wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ASSESSMENT DEVELOPMENT CENTER


WĄSOWSKA-BĄK K. GORECKA D. MAZUR M.

wydawnictwo: ONE PRESS, 2012, wydanie I

cena netto: 50.30 Twoja cena  47,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Assessment Development Center

Poznaj najskuteczniejszą metodę oceny kompetencji pracowników i kandydatów do pracy


Metoda Assessment/Development Center (w skrócie AC/DC) pozwala na obiektywną ocenę kompetencji, czyli poziomu wiedzy, umiejętności i postaw pracowników oraz kandydatów do pracy.

AC/DC to w uproszczeniu zestaw testów, rozmów, symulacji i ćwiczeń zaprojektowanych w ten sposób, aby sprawdzić, jak dana osoba poradzi sobie w określonej roli zawodowej. Dobrze przygotowany i rzetelny AC/DC pozwala przewidzieć potencjalny sukces aplikanta na danym stanowisku oraz minimalizuje ryzyko podjęcia złych decyzji związanych z zatrudnianiem lub awansowaniem kluczowych pracowników.

  • Wprowadzenie do metody Assessment/Development Center
  • Kompetencje jako główne kryterium oceny pracowników
  • Narzędzia stosowane podczas sesji AC/DC
  • Przygotowanie i przeprowadzanie sesji AC/DC
  • Przykłady ćwiczeń z kluczem rozwiązań

Spis treści:

Od autorek (9)

Rozdział 1. Wprowadzenie do metody AC/DC (11)

  • 1.1. Definicja Assessment/Development Center (11)
  • 1.2. Historia AC/DC (13)
  • 1.3. Czynniki wpływające na obiektywizm AC/DC (14)
  • 1.4. Wykorzystanie AC/DC w procesie rekrutacji i rozwoju pracowników (15)
  • 1.5. Podstawowe różnice pomiędzy AC i DC (15)
  • 1.6. Zalety AC/DC (16)
    • 1.6.1. Wysoka skuteczność i trafność w porównaniu z innymi metodami (16)
    • 1.6.2. Obiektywna ocena oraz porównywalność ocen (16)
    • 1.6.3. Dopasowanie pracownika (kandydata) do potrzeb organizacji (16)
    • 1.6.4. Adekwatność w odniesieniu do kontekstu biznesowego (17)
    • 1.6.5. Wieloaspektowa informacja zwrotna dla uczestników (17)
    • 1.6.6. Budowanie wizerunku firmy (17)
    • 1.6.7. Kreowanie pożądanych postaw i zachowań (18)
    • 1.6.8. Spójność z systemami zarządzania kompetencjami w firmie (18)
    • 1.6.9. Minimalizacja ryzyka błędnej oceny, czyli oszczędności (18)
  • 1.7. Wady AC/DC (18)
  • 1.8. Wpływ wykorzystania sesji AC/DC na kulturę organizacyjną firmy (19)
  • 1.9. Warunki efektywności metody AC/DC (19)

 

Rozdział 2. Kompetencje jako główne kryterium oceny w procesie AC/DC (21)

  • 2.1. Kompetencje w AC/DC (21)
    • 2.1.1. Definicja kompetencji (22)
    • 2.1.2. Rodzaje kompetencji (23)
  • 2.2. Słownik kompetencji (24)
    • 2.2.1. Tworzenie słownika kompetencji w firmie (25)
  • 2.3. Przegląd różnych podejść i modeli kompetencji (26)
  • 2.4. Definiowanie kompetencji - dobre praktyki (31)
    • 2.4.1. Trafna nazwa kompetencji (31)
    • 2.4.2. Niełączenie kompetencji zbliżonych treściowo (32)
    • 2.4.3. Rozłączność definicji kompetencji (32)
    • 2.4.4. Najważniejsze pytanie (33)
  • 2.5. Wskaźniki behawioralne kompetencji (33)
    • 2.5.1. Definicja oraz lista wskaźników behawioralnych (33)
    • 2.5.2. Przypisanie wskaźników behawioralnych do poziomów każdej kompetencji (34)
    • 2.5.3. Przypisywanie do kompetencji poziomów zachowań, które różnią się między sobą jakościowo (34)
    • 2.5.4. Opis kompetencji uwzględniający charakter ćwiczeń podczas sesji AC/DC (38)
  • 2.6. Profile kompetencyjne - ich zastosowanie w procedurze AC/DC (39)
  • 2.7. Określenie kompetencji wymaganych na wybranych stanowiskach oraz ich poziomu oczekiwanego (40)
  • 2.8. Definiowanie luk kompetencyjnych oraz przerostów kompetencji (44)

