wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 199.00 189,05   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

AUTODESK INVENTOR PROFESSIONAL 2021 PL / 2021+ / FUSION 360 METODYKA PROJEKTOWANIA


JASKULSKI A.

wydawnictwo: HELION, 2020, wydanie I

cena netto: 199.00 Twoja cena  189,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360

Metodyka projektowania

  • Naucz się wydajnie projektować
  • Twórz profesjonalną dokumentację
  • Zdobywaj certyfikaty Autodesk

Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.

Jeśli chcesz osiągnąć wysoki poziom umiejętności, sięgnij po tę książkę! Poznasz metody parametrycznego, adaptacyjnego projektowania 3D, redagowania dokumentacji 2D i 3D, automatyzacji rutynowych operacji projektowania, modelowania SFM w chmurze itp. przy użyciu dowolnej wersji językowej. Starannie dobrane ćwiczenia pozwolą Ci nauczyć się samodzielnie rozwiązywać problemy praktyczne i zdobyć niezbędne minimum wiedzy teoretycznej. Nabierzesz nawyków, które sprawią, że praca stanie się naprawdę wydajna.

Autor książki, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, dzieli się swoją ogromną wiedzą i bogatym doświadczeniem wynikającym z pracy na kierowniczych stanowiskach technicznych w przemyśle, jak również z wielu lat kształcenia studentów i uczestników kursów CAD. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu dydaktycznemu autora podręcznik sprawdzi się doskonale zarówno w przypadku samodzielnej nauki, jak i zajęć uniwersyteckich czy przygotowania do egzaminów certyfikacyjnych Autodesk. Wiedzę i umiejętności profesora Andrzeja Jaskulskiego od lat docenia firma Autodesk.

  • Interfejs użytkownika
  • Konfiguracja środowiska i szybki start
  • Przewodnik po typowych szkoleniach (learning paths)
  • Parametryczne, adaptacyjne modelowanie FBM części i zespołów
  • Redagowanie dokumentacji 2D i 3D
  • Zaawansowane techniki projektowania 3D
  • Inteligentne elementy, części, zespoły, więzy i operacje
  • Wewnętrzny język programowania iLogic
  • Zarządzanie danymi projektowymi
  • Moduły specjalizowane
  • Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania
  • Narzędzia analityczne (MES, dynamika konstrukcji)
  • Narzędzia prezentacyjne
  • Modelowanie SFM
  • Zadania kontrolne

1. Od autora 25

1.1. Przewidywane kierunki ewolucji technik CAD 26
1.2. Niezbędne oprogramowanie 26

2. Koncepcja i zawartość książki 28

2.1. Zawartość programowa 29
2.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 30
2.3. Przeznaczenie 30
2.4. Dodatkowe źródła informacji 31
2.4.1. Literatura drukowana 31
2.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths) 31
2.5.1. Podstawy modelowania bryłowego (FBM) 32
2.5.2. Modelowanie części (FBM) 32
2.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego 32
2.5.2.2. Po kursie "Podstawy modelowania bryłowego (FBM)" 32
2.5.3. Modelowanie zespołów (FBM) 33
2.5.4. Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D 33
2.5.5. Podstawowy kurs projektowania (Essentials) 33
2.5.6. Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn 34
2.5.7. Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D - wprowadzenie 34
2.5.8. Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych 34
2.5.9. Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM) 35
2.6. Konwencje zapisu 35
2.6.1. Akapity specjalne 35
2.6.2. Sposoby wydawania poleceń 36
2.6.2.1. Nazwy narzędzi 37
2.6.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 38
2.6.4. Instrukcje do ćwiczeń 39

