"Znakomity przewodnik dla każdego, kto myśli o karierze menedżera i
chciałby zajrzeć za kulisy zarządzania wielkimi korporacjami. Jest to jednak absolutna
antyteza "Przewodnika korporacyjnego szczura". Sławomir Lachowski przedstawia
czytelnikowi swoją autorską wizję zarządzania, w której fundamentalną rolę
odgrywają wartości i drugi człowiek. Autor przekonuje - i robi to z powodzeniem, że
nie można być skutecznym menedżerem, jeśli nie dąży się do bycia dobrym
człowiekiem."
Maciej Witucki, prezes Zarządu Telekomunikacji Polskiej SA
Podziękowania
Zamiast wstępu
Rozdział 1. Wartości zwykłych ludzi
Wartości w życiu człowieka
Szczęście jest miarą sukcesu
Moja DROGA wartości
Wartości w kulturze masowej
Rozdział 2. Zwykli ludzie i wspaniałe przedsiębiorstwa
mBank: pasja tworzenia
ABCXXI - cała Polska czyta dzieciom: gotowośćbi odpowiedzialność
Mondragon Corporacion Cooperativa: wartości w działaniu
Rozdział 3. Przełomowe idee i wielcy guru zarządzania
Rozdział 4. Wyzwania przyszłości w biznesie i zarządzaniubbiznesem w Nowej
Gospodarce
Wyzwania przyszłości w biznesie
Wyzwania w zarządzaniu biznesem
Rozdział 5. Zarządzanie przez wartości
Wartości w życiu przedsiębiorstw
Fundamenty zarządzania przez wartości
Kultura organizacyjna - niewidzialna siła, prawdziwa mocbwartości
Zarządzanie przez wartości odpowiedzią na wyzwania przyszłościbw biznesie
Rozdział 6. Mapa Drogowa zarządzania przez wartości
Identyfikacja wartości - opis procesu dla małych i dużych firm?
Zarządzanie przez wartości - przekładanie zasadniczych wartości na działania we
wszystkich płaszczyznach
Zarządzanie poprzez wartości w procesie doboru personelu - szukamy właściwych, a nie
najlepszych pracowników
Rozwój kompetencji opartych na wartościach
Rola wartości w zapewnianiu realizacji wysokich wyników
Rola wartości w budowaniu zaangażowania pracowników i kultury organizacyjnej
Wartości w zarządzaniu produktami, sprzedażą i wynikiem finansowym
Przywództwo przez wartości
Bibliografia
344 strony, B5, oprawa twarda z obwolutą