Zrozumienie innej kultury jest bardzo trudne, wymaga bowiem wyzbycia się
własnych przyzwyczajeń, nawyków i paradygmatów, aby z pełną otwartością przyjąć
inne, wcześniej nieznane zachowania drugiej osoby.
Znajomość przedstawionych w tej książce problemów, związanych z
komunikowaniem się w biznesie z przedstawicielami różnych narodowości, jest
szczególnie przydatna przedsiębiorcom prowadzącym działalność na rynkach
międzynarodowych.
Autorzy mają nadzieję, że zebrany materiał umożliwi zainteresowanym osobom
przygotowanie się do komunikacji biznesowej z innymi kulturami.
Publikacja jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych i
zarządzania oraz menedżerów działających w biznesie światowym
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1
KOMUNIKACJA JAKO PROCES PRZEKAZYWANIA INFORMACJI
1.1. Istota komunikacji
1.2. Proces komunikacji
1.3. Bariery skutecznej komunikacji
1.4. Kanały komunikacji
1.5. Istota i elementy komunikacji marketingowej
Rozdział 2
KULTURA- POJĘCIE, ISTOTA I CECHY
2.1. Definicje kultury
2.2. Uwarunkowania i potrzeby kulturowe
2.3. Różnice kulturowe - istota, podstawowe obszary i źródła
2.4. Różnice kulturowe w negocjacjach
Rozdział 3
MIĘDZYKULTUROWE ZACHOWANIA W BIZNESIE - WYBRANE KRAJE EUROPEJSKIE
Wstęp
3.1. Grecja
3.2. Rosja
3.3. Polska
3.4. Rumunia
3.5 Francja
3.6. Belgia
3.7. Włochy
3.8. Hiszpania
3.9. Węgry
3.10. Kraje bałtyckie: Litwa, Łotwa i Estonia
3.11. Wielka Brytania
3.12. Dania
3.13. Finlandia
3.14. Niemcy
3.15. Holandia
3.16. Czechy
Rozdział 4
MIĘDZYKULTUROWE ZACHOWANIA W BIZNESIE - WYBRANE KRAJE AZJATYCKIE
4.1. Arabia Saudyjska
4.2. Chińska Republika Ludowa
4.3. Republika Indii
4.4. Japonia
4.5. Malezja
4.6. Republika Korei
4.7. Singapur
4.8. Tajlandia
4.9. Republika Chińska
4.10. Wietnam
Rozdział 5
MIĘDZYKULTUROWE ZACHOWANIA W BIZNESIE - AUSTRALIA i WYBRANE KRAJE AMERYKAŃSKIE
5.1. Australia
5.2. Meksyk
5.3. Brazylia
5.4. Kanada
5.5. USA
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
215 stron, A5, oprawa miękka