3. Szybki start 41

3.1. Podstawowe informacje ogólne 41
3.1.1. Instalacja programu Autodesk Inventor Professional 2021 41
3.1.2. Instalacja plików dodatkowych 43
3.1.3. Inne niezbędne oprogramowanie 43
3.1.4. Autodesk Inventor - co to jest? 44
3.1.5. Uruchamianie programu 44
3.2. Operacje na plikach w systemie Windows 45
3.2.1. Otwieranie istniejącego projektu 45
3.2.2. Zamykanie pliku projektu 45
3.2.3. Tworzenie nowego projektu 46
3.2.4. Zapisywanie projektu na dysku 46
3.3. Tworzenie własnych szablonów 46
3.3.1. Szablon rysunku ISO-PL2021.idw 46
3.3.2. Szablon modelu części AJ-PL-2021-Standard.ipt 48
3.3.3. Szablon modelu zespołu AJ-PL-2021-Standard.iam 49
3.3.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2021-Standard.ipn 49
3.3.5. Tworzenie własnych szablonów - podsumowanie 50
3.4. Podstawy interfejsu użytkownika 51
3.4.1. Uaktywnienie istniejącego projektu 52
3.4.2. Uaktywnienie projektu R2021-MP.ipj 52
3.4.3. Elementy okna programu 53
3.4.3.1. Przeglądanie obiektów 54
3.5. Podstawowe operacje konfiguracyjne 55
3.5.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej 55
3.5.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji 56
3.5.2.1. Karta Kolory (Colors) 56
3.5.2.2. Karta Szkic (Sketch) 58
3.5.2.3. Karta Wyświetlanie (Display) 61
3.5.2.4. Karta Część (Part) 62
3.5.2.5. Karta Zespół (Assembly) 63
3.5.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie 64
3.6. Podstawy sterowania wyświetlaniem 65
3.6.1. Panoramowanie (Pan) 65
3.6.2. Obracanie swobodne (Free Orbit) 66
3.6.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 67
3.6.4. ViewCube 67
3.6.4.1. Widoki standardowe 70
3.6.4.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) 71
3.6.5. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 72

4. Zaawansowane informacje ogólne 74

4.1. Zaawansowane informacje o interfejsie użytkownika 74
4.1.1. Zaawansowane operacje na wstążce 74
4.1.1.1. Budowa panelu 75
4.1.1.2. Rodzaje narzędzi na wstążce 76
4.1.1.3. Zmiana położenia panelu 77
4.1.2. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki 77
4.1.3. Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora 78
4.1.3.1. Tekstowe menu kursora 79
4.1.3.2. Kołowe menu kursora 80
4.1.4. Pasek szybkiego dostępu 81
4.1.5. Menu Plik 82
4.2. Zarządzanie projektami 83
4.2.1. Tworzenie struktury nowego projektu 84
4.2.2. Uaktywnienie istniejącego projektu 86
4.2.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu 88
4.2.4. Struktura projektu R2021-MP.ipj 89
4.2.4.1. Konfiguracja bibliotek Content Center 90
4.3. Zarządzanie plikami w ramach projektu 92
4.3.1. Otwieranie pliku 92
4.3.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia 93
4.3.3. Zapisywanie kopii pliku 94
4.3.4. Zapisywanie kopii pliku jako szablon 94
4.3.5. Tworzenie nowego pliku 94
4.4. Zarządzanie szablonami 95
4.5. Elementy okna programu 96
4.6. Powtarzanie ostatniego polecenia 98
4.7. Skróty klawiszowe (Alias) 99
4.8. Przeglądarka obiektów (Object Browser) 99
4.8.1. Definicje wybranych obiektów 102
4.8.2. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce 103
4.8.3. Rozwijanie i zwijanie gałęzi 105
4.8.4. Wskazywanie obiektu 106
4.8.5. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki 106
4.8.5.1. Wybór pojedynczego obiektu 106
4.8.5.2. Anulowanie wyboru 107
4.8.5.3. Wybór wielu obiektów 107
4.8.6. Wybór obiektu na obszarze modelowania 108
4.8.6.1. Tryby wyboru 109
4.8.6.2. Wybieranie obiektów pokrywających się 111
4.8.7. Edycja obiektu 112
4.8.8. Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora 113
4.8.8.1. Metoda "pokaż wymiary" (Show Dimensions) 114
4.8.8.2. Inne operacje edycyjne 116
4.8.9. Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem 117
4.8.10. Narzędzia pomiarowe 119
4.8.11. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania 120
4.8.12. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania 121
4.8.12.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych 122
4.8.12.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych 122
4.8.13. Karty i filtry przeglądarki 123
4.8.14. Wyłączanie elementów podstawowych 124
4.8.15. Włączanie elementów podstawowych 125
4.8.16. Usuwanie elementów i innych obiektów 125
4.8.17. Zmiana nazwy elementów 126
4.8.18. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów 127
4.8.19. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania 127
4.8.20. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów 128
4.8.20.1. Modelowanie zespołu 128
4.8.20.2. Pliki prezentacji 131
4.9. Zaawansowane sterowanie wyświetlaniem 132
4.9.1. Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji 134
4.9.2. Zmiana sposobu reprezentacji modelu 135
4.9.3. Zmiana sposobu budowy obrazu 136
4.9.4. Panoramowanie (Pan) 137
4.9.5. Obracanie swobodne (Free Orbit) 138
4.9.5.1. Zmiana środka obrotu 139
4.9.6. Zmiana powiększenia (Zoom) 140
4.9.6.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 140
4.9.6.2. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 141
4.9.6.3. Powiększenie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected) 141
4.9.6.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window) 142
4.9.7. Widok na wybrany obiekt (Look At) 143
4.9.8. Widok główny (Home View) 144
4.9.9. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 145
4.9.10. ViewCube 145
4.9.10.1. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View) 146
4.9.11. Obracanie ograniczone (Constrained) 147
4.9.12. SteeringWheels 148
4.9.13. Sterowanie nazwanymi widokami 150

