W niniejszej książce autor, zachęcając przedsiębiorstwa do
procesowego zarządzania organizacją,
koncentruje uwagę między innymi na:
· przesłankach podejścia procesowego do zarządzania
przedsiębiorstwem;
· projektowaniu procesów organizacyjnych;
· dojrzałości procesowej i cyklu życia organizacji;
· organizacyjnych aspektach procesowego zarządzania wiedzą;
· kulturze organizacji procesowej;
· strukturach wspierających wdrażanie dynamicznych systemów zarządzania.
Książka jest przeznaczona dla szerokiego grona specjalistów z dziedziny
procesowego zarządzania organizacją oraz realizatorów przedsięwzięć
projektowo-wdrożeniowych w obszarze procesów, a także studentów kierunków
ekonomicznych oraz uczestników szkoleń dla menedżerów.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. PRZESŁANKI PODEJŚCIA PROCESOWEGO DO ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ
1.1. Elastyczność jako wyzwanie dla współczesnej organizacji
1.2. Przyczyny i przejawy kryzysu we współczesnej organizacji
1.3. Procesowe podejście do projektowania działań w organizacji
1.4. Perspektywy postrzegania przydatności procesowej konwencji działania organizacji
1.5. Procesowe konwencje zarządzania
Rozdział 2. PROJEKTOWANIE PROCESÓW W ORGANIZACJI
2.1. Identyfikacja procesów
2.2. Modelowanie procesów
2.2.1. Modelowanie procesów metodą ARIS
2.2.2. Modelowanie procesów w systemach workflow
2.2.3. Zrównoważona karta wyników w modelowaniu i zarządzaniu procesami
2.2.4. Pomiar i modelowanie procesów biznesowych według metody six sigma
2.3. Mapowanie procesów
2.4. Klasyczne i współczesne parametry procesów — etyczny wymiar procesów
2.5. Cykl życia procesu
Rozdział 3. ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ POPRZEZ KREATYWNE KSZTAŁTOWANIE PROCESÓW
3.1. Koncepcja zarządzania dynamicznego
3.2. Inteligencja procesów biznesowych
3.3. Zarządzanie poprzez określanie granic swobody kształtowania procesów
3.4. Dynamizm procesów organizacyjnych
3.5. Zasady dynamicznego zarządzania procesami
Rozdział 4. ORGANIZACJA PROCESOWA I JEJ DETERMINANTY
4.1. Urynkowienie wewnętrzne
4.2. Rachunek procesowy kosztów
4.3. Pomiar wyników procesów
4.4. Dojrzałość procesowa organizacji
Rozdział 5. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W ORGANIZACJI PROCESOWEJ
5.1. Wiedza jako element kompetencji organizacji
5.2. Pracownicy wiedzy w organizacji procesowej
5.3. Organizacyjne aspekty zarządzania wiedzą
5.4. Procesy a praktyczne aspekty pracy opartej na wiedzy
Rozdział 6. KULTURA ORGANIZACJI PROCESOWEJ
6.1. Istota kultury organizacji i jej poziomy
6.2. Zmiana kultury — kierunki i uwarunkowania
6.3. Kulturowe uwarunkowania organizacji procesowej
6.4. Zachowania organizacyjne generowane przez konfiguracje procesowe
Rozdział 7. STRUKTURY WSPIERAJĄCE WDRAŻANIE DYNAMICZNYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA
PROCESAMI
7.1. Struktura organizacji procesowej
7.2. Przykład struktury wspierającej dynamizm procesów
7.3. Strategie wdrażania zmian w kierunku dynamiki procesów w organizacji
Zakończenie
Bibliografia
144 strony, Format: 16.2x23.7cm, oprawa miękka