wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

HOSHIN KANRI JAPOŃSKA METODA STRATEGICZNEGO ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ


ĆWIKLICKI M. OBORA H. / W POLSCE

wydawnictwo: PWE, 2011, wydanie I

cena netto: 54.89 Twoja cena  52,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Hoshin kanri jest japońską metodą zarządzania skupiającą się jednocześnie na nadawaniu firmie strategicznego kierunku i ciągłym doskonaleniu zarządzania operacyjnego.

Autorzy, dr Marek Ćwiklicki i dr Hubert Obora, scharakteryzowali tę metodę zarządzania, pokazali jej powiązania z innymi metodami, przedstawili procedurę wdrażania tej metody oraz najpopularniejsze zagraniczne modele hoshin kanri.

Wiele miejsca poświęcono też polskiemu modelowi metody hoshin kanri w świetle badań przeprowadzonych przez autorów, a także adaptacji hoshin kanri w japońskich przedsiębiorstwach działających w Polsce.

Książka jest przeznaczona dla praktyków zarządzania, menedżerów i przedsiębiorców, a także studentów zarządzania oraz słuchaczy studiów podyplomowych pogłębiających wiedzę z zakresu strategicznego zarządzania jakością.


Spis treści:

Wstęp
 
Rozdział 1. Charakterystyka hoshin kanri
1.1. Definicja
1.2. Próby tłumaczenia nazwy metody
1.3. Hoshin kanri a TQM
1.3.1. Hoshin kanri jako element TQM
1.3.2. Metoda hoshin kanri na tle metod planowania strategicznego
1.4. Powstanie i rozwó j hoshin kanri: od MbO do BSC
1.4.1. Geneza
1.4.2. Zarządzanie przez cele a hoshin kanri
1.4.3. Hoshin kanri a zrównoważona karta wyników (BSC)
1.5. Zintegrowane podejście QFD-hoshin w planowaniu strategicznym
1.6. Hoshin kanri a Lean Management
1.7. Podsumowanie
 
Rozdział 2. Metodyczne aspekty hoshin kanri
2.1. Cykl PDCA – wspólny schemat postępowania w hoshin kanri i TQM
2.2. Definiowanie celu rocznego w hoshin kanri (Plan)
2.3. Koordynacja organizacji metodą hoshin kanri (Do)
2.4. Rodzaje kontroli w hoshin kanri (Check)
2.5. Reakcja na zmiany w hoshin kanri (Act)
2.6. Podsumowanie
 
Rozdział 3. Modele hoshin kanri
3.1. Model we Florida Power & Light
3.2. Model P. Babicha
3.3. Model D. Hutchinsa
3.4. Model B. Witchera i R. Butterworth
3.5. Model S. Shiby
3.6. Podsumowanie
 
Rozdział 4. Polski model metody hoshin kanri w świetle badań własnych
4.1. Metodyka badań
4.2. Charakterystyka podmiotów
4.3. Model hoshin kanri w firmie A
4.3.1. Fazy hoshin kanri w firmie A
4.3.2. Ogólny model hoshin kanri w firmie A
4.4. Model hoshin kanri w firmie B
4.4.1. Fazy hoshin kanri w firmie B
4.4.2. Ogólny model hoshin kanri w firmie B
4.5. Model hoshin kanri w firmie C
4.5.1. Fazy hoshin kanri w firmie C
4.5.2. Ogólny model hoshin kanri w firmie C
4.6. Metamodel hoshin kanri w japońskich przedsiębiorstwach w Polsce
4.7. Podsumowanie
 
Rozdział 5. Czynniki adaptacji hoshin kanri w japońskich przedsiębiorstwach działających w Polsce – Wyniki badań
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Adaptacja japońskiego zarządzania w zagranicznych organizacjach (japonizacja) w świetle studiów literaturowych
5.3. Hipotetyczny model czynników adaptacji
5.3.1. Przyczyny wdrażania metod zarządzania
5.3.2. Endogeniczne czynniki adaptacji metod zarządzania
5.3.3. Egzogeniczne czynniki adaptacji metod zarządzania
5.3.4. Kierunek wpływu czynników adaptacji
5.3.5. Syntetyczny model czynników zmian w metodach zarządzania
5.4. Weryfikacja modelu
5.5. Podsumowanie
 
Rozdział 6. Metody pomocnicze w hoshin kanri
6.1. Wykorzystanie siedmiu nowych metod TQM w hoshin kanri według Y. Nayataniego
6.2. Metody pomocnicze według B. Kinga
6.3. Metody pomocnicze w świetle badań w Polsce
6.4. Podsumowanie
 
Rozdział 7. Hoshin kanri a organizacyjne uczenie się (M. Jabłoński)
7.1. Uwagi wstępne
7.2. O istocie organizacyjnego uczenia się
7.3. Poziomy organizacyjnego uczenia się a hoshin kanri
7.4. Strategie świadome i emergentne
7.5. Tworzenie strategii
7.6. Cykl działań zorganizowanych
 
Zakończenie
 
Aneks 1. Siedem klasycznych metod TQM
Aneks 2. Siedem nowych metod TQM
Aneks 3. Dodatkowe metody stosowane w hoshin kanri
Literatura
Skorowidz


184 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022