5. Wprowadzenie do projektowania części 151

5.1. Parametryczność 151
5.2. Model matematyczny konstrukcji 152
5.3. Model geometryczny konstrukcji 152
5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne 152
5.3.1.1. Przykłady parametrów 153
5.4. Obiekty 3D 154
5.5. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 156
5.6. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych 158
5.7. Typowy proces projektowania części 159
5.7.1. Modelowanie części 160
5.7.2. Redagowanie dokumentacji 161
5.7.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku 163

6. Szkice i więzy 164

6.1. Czynności wstępne 164
6.1.1. Definiowanie widoku głównego (Home View) 167
6.2. Opcje aplikacji 168
6.3. Ustawienia dokumentu 171
6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki 172
6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D 174
6.6. Szkicowanie 176
6.6.1. Style obiektów szkicu 177
6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów 178
6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu 181
6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne 187
6.7. Więzy geometryczne 188
6.7.1. Typy i symbole więzów 189
6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych 191
6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu 192
6.7.4. Usuwanie więzów 194
6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów 195
6.7.6. Stopnie swobody szkicu 197
6.7.7. Ćwiczenia sprawdzające 198
6.8. Więzy wymiarowe 200
6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych 202
6.8.2. Ćwiczenia 205
6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt 206
6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty 206
6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane) 207
6.8.4. Zmiana typu obiektu więzy - wymiar 208
6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów 209
6.10. Automatyczne nakładanie więzów 210
6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych 212
6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji 213
6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych - narzędzie Pokaż wymiary 214
6.11.3. Narzędzie Tolerancje 214
6.11.4. Ćwiczenia 215
6.12. Więzy tolerowane 220
6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych 221
6.12.2. Tolerancje globalne 222
6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych 225
6.13. Właściwości więzów i wymiarów 227
6.14. Widoczność więzów 229
6.15. Linie konstrukcyjne 230
6.16. Ćwiczenia sprawdzające 236
6.17. Specjalne techniki szkicowania 237
6.18. Ćwiczenia sprawdzające 238
6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów 239
6.20. Zasady efektywnego szkicowania 245
6.21. Zadania 247

7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D 252

7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu 252
7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu 254
7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu 255
7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu 256
7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu 257
7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu 259
7.1.4. Ćwiczenia 260
7.2. Elementy konstrukcyjne 265
7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne 266
7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 266
7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 266
7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych 266
7.3.3.1. Wskazówki metodyczne 267
7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt 269
7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty 270
7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty 270
7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych 271
7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny 271
7.3.4.2. Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 271
7.3.4.3. Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 272
7.3.4.4. Zmiana wartości więzów 272
7.3.4.5. Zmiana zwrotu wektora normalnego 273
7.3.5. Ćwiczenia 274
7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne 279
7.4.1. Ćwiczenia 280

