wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 52.80 50,16   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CHAOS CZY TWÓRCZA DESTRUKCJA? KU NOWYM MODELOM W GOSPODARCE I POLITYCE


ZORSKA A. RED.

wydawnictwo: SGH, 2011, wydanie I

cena netto: 52.80 Twoja cena  50,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Obecna rewolucja informacyjna - zapoczątkowana rozwojem nowej generacji technologii informacyjnych i komunikacyjnych, a zwłaszcza internetu - uruchomiła procesy przemian w gospodarce i innej działalności. Polegają one na wdrażaniu nowych i bardziej efektywnych rozwiązań (innowacji), zanim istniejące metody - coraz mniej skuteczne - staną się przestarzałe i nieefektywne. Takie przemiany nazwano twórczą destrukcją, a pojęcie to stworzył wielki ekonomista J.A. Schumpeter, którego dorobek ponownie przyciąga uwagę.

Próba odpowiedzi na pytanie "Chaos czy twórcza destrukcja?" zawarte w tytule niniejszej książki stała się tematem odpowiedzi i dyskusji prowadzonych przez pracowników, współpracowników i doktorantów Instytutu Studiów Międzynarodowych, w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Czy w różnych dziedzinach gospodarki i polityki następują obecnie ważne przemiany, które są stymulowane przez rozwój nowych technologii, zwłaszcza informacyjnych?

Czy zmiany te polegają na wdrażaniu nowych i nowoczesnych sposobów działania oraz odchodzeniu od tradycyjnych i mniej efektywnych?

Czy innowacje stają się coraz szerzej akceptowane i wdrażane, a jednocześnie tworzą nowe modele działania wielu podmiotów w różnych dziedzinach?

Poznanie obecnego przebiegu procesów przemian stymulowanych przez czynniki technologiczne, stałe poszukiwanie i wdrażanie nowych rozwiązań - czyli postawa twórczej destrukcji - stwarza inspiracje, wyzwania i szanse dla wszystkich aktywnie działających ludzi i organizacji. Z tego względu książkę można polecić wszystkim osobom studiującym oraz badającym nowe zjawiska i procesy we współczesnej gospodarce i polityce


Spis treści:

Wstęp (Anna Zorska, Bohdan Jung)



1. Koncepcja twórczej destrukcji J.A. Schumpetera i jej odniesienie do przemian gospodarczych w dobie obecnej rewolucji naukowo-technicznej (Anna Zorska)

Wstęp

1.1. Twórcza destrukcja i innowacje w ujęciu J.A. Schumpetera

1.2. Innowacyjność w dobie globalizacji i rewolucji informacyjnej

1.3. Twórcza destrukcja w dobie rewolucji informacyjnej

Podsumowanie i wnioski

Bibliografia



2. Off shoring jako czynnik zmian rozkładu aktywności ekonomicznej na świecie i szansa regionów rozwijających się na włączenie się w proces globalizacji - Marcin Ślepko

Wstęp

2.1. Rozwój off shoringu

2.2. Model rozwoju off shoringu usług w Indiach

2.3. Nowe lokalizacje w sektorze off shoringu usług

Podsumowanie

Bibliografia



3. Twórcza destrukcja jako siła napędowa gospodarki internetowej. Internetowe modele biznesu a zmiany technologiczno-ekonomiczne (Michał Jasiorkowski)

Wstęp

3.1. Gospodarka internetowa

3.2. Modele biznesowe

3.3. Modele biznesowe w gospodarce internetowej

Podsumowanie

Bibliografia





4. Allegro 2.0 czy jednak Allegro.pl? - wykorzystanie Web 2.0 i koncepcji twórczej destrukcji w tworzeniu i funkcjonowaniu serwisu aukcyjnego Allegro.pl (Nina Stępnicka)

Wstęp

4.1. ?Wielodefinicyjność" serwisów nurtu Web 2.0 z perspektywy różnych autorów

4.2. Wykorzystanie narzędzi Web 2.0 i założeń twórczej destrukcji w tworzeniu i funkcjonowaniu serwisu aukcyjnego Allegro.pl

4.3. Atrybuty przynależności Allegro.pl do nurtu ?e-commerce 2.0"

4.4. Technologia Web 3.0 i jej zastosowanie w obsłudze serwisu Allegro.pl

4.5. Allegro 2.0 a głosy sprzeciwu wobec przynależności platformy aukcyjnej do nurtu Web 2.0

4.6. Perspektywy rozwoju serwisu Allegro.pl i rynku aukcyjnego w Polsce

Podsumowanie

Bibliografia



5. Nowy konsument - nowe formy reklamy (Anna Kozłowska)

Wstęp

5.1. Nowy konsument: prosument

5.2. Zmiany w strategiach reklamowych

Podsumowanie

Bibliografia



6. Idee Web 2.0 i prosumenta jako przejawy mitologizacji współczesnego świata (Jacek Wójcik)

Wstęp

6.1. Definicja Web 2.0 i prosumenta

6.2. Geneza idei Web 2.0 i prosumentyzmu

6.3. Wykorzystanie koncepcji Web 2.0 i prosumenta w komunikacji marketingowej

Bibliografia



7. Społeczna geneza przemian konsumpcji - między konsumpcją masową a "polityczną" konsumpcją zindywidualizowaną (Małgorzata Grzegorek)

Wstęp

7.1. Urynkowienie buntu i upolitycznienie konsumpcji

7.2. Utopia konsumpcji

7.3. Rozważni czy romantyczni?

7.4. Rynek ekspertyzy

7.5. Napaść konsumpcji na strukturę społeczną

Podsumowanie i wnioski

Bibliografia



8. Nowoczesny system relacji urzędu administracji państwowej z klientami. Zmiana ról urzędnik - podatnik na przykładzie Urzędu Skarbowego w Sierpcu (Monika Jarzębska)

8.1. Rys historyczny polskiej administracji skarbowej

8.2. Jakość świadczonych usług

8.3. Urząd Skarbowy w Sierpcu - dowód ?transformacji mentalności"

Podsumowanie

Bibliografia



9. Komunikacja polityczna w cyberprzestrzeni jako nowy sposób uzyskiwania poparcia społecznego (Monika Kaczmarek-Śliwińska)

Wstęp

9.1. Teoria ?twórczej destrukcji" J.A. Schumpetera a polityka

9.2. Komunikowanie w polityce

9.3. Aktywność internautów w obszarze mediów społecznych

9.4. Social media a realia wykorzystania w komunikowaniu politycznym

Podsumowanie

Bibliografia



10. E-konsultacje społeczne w zarządzaniu politykami publicznymi Unii Europejskiej (Urszula Kurczewska)

Wstęp

10.1. Demokracja deliberatywna jako panaceum na deficyt demokracji przedstawicielskiej w Unii Europejskiej

10.2. Praktykowanie zasad demokracji deliberatywnej - formy i uwarunkowania konsultacji społecznych w zarządzaniu politykami publicznymi UE

10.3. E-konsultacje w zarządzaniu politykami sektorowymi UE

Podsumowanie i wnioski

Biliografia


269 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022