|
ASYMETRIA INFORMACJI NA RYNKU BANKOWYCH KREDYTÓW KONSUMENCKICH W POLSCE
PAWŁOWSKA-SZAWARA E. wydawnictwo: DIFIN, 2020, wydanie Icena netto: 69.60 Twoja cena 66,12 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Asymetria informacji na
rynku bankowych kredytów konsumenckich w Polsce
Publikacja
poświęcona jest zagadnieniom związanym z diagnozą występowania zjawiska
asymetrii informacji na rynku kredytów konsumenckich w
Polsce (przewagi informacyjnej po stronie kredytodawcy), wypełnieniem
luki badawczej w zakresie tego zjawiska, a także zaproponowaniem
rozwiązania problemu asymetrii i obszarów aplikacyjnych
wyników badań w odniesieniu do rynku kredytów
konsumenckich w Polsce. Zainteresowanie tematyką asymetrii informacji
na rynku kredytów konsumenckich podyktowane jest nie tylko
kwestiami poznawczymi. Podjęcie tej problematyki uzasadniają także
możliwości aplikacji analiz i wyników badań w sektorze
bankowym oraz wykorzystania sformułowanych wniosków
dotyczących kształtowania się braku symetrii informacyjnej w
odniesieniu do rynku kredytów konsumenckich. Duże znaczenie
problemu zjawiska asymetrii informacji wynika z potrzeby zredukowania
negatywnego wpływu, jaki wywiera ono na stabilność sektora bankowego.
Książka powinna znaleźć się na półce osób
związanych z sektorem bankowym oraz zainteresowanych zagadnieniami
ochrony konsumenta na rynku bankowym.
Wstęp
1.
Istota i znaczenie kredytu konsumenckiego dla rozwoju gospodarczego w
ujęciu makro- i mikroekonomicznym
1.1. Polski sektor bankowy w gospodarce rynkowej
1.2. Zadania nadzoru finansowego nad rynkiem bankowym w Polsce
1.3. Funkcje, definicje prawne i znaczenie kredytu konsumenckiego w
gospodarce
1.4. Rodzaje ryzyka związanego z działalnością kredytową banku
1.5. Wspólny rynek kredytów konsumenckich w
krajach Unii Europejskiej
2. Asymetria
informacji na rynku kredytowym
2.1. Asymetria informacji w relacji bank komercyjny –
konsument
2.2. Zjawisko negatywnej selekcji na rynku kredytowym i sposoby jego
ograniczania
2.3. Pokusa nadużycia na rynku kredytowym i sposoby jej ograniczania
2.4. Łagodzenie asymetrii informacji na rynku customer finance
2.5. Problem społecznej odpowiedzialności banków
2.6. Krytyczna analiza dotychczasowych wyników badań
empirycznych nad zjawiskiem asymetrii informacji
3.
Konsument na rynku usług kredytowych w krajach Unii Europejskiej, w tym
Polski
3.1. Czynniki wpływające na skalę zadłużenia konsumentów w
Polsce
3.2. Modele rozwiązań instytucjonalnych w zakresie upadłości
konsumenckiej na przykładzie krajów Unii Europejskiej, w tym
Polski
3.3. Naruszanie praw konsumenta w reklamie produktów
kredytowych
3.4. Pozycja konsumenta na rynku bankowych kredytów
konsumenckich w Polsce
4. Analiza
empiryczna problemu asymetrii informacji na rynku bankowych
kredytów konsumenckich w Polsce
4.1. Przewaga informacyjna kredytodawcy na rynku bankowych
kredytów konsumenckich w Polsce
4.2. Specyfika funkcjonowania rynku kredytów konsumenckich w
Polsce
4.3. Liczba skarg złożonych przez konsumentów do instytucji
zajmujących się indywidualną ochroną konsumenta na rynku bankowym w
Polsce
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel, rysunków i wykresów
Aneks
220
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|