8. Operacje parametrycznego modelowania 3D 282

8.1. Sposoby modelowania 285
8.2. Elementy szkicowe 285
8.3. Standardowe narzędzia i techniki modelowania 286
8.4. Elementy klasycznych okien dialogowych 287
8.5. Elementy okien dialogowych nowego typu 288
8.5.1. Proces pracy narzędzia (Workflow) 289
8.5.2. Geometria wejściowa 289
8.5.3. Parametry operacji modelowania 290
8.5.4. Sposób modelowania 291
8.5.5. Właściwości zaawansowane 291
8.6. Przycisk podsystemu diagnostycznego 292
8.7. Definiowanie profilu 293
8.7.1. Algorytm definiowania profilu 294
8.8. Współdzielenie szkicu (Share Sketch) 295
8.9. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare) 295
8.10. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych 296
8.11. Ćwiczenia 296
8.11.1. Wyciąganie profilem (Extrude) 297
8.11.1.1. Wskazówki metodyczne 297
8.11.1.2. Element bazowy 299
8.11.1.3. Pozostałe elementy wyciągane 303
8.11.1.4. Wyciągnięcie typu "do następnego" (To Next) 304
8.11.1.5. Wyciągnięcie typu "do" (To) 306
8.11.1.6. Wyciągnięcie typu "między" (Between) 310
8.11.1.7. Wyciągnięcie przelotowe 313
8.11.2. Ćwiczenia sprawdzające 315
8.11.3. Obrót profilem (Revolve) 315
8.11.3.1. Wskazówki metodyczne 316
8.11.3.2. Obrót o kąt (Angle) 317
8.11.3.3. Obrót do następnego (To Next) 319
8.11.3.4. Obrót pełny (Full) 320
8.11.4. Zmiana kolejności operacji modelowania 323
8.11.5. Ćwiczenia sprawdzające 324
8.11.6. Wskazówki metodyczne 325
8.11.7. Przeciąganie profilem (Sweep) 325
8.11.8. Rozpinanie powierzchni (Loft) 327
8.11.9. Żebra (Rib) 333
8.12. Elementy wstawiane 335
8.13. Ćwiczenia 335
8.13.1. Zaokrąglenia (Fillet) 336
8.13.2. Fazowania (Chamfer) 341
8.13.3. Skorupa (Shell) 344
8.13.4. Pochylenia (Draft) 347
8.14. Otwory 350
8.14.1. Elementy okna dialogowego 351
8.14.1.1. Rodzaje i typy otworów 351
8.14.1.2. Metody określania położenia otworów 353
8.14.2. Pliki definicji gwintów i otworów 354
8.14.3. Algorytm definiowania otworu 356
8.14.4. Ćwiczenia 357
8.14.4.1. Metoda "koncentrycznie" (Concentric) 357
8.14.4.2. Metoda "liniowo" (Linear) 359
8.14.4.3. Metoda "ze szkicu" (From Sketch) 363
8.15. Gwint (Thread) 367
8.15.1. Ćwiczenia 368
8.16. Inne operacje modelowania 3D 370
8.16.1. Kopiowanie elementów szkicowych 370
8.16.2. Kopiowanie elementów i części w szyku 372
8.16.2.1. Szyk kołowy (Circular Pattern) 373
8.16.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern) 376
8.16.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror) 379
8.16.4. Podział ściany i części 381

9. Styl obiektów w modelu części 384

9.1. Przechowywanie stylów i standardów 385
9.2. Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami 387
9.3. Zarządzanie stylami: materiał i wygląd 388
9.4. Wygląd 389
9.4.1. Wygląd logiczny 390
9.4.2. Przeglądanie stylów - wygląd 392
9.4.3. Zapis stylu z biblioteki w dokumencie - wygląd 393
9.4.4. Zastosowanie stylu - zmiana wyglądu części 395
9.4.5. Tworzenie nowego stylu - wygląd 395
9.4.6. Zapis stylu z dokumentu w bibliotece - wygląd 400
9.4.7. Indywidualne usuwanie stylu - wygląd 402
9.4.7.1. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku) 403
9.4.7.2. Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki 404
9.4.8. Edycja lokalna stylu - wygląd 405
9.4.9. Aktualizacja stylów - przywrócenie zgodności z biblioteką 407
9.4.10. Globalny zapis stylów do biblioteki 408
9.4.11. Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych) 411
9.5. Materiał 414
9.5.1. Właściwości fizyczne 418

