wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 65.90 62,61   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

GRUPY KAPITAŁOWE W POLSCE STRATEGIE I STRUKTURY


ROMANOWSKA M. RED.

wydawnictwo: PWE, 2011, wydanie I

cena netto: 65.90 Twoja cena  62,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce Autorzy zawarli historię rozwoju struktur kapitałowych na świecie i na tym tle historia tworzenia i ewolucji grup kapitałowych w Polsce po 1989 roku.

Autorzy pokazali:

• istotę grupy kapitałowej jako struktury działalności gospodarczej,
• internacjonalizację polskich grup kapitałowych,
• wpływ internacjonalizacji na efektywność grup kapitałowych,
• dywersyfikację polskich grup kapitałowych,
• przekształcenia strukturalne grup kapitałowych,
• kapitał intelektualny polskich grup kapitałowych,
• wrażliwość społeczną polskich grup kapitałowych.

Prowadzone w książce rozważania Autorzy wzbogacili wynikami własnych badań empirycznych oraz pokazali badania z tego zakresu zrealizowane przez inne zespoły badawcze.

 
Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych uczelni ekonomicznych, a także studentów kierunków ekonomicznych, specjalistów w dziedzinie zarządzania, publicystów ekonomicznych.


Spis treści:

 

Wprowadzenie (Maria Romanowska)
 

1. Grupy kapitałowe. Teoria i badania empiryczne (Maria Romanowska, Sławomir Winch)
1.1. Modele struktur działalności gospodarczej
1.2. Związek strategii i struktury działalności gospodarczej
1.3. Grupa kapitałowa jako rodzaj struktury działalności gospodarczej
1.4. Badania grup kapitałowych w Polsce po 1989 roku
1.5. Założenia teoretyczne i metodyczne badań nad grupami kapitałowymi notowanymi na GPW w Warszawie
1.5.1. Cel naukowy projektu badawczego
1.5.2. Charakterystyka zadań badawczych i hipotez szczegółowych
1.5.3. Charakterystyka próby badawczej
1.5.4. Metoda badań i opracowanie wyników
1.5.5. Przebieg i organizacja badań
 

2. Internacjonalizacja polskich grup kapitałowych (Joanna Cygler, Maria Pietrzak, Maria Romanowska)
2.1. Modele internacjonalizacji i sposoby pomiaru internacjonalizacji przedsiębiorstw
2.2. Stopień internacjonalizacji polskich grup kapitałowych
2.3. Strategie internacjonalizacji polskich grup kapitałowych
2.4. Kierunki geograficzne ekspansji zagranicznej grup kapitałowych
2.5. Wpływ internacjonalizacji na efektywność grup kapitałowych
 

3. Wpływ internacjonalizacji na zmiany łańcucha wartości grup kapitałowych (Maria Pietrzak)
3.1. Konfiguracja łańcucha wartości – pojęcie i sposób pomiaru
3.2. Dekompozycja łańcucha wartości grup kapitałowych prowadzących działalność za granicą
 

4. Dywersyfikacja polskich grup kapitałowych (Joanna Cygler, Wioletta Jakubowska)
4.1. Modele strategii dywersyfikacji i sposoby jej pomiaru
4.2. Stopień i charakter dywersyfikacji badanych grup kapitałowych
4.3. Cechy grup kapitałowych a poziom ich dywersyfikacji
4.4. Wpływ dywersyfikacji na wyniki ekonomiczne grup kapitałowych
 

5. Przekształcenia strukturalne polskich grup kapitałowych (Maria Pietrzak, Maria Romanowska, Sławomir Winch)
5.1. Proces tworzenia i rozbudowy grup kapitałowych
5.2. Rozwiązania strukturalno-własnościowe grup kapitałowych
5.2.1. Udział w przychodach grupy przychodów zrealizowanych przez spółkę-matkę
5.2.2. Sposób współdziałania spółek w grupie i pozycja spółki-matki
5.2.3. Stopień złożoności grupy
5.2.4. Charakter inwestorów
5.3. Strategia jako czynnik strukturotwórczy
5.4. Wymiary struktury a wyniki ekonomiczne grup kapitałowych
 

6. Kapitał intelektualny polskich grup kapitałowych (Agnieszka Sopińska)
6.1. Istota kapitału intelektualnego oraz możliwości jego pomiaru
6.2. Poziom kapitału intelektualnego badanych grup kapitałowych i jego raportowanie
6.3. Kapitał intelektualny polskich grup kapitałowych a ich skłonność do internacjonalizacji oraz kondycja finansowa
 

7. Wrażliwość społeczna polskich grup kapitałowych (Piotr Wachowiak)
7.1. Koncepcja wrażliwości społecznej przedsiębiorstw
7.2. Wrażliwość społeczna polskich grup kapitałowych w świetle badań
 

Zakończenie (Maria Romanowska)
 

Załącznik 1. Grupy kapitałowe wybrane do badań
Załącznik 2. Podstawowe informacje o grupie kapitałowej
Załącznik 3. Tabele do gromadzenia informacji o grupach kapitałowych
Bibliografia


224 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022