wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 60.50 57,48   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WSPÓŁPRACA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W REGIONIE


ADAMIK A. RED.

wydawnictwo: DIFIN, 2012, wydanie I

cena netto: 60.50 Twoja cena  57,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw w regionie

Budowanie konkurencyjności firm i regionu


Publikacja jako jedna z pierwszych łączy trzy wątki kluczowe dla rozwoju współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw i regionu ich funkcjonowania: specyfikę funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw, współpracę międzyorganizacyjną i regionalną płaszczyznę działania.

Praca zawiera zarówno solidną podbudowę teoretyczną, jak i odniesienia do praktyki regionalnej, a także szczegółowe wyniki dedykowanych pracy badań empirycznych.

Przeprowadzone czynności badawcze i sformułowane na ich podstawie wnioski i rekomendacje poszerzają wiedzę czytelnika zarówno o możliwościach kształtowania konkurencyjności regionów, jak i rozwijających się na ich obszarze małych i średnich przedsiębiorstw. Istotne jest także, iż zwracają uwagę na kluczową rolę nawiązywania więzi współpracy międzyorganizacyjnej, a nawet publiczno-prawnej.


Spis treści:

Wstęp
Anna Adamik

Rozdział 1. Region i uwarunkowania jego rozwoju oraz konkurencyjności
Jan Kaźmierski

1.1. Wprowadzenie
1.2. Region i polityka regionalna
1.3. Czynniki rozwoju regionalnego
1.4. Konkurencyjność regionu. Tworzenie przewag konkurencyjnych
1.5. Czynniki konkurencyjności regionu
1.6. Wymogi właściwej polityki regionalnej
1.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 2. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju regionów
Stefan Lachiewicz

2.1. Wprowadzenie
2.2. Funkcje małych i średnich przedsiębiorstw w systemie gospodarczym i społecznym regionu
2.3. Stan, struktura i rola sektora MSP w regionie łódzkim oraz świętokrzyskim
2.4. Znaczenie przedsiębiorczości technologicznej i małych firm akademickich dla rozwoju regionalnego
2.5. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 3. Kultura organizacyjna MSP jako narzędzie kształtujące rozwój regionu
Katarzyna Szymańska

3.1. Wprowadzenie
3.2. Istota i znaczenie kultury organizacyjnej przedsiębiorstw
3.3. Rodzaje kultur organizacyjnych i sposoby ich tworzenia
3.4. Specyfika kultury organizacyjnej MSP
3.5. Wpływ kultury organizacyjnej MSP na region ich funkcjonowania
3.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 4. Regionalne instrumenty wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Marek Matejun

4.1. Wprowadzenie
4.2. Kierunki i instrumenty wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
4.3. Rola jednostek samorządu terytorialnego we wspomaganiu rozwoju firm sektora MSP
4.4. Regionalne instytucje pomocowe dla małych i średnich przedsiębiorstw
4.5. Przykład systemu wspomagania firm sektora MSP – studium empiryczne regionu łódzkiego
4.5.1. Zakres prowadzonych badań empirycznych
4.5.2. Instytucjonalna sfera systemu wspomagania MSP w regionie łódzkim
4.5.3. Opinie przedstawicieli instytucji pomocowych i przedsiębiorców na temat systemu wspomagania MSP w regionie łódzkim
4.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 5. Strategie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w regionie
Andrzej Marjański

5.1. Wprowadzenie
5.2. Istota i uwarunkowania regionalne strategii małych i średnich przedsiębiorstw
5.3. Charakterystyka strategii małych i średnich przedsiębiorstw
5.4. Specyfika strategii rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań
5.5. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 6. Współpraca przedsiębiorstw jako instrument konkurencyjnego rozwoju regionalnego na przykładzie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
Bogusław Kaczmarek

6.1. Wprowadzenie
6.2. Istota współpracy
6.3. Formy współpracy przedsiębiorstw
6.3.1. Kooperacja
6.3.2. Outsourcing
6.3.3. Offshoring
6.3.4. Kombinat
6.3.5. Franchising
6.3.6. Licencjonowanie
6.3.7. Joint venture
6.3.8. Alians strategiczny
6.3.9. Zrzeszenie przedsiębiorstw
6.3.10. Konsorcjum
6.3.11. Kartel
6.3.12. Syndykat
6.3.13. Sieć
6.3.14. Klaster
6.4. Ujęcie organizacyjne
6.5. Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna jako środowisko do współpracy przedsiębiorstw
6.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 7. Współpraca technologiczna małych i średnich przedsiębiorstw jako szansa rozwoju regionu
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska

7.1. Wprowadzenie
7.2. Pojęcie i przesłanki współpracy technologicznej
7.3. Formy współpracy technologicznej małych i średnich przedsiębiorstw w regionie
7.4. Szanse i bariery współpracy technologicznej małych i średnich przedsiębiorstw w regionie
7.5. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 8. Podstawy metodyczne badania roli współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie
Anna Adamik

8.1. Zakres i obszary badań
8.2. Metodyka badań
8.3. Instrumenty badawcze
8.4. Metody analizy danych
8.5. Charakterystyka próby badawczej
Bibliografia

Rozdział 9. Przygotowanie i planowanie więzi współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie
Anna Adamik

9.1. Wprowadzenie
9.2. Przygotowanie informacyjne MSP do tworzenia więzi współpracy w regionie
9.3. Planowanie działań MSP w procesie przygotowań do tworzenia więzi współpracy w regionie
9.4. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 10. Partnerzy, formy i obszary współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie i ich efektywność
Anna Adamik

10.1. Wprowadzenie
10.2. Dobór partnerów a efekty więzi współpracy MSP w regionie
10.3. Dobór formy współpracy a efekty współpracy MSP w regionie
10.4. Dobór obszarów współpracy a efekty więzi współpracy MSP w regionie
10.5. Podsumowanie
Bibliografia

Zakończenie
Anna Adamik

Spis tabel

Spis rysunków


316 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022