wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

INNOWACYJNE METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA W PRZEDSIĘBIORSTWIE


KOMOROWSKI J. MOCZYDŁOWSKA J. RED.

wydawnictwo: WSFIZ BIAŁYSTOK, 2009, wydanie I

cena netto: 34.45 Twoja cena  32,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Innowacyjne metody i techniki zarządzania w przedsiębiorstwie


Problematyka innowacji od wielu lat stanowi atrakcyjny obszar badań naukowych i zainteresowań przedstawicieli nauk o zarządzaniu. Pionierskie prace o innowacyjności, w nurcie zapoczątkowanym przez J.A. Schumpetera, koncentrowały się wokół podstawowych relacji czynników wytwórczych, kreowania nowych produktów i zagadnień rozwoju naukowo-technicznego. Obecnie innowacje rozpatruje się bardzo szeroko obejmując tym pojęciem nowatorskie zmiany także w instrumentach i sposobach zarządzania przedsiębiorstwem.

W polskich przedsiębiorstwach jest to wiedza często deficytowa i wielce pożądana. Innowacje traktujemy tu jako czynnik dynamizujący procesy rozwojowe w przedsiębiorstwie, przynoszący efekty mnożnikowe we wszystkich obszarach nakładów i efektów, jako nośniki nowoczesności, aktywizacji zespołów. To właśnie innowacyjne metody i techniki zarządzania ograniczają zjawisko alienacji, podnoszą jakość stosunków interpersonalnych w przedsiębiorstwie i kulturę organizacji, przybliżają nas do przyszłości.


Spis treści:

 

ROZDZIAŁ 1. PRZEDSIĘBIORSTWO W WYMIARZE OSOBOWYM I RZECZOWYM
(Jan P. KOMOROWSKI)
1.1.Podmiotowość przedsiębiorstwa a dążenie do rozwoju
1.2.Samodzielność przedsiębiorstwa a przedsiębiorczość
1.3.Wymiar finansowy działalności przedsiębiorstwa
1.4.Wymiar stosunków międzyludzkich w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa
1.5.Wymiar rzeczowy funkcjonowania przedsiębiorstwa

ROZDZIAŁ 2. CZYNNIKI ŚRODOWISKOWE KREOWANIA INNOWACJI
(Zbigniew PIOTROWSKI)
2.1.Ustalenie definicyjne
2.2.Przedsiębiorczość jako źródło innowacyjności
2.3.Źródła okazji do innowacji wg P. Druckera
2.4.Aspekt makroekonomiczny źródeł innowacji
2.5.Wnioski

ROZDZIAŁ 3. UWARUNKOWANIA I BARIERY PROCESÓW INNOWACYJNYCH W PRZEDSIĘBIORSTWACH
(Anna STRYCHALSKA-RUDZEWICZ)
3.1.Determinanty procesów innowacyjnych
3.2.Bariery procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach
3.3.Metodyka badań
3.4.Wyniki badań
3.5.Wnioski

ROZDZIAŁ 4. NOWATORSKIE TRENDY W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ
(Dorota Agnieszka ŻYTYNIEC
4.1.Ewolucja pojęcia jakości
4.2.Najważniejsze koncepcje i kluczowe zasady zarządzania jakością
4.3.Praktyka i inspiracje w zakresie zarządzania jakością
4.4.Trendy jakościowe w praktyce - studium przypadków
4.5.Wnioski

ROZDZIAŁ 5. ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI JAKO ELEMENT STRATEGII PERSONALNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA
(Joanna MOCZYDŁOWSKA)
5.1.Zarządzanie kompetencjami - podstawowe pojęcia
5.2.Charakterystyka przedsiębiorstwa
5.3.Strategia personalna w KGHM Polska Miedź S.A
5.4.Zarządzanie kompetencjami w KGHM Polska Miedź S.A
5.5.Zarządzanie potencjałem społecznym na bazie diagnozy kompetencji zawodowych pracowników
5.6.Wnioski

ROZDZIAŁ 6. INNOWACJE W ZARZĄDZANIU LOGISTYKĄ PRZEDSIĘBIORSTW
(Magdalena K. GĄSOWSKA)
6.1.Logistyka jako determinanta efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa
6.2.Metodologia badań
6.3.Innowacje logistyczne w przedsiębiorstwach przemysłowych województwa podlaskiego
6.4.Wnioski

ROZDZIAŁ 7. POMIAR RYZYKA KREDYTOWEGO PRZEDSIĘBIORSTW - BANKOWE INNOWACJE SYSTEMOWE
(Maciej S. WIATR)
7.1.Systemy pomiaru ryzyka kredytowego przedsiębiorstw - charakterystyka głównych rozwiązań
7.2.Przebieg procesu ustalania ratingu kredytowego
7.3.Wnioski

ROZDZIAŁ 8. ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KLIENTEM NA BAZIE WIEDZY
(Sławomir FILKIEWICZ)
8.1.Od zarządzania marketingowego do zarządzania relacjami z klientem
8.2.Zarządzanie wiedzą (KM - Knowledge Management) w kreowaniu orientacji rynkowej przedsiębiorstwa
8.3.CRM - zarządzanie relacjami z klientami
8.4.Zarządzanie relacjami z klientem na bazie wiedzy (KCRM) knowledge-enabled CRM
8.5.Model zarządzania wiedzą klienta - CKM (consumer know1edge management)
8.6.E-biznes
8.7.Wnioski

ROZDZIAŁ 9. INNOWACJE POPYTOWE JAKO CZYNNIK SUKCESU W EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ PRZEDSIĘBIORSTW
(Karol KOWALEWSKl)
9.1.Rynekjako stymulator działalności innowacyjnej
9.2.Innowacje popytowe w działalności eksporterów z regionu Warmii i Mazur
9.3.Wnioski

ROZDZIAŁ 10. SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM
(Krzysztof FALKOWSKI)
10.1.Podstawowe założenia, instrumenty i programy CSR
10.2.Społeczna odpowiedzialność biznesu w działalności firm z regionu północnowschodniej Polski
10.3.Wnioski

ROZDZIAŁ 11. PUBLIC RELATIONS A ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM BANKU
(Michał ZAGÓRSKI)
11.1.Definicje, funkcje i cele public relations
11.2.Narzędzia public relations
11.3.Działalność Banku Pekao S.A. w zakresie pub lic relations
11.4.Skuteczne zarządzanie wizerunkiem
11.5.Wnioski

BIBLIOGRAFIA

WYKAZ RYSUNKÓW

WYKAZ TABEL


194 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022