Reguł i praktyk stosowanych w metodyce Scrum – prostym procesie
stosowanym do zarządzania skomplikowanymi projektami – jest mało, są one proste i
łatwe do nauczenia się.
Jednak sama prostota tej metody – brak przygotowanych rozwiązań – może okazać
się rozbrajająca i spowodować, że ludzie rozpoczynający korzystanie z niej mają
skłonność do powracania do starych nawyków i narzędzi zarządzania, uzyskując przez
to gorsze rezultaty. W tej pouczającej serii studiów przypadków współtwórca metodyki
Scrum Ken Schwaber przedstawia wykłady oparte na przykładach wziętych z życia, ich
sukcesy i porażki, wybrane z jego wieloletniej praktyki jako instruktora w uczeniu firm
sprawnego zarządzania projektami. Dzięki nim zrozumiemy, jak wykorzystać metodykę
Scrum do rozwiązywania skomplikowanych problemów i uzyskiwać lepsze wyniki przy
jednoczesnym szybszym dostarczaniu wartościowego oprogramowania.
Zdobądź podstawy teorii i praktyki Scrum, których potrzebujesz, aby: 
  - kierować najbardziej złożonymi, trudnymi projektami,
- efektywnie zarządzać nieznanymi i zmieniającymi się wymaganiami
    produktowymi,
- uprościć kierowanie projektem poprzez wprowadzenie samozarządzających się
    zespołów,
- otrzymywać od klientów jaśniejsze specyfikacje i informacje zwrotne,
- skrócić czas planowania projektu i zmniejszyć ilość wymaganych narzędzi,
- kompilować i dostarczać klientom produkty w 30-dniowych cyklach, tak by
    stosunkowo wcześnie otrzymywali wersje robocze,
- unikać błędnych posunięć poprzez regularne przeprowadzanie inspekcji,
    wykonywanie raportów i dostrajanie projektów,
- obsługiwać wiele zespołów, pracujących w wielu lokalizacjach geograficznych
    nad projektem o dużym zasięgu,
- maksymalizować zyski z inwestycji
Ken Schwaber, razem z Jeffem Sutherlandem, stworzył metodykę Scrum
na początku lat 90. w celu pomocy organizacjom zmagającym się ze skomplikowanymi
projektami programistycznymi. Jako jeden z sygnatariuszy dokumentu Agile Manifesto z 2001
roku, utworzył następnie AgileAlliance – organizację typu non-profit poświęconą
sprawnemu tworzeniu oprogramowania i obecnie jest jej prezesem zarządu. Weteran z
30-letnim doświadczeniem w dziedzinie tworzenia oprogramowania naucza i przemawia na
licznych konferencjach, w tym OOPSLA oraz Software Development.
Spis treści:
Przedmowa 
Przedmowa: Dlaczego Scrum działa 
Wstęp 
1 Historia: nauka związana ze Scrum 
Empiryczna kontrola procesu 
Skomplikowane tworzenie oprogramowania 
Szkielet i serce Scrum 
Role w Scrum 
Przebieg Scrum 
Artefakty Scrum 
Zaległości produktowe 
Zaległości sprintu 
Przyrost funkcjonalności produktu 
Podsumowanie 
2 Nowa odpowiedzialność w zarządzaniu 
ScrumMaster w firmie MetaEco 
Sytuacja w firmie MetaEco 
ScrumMaster w akcji 
Wartość roli ScrumMaster 
Właściciel produktu w firmie MegaEnergy 
Sytuacja w MegaEnergy 
Właściciel produktu w akcji 
Wartość roli właściciela produktu 
Zespół w firmie Service1st 
Sytuacja w firmie Service1st 
Zespół w działaniu 
Wartość zespołu 
Podsumowanie 
3 Rola ScrumMaster 
Niewykwalifikowany ScrumMaster w firmie Trey Research 
Co było źle 
Czego się nauczyliśmy 
Niewykwalifikowany ScrumMaster w firmie Litware 
Co było źle 
Czego się nauczyliśmy 
Nadgorliwy w Contoso.com 
Mieć rację to nie wszystko 
Czego się nauczyliśmy 
Wilki w firmie MegaFund 
Atak wilków 
Czego się nauczyliśmy 
Podsumowanie 
4 Zaprowadzanie porządku w chaosie 
Sytuacja w firmie Service1st 
Zastosowanie metodyki Scrum 
Czego się nauczyliśmy 
Sytuacja w firmie Tree Business Publishing 
Zastosowanie metodyki Scrum 
Czego się nauczyliśmy 
Sytuacja w firmie Lapsec 
Zastosowanie metodyki Scrum 
Czego się nauczyliśmy 
Podsumowanie 
5 Właściciel produktu 
Współpraca klienta i zespołu 
Przywracanie zarządu firmy Service1st do działania 
Spotkanie przeglądu sprintu 
Czego się nauczyliśmy 
Naprawa problemu XFlow w firmie MegaFund 
Rozwiązywanie problemu 
Czego się nauczyliśmy 
Cele firmy TechCore 
W jaki sposób Scrum okazał się pomocny w TechCore 
Czego się nauczyliśmy 
Cele Systemu transferu funduszy w firmie MegaBank 
Jak Scrum pomógł systemowi FTS 
Czego się nauczyliśmy 
Podsumowanie 
6 Planowanie projektu Scrum 
Zarządzanie gotówką w MegaBank 
Dwudniowe spotkanie planujące sprint 
Czego się nauczyliśmy 
Certyfikowane osoby w roli ScrumMaster stają do współzawodnictwa o zwrot inwestycji
(ROI) 
MLBTix 
W jaki sposób zespół reaguje na to ćwiczenie 
Czego się nauczyliśmy 
Podsumowanie 
7 Raportowanie w projekcie – uwidacznianie wszystkiego 
Nowy rodzaj raportowania w projekcie tytułu własności w firmie MegaEnergy
Rozwiązanie problemu 
Czego się nauczyliśmy 
Uzyskanie większej ilości informacji w MegaBank 
Rozwiązywanie problemu 
Czego się nauczyliśmy 
W firmie Service1st nie wszystko jest widocznie 
Rzeczywistość 
Czego się nauczyliśmy 
Podsumowanie 
8 Zespół 
Formowanie zespołu w firmie Service1st 
Rozpoznanie szefa: przejście 
Poznawanie lepszych praktyk inSynierskich: przejście 
Nauka samoorganizacji: przejście 
Szacowanie nakładu pracy: przejście 
Nauczmy się dobrze bawić podczas pracy: przejście 
Dajemy szansę zespołowi w firmie WebNewSite 
Historia 
Czego się nauczyliśmy 
Podsumowanie 
9 Skalowanie projektów przy użyciu metodyki Scrum 
Skalowanie w firmie MegaFund 
Podejście 
Czego się nauczyliśmy 
Skalowanie Scrum 
Skalowanie w firmie Medcinsoft 
Podejście 
Naprawa błędów 
Czego się nauczyliśmy 
Podsumowanie 
Dodatki:
A Reguły 
Spotkanie planujące sprint 
Codzienne spotkanie Scrum 
Sprint 
Spotkanie przeglądu sprintu 
Retrospektywne spotkanie sprintu 
B Definicje 
C Zasoby 
D Umowy o ustalonej cenie i ustalonych terminach zakończenia 
Jak uzyskać przewagę wśród konkurencji 
Jak zignorować przewagę wśród konkurencji 
E Model dojrzałości organizacyjnej 
Model CMM w firmie MegaFund 
SEI, CMM oraz Scrum 
Indeks 
144 stron, Format: 17x23 cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.