Głównym celem monografii jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu
zarządzania procesami przedsiębiorstw z wykorzystaniem przykładów z praktyki
gospodarczej.
Monografia ma charakter kompendium wiedzy dotyczącego podstaw koncepcji
zarządzania procesami i uwarunkowań jej stosowania w przedsiębiorstwach.
Spis treści:
Część I. Teoretyczne podstawy zarządzania procesami w
przedsiębiorstwie
Rozdział 1. Podejście procesowe w zarządzaniu organizacją
1.1. Rola procesu i podejścia procesowego w organizacji
1.2. Klasyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
1.3. Podejście procesowe w zarządzaniu jakością
Bibliografia
Rozdział 2. Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie
2.1. Charakterystyka koncepcji zarządzania procesami
2.2. Metodyki zarządzania procesami w przedsiębiorstwie
2.3. Uwarunkowania wdrożenia zarządzania procesami w przedsiębiorstwie
Bibliografia
Rozdział 3. Organizacyjne i społeczne uwarunkowania zarządzania procesami w
przedsiębiorstwie
3.1. Organizacja zorientowana na procesy
3.2. Zasoby ludzkie w zarządzaniu procesami
Bibliografia
Część II. Wybrane zagadnienia zarządzania procesami w przedsiębiorstwie
Rozdział 4. Zarządzanie kosztami w ujęciu procesowym
4.1. Techniki zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie
4.2. Narzędzia wspomagające zarządzanie kosztami w przedsiębiorstwie
4.3. Podejście procesowe do kosztów przedsiębiorstwa
Bibliografia
Rozdział 5. Procesy wdrażania innowacji poprzez transfer technologii
5.1. Proces innowacji w przedsiębiorstwie
5.2. Procesy transferu technologii
5.3. Uwarunkowania procesu wdrażania nowych technologii w sektorze MSP
Bibliografia
Część III. Praktyczne aspekty zarządzania procesami w przedsiębiorstwach
Rozdział 6. Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwach w świetle badań
empirycznych
6.1. Badania empiryczne w zakresie zarządzania procesami w przedsiębiorstwach na
świecie
6.2. Badania empiryczne w zakresie zarządzania procesami w przedsiębiorstwach w Polsce
Bibliografia
Rozdział 7. Podejście procesowe w zarządzaniu jakością – Instytut
Energetyki O/Gdańsk
7.1. System zarządzania jakością w Instytucie Energetyki O/Gdańsk
7.2. Klasyfikacja procesów w Instytucie Energetyki O/Gdańsk
7.3. Model analizy i doskonalenia usług w Instytucie Energetyki O/Gdańsk
Bibliografia
Rozdział 8. Procesowe zarządzanie kosztami w przedsiębiorstwach
8.1. Racjonalizacja kosztów na rynku polskim
8.2. Praktyczne zastosowanie rachunku procesowego kosztów
8.3. Racjonalizacja kosztów na przykładzie koncernu Volkswagen
Bibliografia
Zakończenie
Noty o autorach
174 strony, B5, oprawa miękka