 

Rozdział 3. Narzędzia stosowane podczas sesji AC/DC (47)

  • 3.1. Metodologia tworzenia narzędzi (47)
    • 3.1.1. Wybór ocenianych kompetencji (48)
    • 3.1.2. Określenie typu zadania (48)
    • 3.1.3. Pisanie scenariusza (48)
    • 3.1.4. Pilotaż (49)
    • 3.1.5. Standaryzacja (49)
  • 3.2. Rodzaje narzędzi AC/DC (49)
    • 3.2.1. Narzędzia indywidualne (50)
    • 3.2.2. Narzędzia grupowe (55)
    • 3.2.3. Narzędzia symulacyjne (60)
    • 3.2.4. Wywiad kompetencyjny (63)
    • 3.2.5. Testy kompetencyjne (65)
    • 3.2.6. Testy psychologiczne (66)
  • 3.3. Skalowanie poziomu trudności ćwiczenia, instrukcje przeprowadzania ćwiczenia, ocena wykonania (70)
  • 3.4. Najczęstsze błędy popełniane przy tworzeniu zadań (71)
  • 3.5. Zastosowanie poszczególnych narzędzi do najczęściej używanych kategorii kompetencji (73)
  • 3.6. Tworzenie instrukcji do ćwiczeń (73)

 

Rozdział 4. Przygotowanie sesji AC/DC (75)

  • 4.1. Analiza celów sesji (75)
  • 4.2. Matryca "kompetencje - narzędzia" (76)
  • 4.3. Kolejność ćwiczeń (77)
  • 4.4. Zadania poszczególnych osób zaangażowanych w projekt (77)
  • 4.5. Techniczne warunki realizacji sesji (79)
    • 4.5.1. Sale (79)
    • 4.5.2. Kamery wideo, sprzęt audio (79)
  • 4.6. Podręcznik asesora (80)
  • 4.7. Przygotowanie aktorów (80)
  • 4.8. Odprawa asesorów (oraz aktorów) przed sesją (81)
  • 4.9. Przygotowanie materiałów dla uczestników, asesorów i aktorów (82)
  • 4.10. Harmonogramy sesji (82)
    • 4.10.1. Metody tworzenia harmonogramów (83)
  • 4.11. Tworzenie arkuszy obserwacyjnych (85)
    • 4.11.1. Arkusz obserwacyjny z listą wskaźników (87)
    • 4.11.2. Arkusz obserwacyjny z listą wskaźników oraz plusami i minusami (87)
    • 4.11.3. Arkusz obserwacyjny z listą wskaźników oraz danymi ilościowymi (87)
  • 4.12. Komunikacja w procesie AC/DC (89)
    • 4.12.1. Przed sesją (89)
    • 4.12.2. Na początku sesji (90)
    • 4.12.3. Prowadzenie sesji (91)
  • 4.13. Informacja zwrotna dla zespołu asesorskiego po sesji (91)

 

Rozdział 5. Integracja wyników po sesji AC/DC (93)

  • 5.1. Samodzielna ocena kompetencji uczestników AC/DC (94)
  • 5.2. Indywidualny arkusz ocen (95)
  • 5.3. Organizacja sesji integrującej wyniki testów (95)
  • 5.4. Zbiorowy arkusz ocen (98)
  • 5.5. Wskazówki dla koordynatora (98)
    • 5.5.1. Organizacja (99)
    • 5.5.2. Czego unikać w trakcie sesji integrującej (100)

 

Rozdział 6. Warsztat asesora (103)

