wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 69.60 66,12   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ASYMETRIA INFORMACJI NA RYNKU BANKOWYCH KREDYTÓW KONSUMENCKICH W POLSCE


PAWŁOWSKA-SZAWARA E.

wydawnictwo: DIFIN, 2020, wydanie I

cena netto: 69.60 Twoja cena  66,12 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Asymetria informacji na rynku bankowych kredytów konsumenckich w Polsce

Publikacja poświęcona jest zagadnieniom związanym z diagnozą występowania zjawiska asymetrii informacji na rynku kredytów konsumenckich w Polsce (przewagi informacyjnej po stronie kredytodawcy), wypełnieniem luki badawczej w zakresie tego zjawiska, a także zaproponowaniem rozwiązania problemu asymetrii i obszarów aplikacyjnych wyników badań w odniesieniu do rynku kredytów konsumenckich w Polsce. Zainteresowanie tematyką asymetrii informacji na rynku kredytów konsumenckich podyktowane jest nie tylko kwestiami poznawczymi. Podjęcie tej problematyki uzasadniają także możliwości aplikacji analiz i wyników badań w sektorze bankowym oraz wykorzystania sformułowanych wniosków dotyczących kształtowania się braku symetrii informacyjnej w odniesieniu do rynku kredytów konsumenckich. Duże znaczenie problemu zjawiska asymetrii informacji wynika z potrzeby zredukowania negatywnego wpływu, jaki wywiera ono na stabilność sektora bankowego. Książka powinna znaleźć się na półce osób związanych z sektorem bankowym oraz zainteresowanych zagadnieniami ochrony konsumenta na rynku bankowym.

Wstęp

1. Istota i znaczenie kredytu konsumenckiego dla rozwoju gospodarczego w ujęciu makro- i mikroekonomicznym

1.1. Polski sektor bankowy w gospodarce rynkowej
1.2. Zadania nadzoru finansowego nad rynkiem bankowym w Polsce
1.3. Funkcje, definicje prawne i znaczenie kredytu konsumenckiego w gospodarce
1.4. Rodzaje ryzyka związanego z działalnością kredytową banku
1.5. Wspólny rynek kredytów konsumenckich w krajach Unii Europejskiej

2. Asymetria informacji na rynku kredytowym

2.1. Asymetria informacji w relacji bank komercyjny – konsument
2.2. Zjawisko negatywnej selekcji na rynku kredytowym i sposoby jego ograniczania
2.3. Pokusa nadużycia na rynku kredytowym i sposoby jej ograniczania
2.4. Łagodzenie asymetrii informacji na rynku customer finance
2.5. Problem społecznej odpowiedzialności banków
2.6. Krytyczna analiza dotychczasowych wyników badań empirycznych nad zjawiskiem asymetrii informacji

3. Konsument na rynku usług kredytowych w krajach Unii Europejskiej, w tym Polski

3.1. Czynniki wpływające na skalę zadłużenia konsumentów w Polsce
3.2. Modele rozwiązań instytucjonalnych w zakresie upadłości konsumenckiej na przykładzie krajów Unii Europejskiej, w tym Polski
3.3. Naruszanie praw konsumenta w reklamie produktów kredytowych
3.4. Pozycja konsumenta na rynku bankowych kredytów konsumenckich w Polsce

4. Analiza empiryczna problemu asymetrii informacji na rynku bankowych kredytów konsumenckich w Polsce

4.1. Przewaga informacyjna kredytodawcy na rynku bankowych kredytów konsumenckich w Polsce
4.2. Specyfika funkcjonowania rynku kredytów konsumenckich w Polsce
4.3. Liczba skarg złożonych przez konsumentów do instytucji zajmujących się indywidualną ochroną konsumenta na rynku bankowym w Polsce

Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel, rysunków i wykresów
Aneks

220 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022