Przekazujemy do rąk Czytelników książkę poświęconą społecznej
odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility, CSR).
Jest to koncepcja, która zakłada konieczność uwzględniania przez
przedsiębiorców skutków działalności gospodarczej, związanych z funkcjonowaniem
przedsiębiorcy w określonym środowisku społecznym i naturalnym.
Tematyka społecznej odpowiedzialności biznesu staje się w Polsce coraz
bardziej popularna. Przejawem tego jest powstawanie w naszym kraju promujących ją
organizacji, deklarowanie przez przedsiębiorców zainteresowania jej wdrażaniem, a
także, coraz częstsze w ostatnim czasie, organizowanie seminariów i konferencji.
Społeczna odpowiedzialność biznesu, jako koncepcja dotycząca wielu sfer i sposobów
działania przedsiębiorcy, w sposób naturalny staje się także przedmiotem
zainteresowania polskich uczelni wyższych, prowadzących zajęcia z nauki o zarządzaniu.
Stopniowo staje się oddzielnym przedmiotem wykładowym. Rośnie także zainteresowanie
społeczną odpowiedzialnością biznesu wśród samych przedstawicieli nauki o
zarządzaniu, etyki biznesu czy prawa.
Spis treści:
Wprowadzenie
I.Ogólne postrzeganie społecznej odpowiedzialności biznesu
Rozdział 1.Odpowiedzialność społeczna a strategia organizacji
(Jerzy Bogdanienko)
Rozdział 2.Społeczna odpowiedzialność biznesu - charakter prawny?
(Maciej Bernatt)
Rozdział 3.Kryzys zaufania i etyka finansów: aspekty aksjologiczne czy prakseologiczne?
(Włodzimierz Szpringer)
II.Relacje z interesariuszami w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu
Rozdział 4.Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a udział interesariuszy
(Bolesław Rok)
Rozdział 5.Problemy w relacjach przedsiębiorstwa z interesariuszami
(Krzysztof Klincewicz)
III.Społeczna odpowiedzialność biznesu w relacjach pracy
Rozdział 6.Standardy w stosunkach pracy i dialog społeczny a społeczna
odpowiedzialność biznesu
(Jacek Męcina)
Rozdział 7.Magistra Vitae? Zachowania organizacyjne (ze szczególnym uwzględnieniem
relacji przedsiębiorca - pracownik) w świetle wyzwań obecnego kryzysu i zapomnianych
polskich tradycji
(Tomasz Ochinowski)
IV.Innowacje, ekologia i edukacja w obszarze społecznej odpowiedzialności
biznesu
Rozdział 8.Społeczna odpowiedzialność biznesu i innowacje
(Natalia Ćwik)
Rozdział 9.Ekologiczny kontekst działalności przedsiębiorstwa
(Marcin Żemigała)
Rozdział 10.Kształcenie na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu na uczelniach
ekonomicznych
(Ewa Jastrzębska, Paulina Legutko-Kobus)
Informacje o autorach
210 strom, B5, oprawa miękka