w Kenan-Flagler
Business School na Uniwersytecie Północnej Karoliny. W swojej karierze przeprowadził
liczne projekty konsultingowe, w czasie których pracował między innymi dla firm z listy
Fortune 500 rozsianych po całym świecie. Był również konsultantem w
PricewaterhouseCoopers do spraw zarządzania. Obecnie prowadzi badania związane z
branżą konsultingową i jest profesorem nadzwyczajnym w Kenan-Flagler Business School,
gdzie p
Podziękowania
Wstęp
Wprowadzenie
Część 1: Zespół
Rozdział 1: Rozmawiaj
Koncepcja
Reguły projektu
Reguła 1: Komunikuj się nieustannie
Reguła 2: Słuchaj uważnie
Reguła 3: Oddzielaj zagadnienia od ludzi
Taktyki operacyjne
Historie z życia
Studium przypadku
Rozdział 2: Oceniaj
Koncepcja
Reguły projektu
Reguła 1: Omawiaj dynamikę zespołu
Reguła 2: Ustal oczekiwania i monitoruj wyniki
Reguła 3: Opracuj i stale oceniaj plan osobisty
Taktyki operacyjne
Historie z życia
Studium przypadku
Rozdział 3: Pomagaj
Koncepcja
Reguły projektu
Reguła 1: Wykorzystaj doświadczenie
Reguła 2: Określ odpowiedzialności współpracowników
Reguła 3: Przekazuj informację zwrotną na czas
Taktyki operacyjne
Historie z życia
Studium przypadku
Rozdział 4: Motywuj
Koncepcja
Reguły Projektu
Reguła 1: Zidentyfikuj unikatowe motywatory
Reguła 2: Pozytywnie wzmacniaj współpracowników
Reguła 3: Celebruj osiągnięcia
Taktyki operacyjne
Historie z życia
Studium przypadku
Część 2: Skupienie
Rozdział 5: Określ
Koncepcja
Reguły projektu
Reguła 1: Zidentyfikuj pytanie główne
Reguła 2: Opracuj drzewo problemu
Reguła 3: Sformułuj hipotezy
Taktyki operacyjne
Historie z życia
Studium przypadku
Rozdział 6: Organizuj
Koncepcja
Reguły projektu
Reguła 1: Opracuj ogólną mapę procesu
Reguła 2: Utwórz mapę zawartości do testowania hipotez
Reguła 3: Przygotuj fabułę
Taktyki operacyjne
Historie z życia
Studium przypadku
Rozdział 7: Zbierz
Koncepcja
Reguły projektu
Reguła 1: Zaprojektuj “wykresy-widma”, w których będą prezentowane niezbędne
dane
Reguła 2: Przeprowadź istotne wywiady
Reguła 3: Zgromadź potrzebne dane wtórne
Taktyki operacyjne
Historie z życia
Studium przypadku
Rozdział 8: Zrozum
Koncepcja
Reguły projektu
Reguła 1: Zidentyfikuj “I co z tego?”
Reguła 2: Myśl o wpływie na wszystkich uczestników projektu
Reguła 3: Dokumentuj na wykresach kluczowe spostrzeżenia
Taktyki operacyjne
Historie z życia
Studium przypadku
Rozdział 9: Syntetyzuj
Koncepcja
Reguły projektu
Reguła 1: Zapewnij sobie zaangażowanie i aprobatę klienta
Reguła 2: Zalecenia dotyczące ulepszeń powinny być konkretne
Reguła 3: Opowiedz dobrą historię
Taktyki operacyjne
Historie z życia
Studium przypadku
Posłowie
Zastosowania w szkołach biznesu
Zastosowania w firmach konsultingowych
Zastosowania w korporacjach
Korzyści ze studium przypadku (z punktu widzenia Tima)
Korzyści ze studium przypadku (z punktu widzenia Paula)
Reguły projektu TEAM FOCUS
Indeks historii z życia
Indeks
O autorze
208 stron, oprawa miękka