10. Właściwości obiektów w modelu części 422

10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części 424
10.2. Edycja właściwości 425
10.3. Edycja iProperties 429

11. Modele wielobryłowe 434

11.1. Tworzenie modelu wielobryłowego - ćwiczenia 434
11.2. Operacje logiczne Boole'a 437

12. Edycja elementów bryłowych i części 439

12.1. Sposoby inicjowania operacji 439
12.2. System diagnostyczny 440
12.3. System naprawczy 443
12.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych 446
12.5. Redefinicja obiektów 449
12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych 449
12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu 450
12.5.2. Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu 451
12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu 453
12.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego 454

13. Ćwiczenia sprawdzające 455

14. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części 456

14.1. Typy plików dokumentacji 460
14.2. Czynności wstępne 461
14.2.1. Tworzenie pliku rysunku 461
14.2.2. Opcje aplikacji dotyczące rysunku 462
14.2.3. Ustawienia dokumentu 464
14.2.4. Szablony rysunku 465
14.2.5. Stałe elementy rysunku 465
14.2.5.1. Edycja układu arkusza 466
14.2.5.2. Edycja iProperties 467
14.3. Styl obiektów w pliku rysunku - standard rysunkowy 470
14.3.1. Ustawienia ogólne standardu 474
14.3.2. Dostępne style standardu 476
14.3.3. Wartości domyślne obiektów 476
14.3.4. Style główne i zależne 477
14.3.5. Style logiczne i określone wprost 477
14.3.5.1. Styl logiczny Jak warstwa 478
14.3.5.2. Styl logiczny Jak standard 478
14.3.6. Warstwy 478
14.3.7. Styl tekstu 480
14.3.8. Styl wymiarowania 480
14.3.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami) 482
14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu 483
14.3.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie - ćwiczenia 484
14.3.11. Eksport i import elementów standardu - ćwiczenia 490
14.4. Podstawy tworzenia rzutów 492
14.4.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu 494
14.4.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych 498
14.5. Podstawy edycji rzutów 501
14.5.1. Zmiana położenia rzutów 502
14.5.2. Zmiana wyrównania rzutów 503
14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet 505
14.5.3. Usuwanie rzutów 506
14.6. Przekroje 507
14.6.1. Przekrój pełny 507
14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia 511
14.6.2. Przekrój częściowy 512
14.6.3. Przekrój stopniowy 513
14.6.4. Przekrój łamany 515
14.7. Szczegóły 516
14.8. Rzuty pomocnicze 521
14.9. Przerwania 524
14.10. Wyrwania 528
14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem 529
14.11. Rzuty szkicowane 535
14.12. Płat (Slice) i kadr (Crop) 538
14.12.1. Ćwiczenia 539
14.13. Edycja rzutów i ich elementów 542
14.13.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów 543
14.13.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów 546
14.13.2.1. Modyfikacja kreskowania 546
14.13.2.2. Zmiana właściwości krawędzi 546
14.13.3. Pobieranie więzów 548
14.13.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów 550
14.13.5. Modyfikacja definicji przekroju 552
14.13.6. Modyfikacja innych obiektów 554
14.14. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku 555
14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D 555
14.14.1.1. Więzy 556
14.14.1.2. Wymiary 556
14.14.2. Inne elementy opisu rysunku 557
14.14.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów 558
14.14.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu 558
14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru 559
