wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 70.00 66,50   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DOSKONALENIE ORGANIZACJI I PROCESÓW INNOWACYJNYCH


KRAŚNICKA T. GŁADYSZ B. KUCIŃSKA-LANDWÓJTOWICZ A.

wydawnictwo: PWE, 2020, wydanie I

cena netto: 70.00 Twoja cena  66,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Doskonalenie organizacji i procesów innowacyjnych

Współczesne organizacje, zwłaszcza przedsiębiorstwa, działając w warunkach turbulentnego otoczenia, skazane są na dostosowanie się do tych zmian. Konieczne jest stałe doskonalenie procesów zachodzących w przedsiębiorstwach, a także wdrażanie nierzadko głębokich zmian o wymiarze strategicznym. Książka zawiera obszerne kompendium wiedzy na temat kierunków i metod doskonalenia funkcjonowania współczesnych organizacji – procesów w nich zachodzących, procesów podstawowych, pomocniczych, ale także procesów zarządzania. Szczególnie ważnym celem książki jest przedstawienie doskonalenia procesów innowacji – procesów generowania, adaptacji i wdrażania nowych rozwiązań w różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa i modelach biznesowych. Autorzy zaprezentowali wiele podejść, metod i technik przydatnych w przygotowaniu i wdrażaniu zmian organizacyjnych, w tym procesów innowacji. Ponadto publikacja zawiera liczne studia przypadków obrazujące różnorodne przykłady wdrożeń nowych rozwiązań organizacyjnych, nowych technologii oraz wybranych koncepcji i metod pozwalających znacząco usprawnić pewne obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, w tym m.in. przykłady wykorzystania modeli symulacyjnych i teorii dyfuzji innowacji.

Książka jest adresowana głównie do menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami, jak również innymi organizacjami oraz do pracowników uczelni, doktorantów i studentów.

Wstęp

1. Cele, metody i kierunki doskonalenia współczesnych organizacji

1.1. Istota doskonalenia organizacji i jego obszary
1.1.1. Pojęcie i cele doskonalenia organizacji
1.1.2. Czynniki wymuszające zmiany
1.1.3. Obszary doskonalenia organizacji
1.2. Procesy doskonalenia organizacji w różnych ujęciach
1.2.1. Klasyczne podejście
1.2.2. Doskonalenie organizacji jako proces zmian
1.2.3. Kreowanie i wdrażanie innowacji
1.2.4. Strategiczna odnowa przedsiębiorstwa

2. Zarządzanie procesowe w doskonaleniu organizacji

2.1. Procesowe zarządzanie organizacją
2.1.1. Geneza i rola podejścia procesowego w rozwoju organizacji
2.1.2. Podstawowe zasady zarządzania procesowego
2.1.3. Kultura organizacyjna i zasoby ludzkie w zarządzaniu procesowym
2.2. Zarządzanie procesami w organizacji
2.2.1. Istota zarządzania procesami
2.2.2. Definiowanie i klasyfikacja procesów
2.2.3. Mapowanie procesów
2.2.4. Standaryzowanie procesów
2.3. System pomiaru, monitorowania i oceny procesów
2.3.1. Pomiar wyników procesu
2.3.2. Wskaźniki monitorujące procesy
2.3.3. Ocena i analiza działania procesów
2.4. Doskonalenie procesów w organizacji
2.4.1. Rola ciągłego doskonalenia procesów
2.4.2. Metodyki doskonalenia procesów
2.4.3. Dojrzałość procesowa organizacji

3. Symulacje w doskonaleniu procesów i organizacji

3.1. Rola modelowania symulacyjnego
3.2. Wybrane metody modelowania symulacyjnego
3.2.1. Metoda Monte Carlo
3.2.2. Dynamika systemów
3.2.3. Modelowanie i symulacje zdarzeń dyskretnych
3.2.4. Modelowanie i symulacje agentowe
3.2.5. Modelowanie i symulacje hybrydowe
3.2.6. Wybrane techniki modelowania i symulacji procesów biznesowych
3.3. Oprogramowanie do symulacji procesów

4. Zarządzanie technologiami

4.1. Rola technologii i zarządzania technologiami w organizacji
4.2. Wybrane metody stosowane w zarządzaniu technologiami
4.2.1. Identyfikacja technologii – audyt technologiczny
4.2.2. Prognozowanie rozwoju technologii – mapa technologii, ekstrapolacja trendu, krzywe S
4.2.3. Selekcja technologii – metody portfelowe