  • 6.1. Główne zadania asesora (103)
  • 6.2. Profil kompetencyjny asesora (104)
  • 6.3. Predyspozycje asesorów (105)
  • 6.4. Obiektywizm asesora (106)
    • 6.4.1. Błędy poznawcze w ocenie (106)
    • 6.4.2. Sposoby przeciwdziałania błędom poznawczym w ocenie (108)
  • 6.5. Dobór zespołu asesorskiego (109)
  • 6.6. Ograniczenia występowania w roli asesora (110)

 

Rozdział 7. Przygotowanie raportów (111)

  • 7.1. Typy raportów w odniesieniu do celu projektu (111)
  • 7.2. Język raportów (112)
    • 7.2.1. Uzgodnienie form językowych używanych w raporcie (113)
  • 7.3. Format raportów (114)
  • 7.4. Raporty indywidualne i całościowe (115)
    • 7.4.1. Raport indywidualny (115)
    • 7.4.2. Raport całościowy (117)
    • 7.4.3. Udostępnianie raportów uczestnikom (118)

 

Rozdział 8. Informacja zwrotna jako podsumowanie procesu oceny i narzędzie rozwoju (121)

  • 8.1. Etapy udzielania informacji zwrotnej (122)
    • 8.1.1. Początek sesji informacji zwrotnej (123)
    • 8.1.2. Opis procesu (124)
    • 8.1.3. Przedstawienie wyników (125)
    • 8.1.4. Podsumowanie/plany rozwoju (126)
  • 8.2. Osoby odpowiedzialne i forma udzielania informacji zwrotnej (127)
  • 8.3. Przygotowanie do udzielania informacji zwrotnej (127)
    • 8.3.1. Ustalenie miejsca i czasu udzielania informacji zwrotnej (128)
    • 8.3.2. Analiza raportu i opisów kompetencji (129)
    • 8.3.3. Wynotowanie przykładów zachowań (129)
    • 8.3.4. Przygotowanie działań rozwojowych możliwych w organizacji (129)
    • 8.3.5. Sporządzenie planu rozmowy (130)
  • 8.4. Zasady udzielania informacji zwrotnej (130)
    • 8.4.1. Partnerstwo (131)
    • 8.4.2. Szacunek (131)
    • 8.4.3. Uczciwość (131)
    • 8.4.4. Wsparcie (132)
    • 8.4.5. Jasne reguły rozmowy (132)
    • 8.4.6. Posługiwanie się opisem zachowań, a nie cechami charakteru (132)
    • 8.4.7. Gotowość do udzielania wyjaśnień (133)
    • 8.4.8. Używanie technik coachingowych (134)

 

Rozdział 9. Wewnątrzorganizacyjne aspekty przeprowadzania sesji AC/DC (137)

  • 9.1. Uzasadnienie dla przeprowadzania sesji AC/DC (137)
  • 9.2. Zagrożenia podczas organizacji AC/DC (139)
    • 9.2.1. Ustalony i znany model kompetencji (140)
    • 9.2.2. Powtarzalność zadań (140)
    • 9.2.3. Brak informacji zwrotnej po sesji (140)
    • 9.2.4. Biegłość w AC/DC (140)
    • 9.2.5. Niewłaściwe wykorzystanie wyników (141)
  • 9.3. Tworzenie wewnątrzorganizacyjnego zespołu asesorskiego (141)
  • 9.4. Zewnętrzny zespół asesorski (142)

 

Załączniki (145)

  • Z.1. Ćwiczenia grupowe (145)
  • Z.2. Ćwiczenia symulacyjne (161)
  • Z.3. Ćwiczenia indywidualne (175)
  • Z.4. Wywiad behawioralny (208)
  • Z.5. Całościowy harmonogram sesji (210)
  • Z.6. Indywidualny harmonogram uczestnika sesji AC/DC (214)
  • Z.7. Wzór raportu indywidualnego (215)
  • Z.8. Wzór raportu całościowego (220)

 

Słowniczek (229)
Bibliografia (233)
Informacje o autorkach (235)


240 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022