14.14.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku 560
14.15. Tworzenie wymiarów 560
14.15.1. Typ wymiaru 562
14.15.2. Tryby lokalizacji 562
14.15.3. Inne aspekty procesu wymiarowania 563
14.15.4. Znajdowanie punktu przecięcia 564
14.15.4.1. Ćwiczenia 564
14.15.5. Wymiary liniowe średnicy 565
14.15.5.1. Ćwiczenia 566
14.15.6. Wymiary równoległe 568
14.15.6.1. Ćwiczenia 568
14.16. Inne narzędzia opisu 572
14.16.1. Parametryczne osie symetrii 573
14.16.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu - ćwiczenia 574
14.16.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii - ćwiczenia 577
14.16.1.3. Automatyczne osie symetrii 581
14.16.1.4. Ćwiczenia 582
14.16.2. Opisy i tabele otworów 583
14.16.2.1. Opisy otworów i gwintu - ćwiczenia 585
14.16.2.2. Tabele otworów - ćwiczenia 588
14.16.2.3. Edycja tabeli otworów - ćwiczenia 591
14.16.3. Symbole znormalizowanych oznaczeń 593
14.16.4. Oznaczanie chropowatości powierzchni 593
14.16.4.1. Tworzenie symbolu - ćwiczenia 594
14.16.4.2. Edycja symbolu - ćwiczenia 596
14.16.5. Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia 597
14.16.5.1. Ćwiczenia 598
14.16.6. Oznaczanie elementów odniesienia 599
14.16.6.1. Ćwiczenia 599
14.16.7. Obiekty tekstowe 601
14.16.7.1. Tworzenie obiektów tekstowych - ćwiczenia 603
14.16.7.2. Edycja obiektów tekstowych - ćwiczenia 606
14.16.8. Linie odniesienia 607
14.16.8.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia - ćwiczenia 608
14.16.8.2. Dołączanie linii odniesienia - ćwiczenia 609
14.16.9. Symbole definiowane przez użytkownika 611
14.16.9.1. Punkty specjalne symboli użytkownika 612
14.16.9.2. Definiowanie symbolu - ćwiczenia 613
14.16.9.3. Wstawianie symbolu - ćwiczenia 615
14.16.10. Dołączanie obiektów szkicu skojarzonego z rzutem 618
14.17. Zarządzanie arkuszami 619
14.17.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie 619
14.17.1.1. Ćwiczenia 619
14.17.2. Usuwanie arkusza 620
14.17.2.1. Ćwiczenia 621
14.18. Zarządzanie stałymi elementami rysunku 621
14.19. Tworzenie i edycja stałych elementów rysunku 622
14.19.1. Usuwanie tabliczki rysunkowej i obramowania - ćwiczenia 624
14.19.2. Wstawianie tabliczki rysunkowej i obramowania - ćwiczenia 624
14.19.3. Wypełnianie tabliczki rysunkowej 625
14.19.4. Edycja tabliczki rysunkowej - ćwiczenia 625
14.19.5. Definiowanie własnej tabliczki rysunkowej 626
14.19.5.1. Obiekty typu "tylko szkic" (Sketch Only) 627
14.19.5.2. Tworzenie szkicu tabliczki - ćwiczenia 628
14.19.5.3. Pole wartości wprowadzanej - ćwiczenia 630
14.19.5.4. Pole właściwości OPIS - ćwiczenia 632
14.19.5.5. Pole właściwości MATERIAŁ - ćwiczenia 635
14.19.5.6. Statyczne pole tekstowe - ćwiczenia 636
14.19.6. Definiowanie własnego obramowania 638
14.19.6.1. Obramowanie bez podziału na sektory - ćwiczenia 639
14.19.6.2. Obramowanie z podziałem na sektory - ćwiczenia 640
14.19.7. Usuwanie stałych elementów rysunku - ćwiczenia 642
14.19.8. Kopiowanie stałych elementów rysunku - ćwiczenia 643
14.19.9. Definiowanie własnego formatu arkusza 646
14.19.9.1. Arkusz ze zdefiniowanym układem rzutów - ćwiczenia 646
14.19.9.2. Pusty arkusz - ćwiczenia 647
14.19.10. Wstawianie własnego arkusza z układem rzutów - ćwiczenia 649
14.19.11. Wstawianie własnego pustego arkusza - ćwiczenia 650
14.20. Zapis rysunku w innym formacie 651
14.20.1. Eksport do pliku DWG i DXF 651
14.20.1.1. Ćwiczenia 652
14.20.2. Eksport do pliku DWF 655
14.20.2.1. Ćwiczenia 655
14.21. Import rysunku w innym formacie 657
14.21.1. Import danych DWG do modelu części - ćwiczenia 658
14.21.2. Import danych DWG do rysunku - ćwiczenia 660