5. Doskonalenie zarządzania jako proces innowacyjny

5.1. Pojęcie i cechy innowacji menedżerskich
5.2. Generowanie i wdrażanie innowacji menedżerskich jako doskonalenie zarzą¬dzania
5.3. Współczesne koncepcje i metody zarządzania jako narzędzia doskonalenia organizacji i zarządzania
5.4. Źródła i procesy dyfuzji koncepcji i metod zarządzania

6. Koncepcje i metody stałego doskonalenia organizacji

6.1. Koncepcja kaizen / continuous improvement (CI)
6.1.1. Geneza i istota ciągłego doskonalenia organizacji
6.1.2. Zasady koncepcji ciągłego doskonalenia organizacji
6.2. Doskonalenie przedsiębiorstwa poprzez lean management
6.2.1. Zasady lean management
6.2.2. Metody i techniki lean management
6.3. Doskonalenie organizacji poprzez zarządzanie jakością
6.3.1. Koncepcja Total Quality Management
6.3.2. Six sigma i lean six sigma
6.3.3. Modele samooceny przedsiębiorstw w zakresie doskonałości
6.4. Zastosowanie benchmarkingu w doskonaleniu funkcjonowania przedsię¬biorstw
6.4.1. Benchmarking jako metoda uczenia się od innych
6.4.2. Typy i formy benchmarkingu
6.4.3. Metodyka benchmarkingu – zalety i ograniczenia

7. Wykorzystanie zarządzania projektami w doskonaleniu organizacji

7.1. Pojęcie zarządzania projektami i rodzaje projektów
7.1.1. Rola zarządzania projektami w działaniach doskonalących
7.1.2. Klasyfikacja i rodzaje projektów
7.2. Zarządzanie projektami doskonalącymi
7.2.1. Charakterystyka projektów doskonalących
7.2.2. Planowanie i organizowanie projektów doskonalących
7.2.3. Narzędzia i metody wykorzystywane w projektach doskonalących

8. Niektóre współczesne kierunki doskonalenia zarządzania i struktur organizacyjnych

8.1. Koncepcja innowacji strategicznych
8.1.1. Pojęcie i modele tworzenia innowacji strategicznych
8.1.2. Zmiany modelu biznesu jako przykład innowacji strategicznych
8.2. Zmiany w strukturach organizacyjnych - w kierunku organizacji sieciowych i wirtualnych
8.2.1. Cechy struktur sieciowych
8.2.2. Wirtualizacja działalności gospodarczej – korzyści i zagrożenia

9. Praktyka doskonalenia organizacji i wdrażania innowacji
 
9.1. Organizacja działalności doskonalącej na przykładzie przedsiębiorstwa produkcyjnego
9.1.1. Wprowadzenie
9.1.2. Charakterystyka procesu doskonalenia
9.1.3. Opis projektu „Doskonalimy firmę”
9.1.4. Realizacja projektów doskonalących
9.1.5. Podsumowanie
9.2. Symulacja prac działu B+R metodą Monte Carlo
9.2.1. Dane wejściowe
9.2.2. Obliczenia kosztów nadgodzin i niedociążenia konstruktorów działu B+R
9.3. Symulacja procesu wdrażania i upowszechniania innowacyjnej technologii RFID w polskich bibliotekach – dynamika systemów i modelowanie agentowe
9.3.1. Dyfuzja innowacji według teorii Rogersa i modelu Bass’a
9.3.2. Model Bass’a dla dyfuzji technologii RFID w polskich bibliotekach
9.3.3. Wyniki symulacji dyfuzji technologii RFID w polskich bibliotekach
9.4. Symulacje procesów biznesowych w oparciu o notację BPMN
9.4.1. Wybór notacji i oprogramowania oraz podstawowe pojęcia
9.4.2. Modele procesów biznesowych – stan obecny
9.4.3. Modele procesów biznesowych – stan docelowy
9.4.4. Określenie oczekiwanych korzyści
9.5. Źródła, proces i efekty innowacji organizacyjnych w wybranym przedsię¬biorstwie
9.5.1. Krótka charakterystyka przedsiębiorstwa
9.5.2. Źródła innowacji
9.5.3. Proces usprawnienia funkcjonowania działu transportu
9.5.4. Przebieg procesu opracowania i wdrożenia innowacji
9.5.5. Przykłady wdrożonych innowacji i ich efekty

Bibliografia
Słownik ważniejszych pojęć
Indeks

260 stron,oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022