15. Modyfikacja projektu części 662

16. Projekt części 663

16.1. Uwagi metodyczne 665
16.2. Modelowanie tulei 666
16.2.1. Czynności wstępne 666
16.2.2. Szkicowanie profilu 667
16.2.3. Modelowanie bryły bazowej 670
16.2.4. Tworzenie elementów konstrukcyjnych 671
16.2.5. Modelowanie rowka podcięcia 672
16.2.6. Modelowanie fazowań i zaokrągleń 673
16.2.7. Modelowanie otworów 674
16.3. Redagowanie dokumentacji tulei 679
16.3.1. Uwagi metodyczne 680
16.3.1.1. Wariant z przekrojem łamanym 680
16.3.1.2. Wariant z wyrwaniem 681
16.3.1.3. Tabliczka rysunkowa 682
16.3.2. Ćwiczenia sprawdzające 682
16.3.3. Tworzenie rzutów w wariancie z wyrwaniem 684
16.3.3.1. Czynności wstępne 685
16.3.3.2. Tworzenie rzutu bazowego 686
16.3.3.3. Tworzenie wyrwania 687
16.3.3.4. Stabilność definicji wyrwania 688
16.3.3.5. Tworzenie szczegółu 689
16.3.3.6. Tworzenie rzutu izometrycznego 690
16.4. Uzupełnienie zredagowanej dokumentacji 691
16.4.1. Osie symetrii 692
16.4.2. Wymiary 693
16.4.3. Dołączanie adnotacji 696
16.4.3.1. Tworzenie i dołączanie tekstu 696
16.4.3.2. Tworzenie i dołączanie odcinków 698
16.4.4. Tworzenie pozostałych elementów opisu 699
16.5. Tworzenie własnej tabliczki rysunkowej 699
16.5.1. Wypełnianie pola Opis 702
16.6. Modyfikacja projektu 703
16.6.1. Modyfikacja z poziomu rysunku 703
16.6.2. Modyfikacja z poziomu modelu 705
16.6.2.1. Sprawdzenie dokumentacji części po zmianach 706
16.6.3. Zakończenie pracy nad projektem 706
16.7. Uwagi końcowe 707
16.7.1. Dodatkowe modyfikacje projektu 707
16.8. Wydruk dokumentacji 709
16.9. Zadania 711

17. Wprowadzenie do projektowania zespołów 714

17.1. Podstawowe pojęcia 715
17.2. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu zespołu 719
17.3. Zestawienie składników (BOM) 720
17.4. Dodatkowe operacje za pomocą przeglądarki 721
17.4.1. Wyodrębnianie wystąpień składników 722
17.4.2. Zaawansowane techniki wyboru wystąpień 724

18. Zarządzanie strukturą zespołu 727

18.1. Czynności wstępne 727
18.2. Zarządzanie składnikami 728
18.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component) 728
18.2.1.1. Ćwiczenia 730
18.2.1.2. Wstawianie umieszczeń z automatycznym definiowaniem więzów montażowych 731
18.2.2. Usuwanie wystąpienia 732
18.2.3. Wstawianie szyku wystąpień (Pattern Component) 732
18.2.3.1. Ćwiczenia 733
18.2.4. Zmiana elementów szyku na elementy niezależne 736
18.2.5. Zmiana nazwy wystąpienia 736
18.2.6. Zastępowanie wystąpienia 737
18.2.6.1. Ćwiczenia 738
18.2.7. Obniżenie poziomu w strukturze zespołu (Demote) 739
18.2.7.1. Ćwiczenia 740
18.2.8. Podwyższenie poziomu w strukturze zespołu (Promote) 742
18.2.8.1. Ćwiczenia 742
18.2.9. Zmiana położenia wystąpienia w strukturze zespołu 743
18.2.9.1. Ćwiczenia 743
18.2.10. Zmiana stanu wystąpienia 744
18.2.10.1. Ćwiczenia 744
18.2.11. Uaktywnienie wystąpienia 745
18.2.11.1. Ćwiczenia 746
18.2.12. Tworzenie składnika w kontekście zespołu 747
18.2.12.1. Ćwiczenia 748
18.2.13. Otwieranie zespołu z brakującymi składnikami - ćwiczenia 753
18.2.14. Składniki z systemu Mechanical Desktop 755

19. Typowy proces projektowania zespołu 756

19.1. Modelowanie zespołu 756
19.2. Redagowanie dokumentacji zespołu 758
19.2.1. Prezentacje zespołu 758
19.2.2. Redagowanie dokumentacji 2D zespołu 759
19.3. Modyfikacja projektu 761

20. Więzy montażowe 762

20.1. Koncepcje nakładania więzów montażowych 763
20.2. Rodzaje i typy więzów 765
20.3. Stopnie swobody i składnik bazowy 767
20.4. Omówienie podstawowych rodzajów więzów montażowych 767
20.4.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate) 768
20.4.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush) 769
20.4.3. Więzy kątowe (Angle) 770
20.4.4. Więzy styczności (Tangent) 771
20.4.5. Więzy wstawiające (Insert) 772
20.5. Techniki nakładania więzów montażowych 772
20.5.1. Narzędzie "Wiązanie" (Constrain) 773
20.5.1.1. Więzy o wartości z zakresu 774
20.5.2. Narzędzie Złóż (Assemble) 776
20.6. Przeglądanie i edycja więzów 778
20.6.1. Przeglądanie i edycja wartości więzów 778
20.6.2. Pełna edycja więzów zespołu 779
20.6.3. Aktualizacja więzów zespołu 780
20.7. Ćwiczenia w nakładaniu więzów 781
20.7.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate) 781
20.7.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush) 782
20.7.3. Więzy kątowe (Angle) 783
20.7.4. Więzy styczności (Tangent) 784
20.7.5. Więzy wstawiające (Insert) 784
20.8. Nakładanie więzów za pomocą narzędzia Połączenie (Joint) 785
20.8.1. Ćwiczenia 786
20.8.1.1. Porównanie narzędzi Połączenie (Joint) i Więzy (Constraints) 786
20.8.1.2. Definiowanie pary kinematycznej za pomocą narzędzia Połączenie (Joint) 787
20.8.1.3. Sprawdzenie zakresu ruchomości pary 790

21. Redagowanie i edycja dokumentacji zespołu 792

21.1. Prezentacje 792
21.1.1. Tworzenie pliku prezentacji 794
21.1.2. Tworzenie sceny 795
21.1.3. Rozsunięcia składników 795
21.1.4. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania 795
21.1.5. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji 796
21.1.6. Usuwanie rozsunięć 796
21.1.7. Sterowanie widocznością torów montażu 797
21.1.8. Zarządzanie ujęciami i seriami ujęć 798
21.1.9. Zapis ujęcia 799
21.1.10. Zapis serii ujęć 800
21.1.11. Animacje montażu i demontażu 800
21.2. Ćwiczenia 801
21.2.1. Tworzenie pliku prezentacji i sceny 802
21.2.2. Rozsunięcia składników 803
21.2.3. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania 806
21.2.4. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji 807
21.2.5. Usuwanie rozsunięć 808
21.2.6. Sterowanie widocznością torów montażu 808
21.2.7. Inne techniki edycji rozsunięć i torów montażu 810
21.2.8. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia) 812
21.2.9. Animacje montażu i demontażu 814
21.3. Klasyczna dokumentacja 2D zespołu 815
21.3.1. Dodatkowe operacje na rzutach zespołu 815
21.3.1.1. Ćwiczenia 815
21.3.2. Rzuty nakładane 818
21.3.2.1. Ćwiczenia 819
21.4. Dodatkowe elementy rzutów zespołu 821
21.5. Ćwiczenia 821
21.5.1. Wyłączanie przekrojów 821
21.5.2. Sprawdzenie i modyfikacja stylu 822
21.5.3. Wstawianie wykazu elementów 825
21.5.4. Wstawianie i edycja numerów pozycji 829
21.5.4.1. Wstawianie pojedynczego numeru pozycji 831
21.5.4.2. Dołączanie i usuwanie numeru pozycji 831
21.5.4.3. Wstawianie wszystkich numerów pozycji 832
21.5.4.4. Edycja numerów pozycji 834
21.6. Edycja zestawienia składników (BOM) i wykazu elementów 836
21.6.1. Edycja zestawienia składników (BOM) 836
21.6.1.1. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) 836
21.6.1.2. Redagowanie i formatowanie danych do wykazów elementów i numerów pozycji 842
21.6.2. Edycja wykazu elementów (listy części) 842
21.6.2.1. Ćwiczenia 844
21.7. Składniki niemodelowane 849
21.7.1. Ćwiczenia 850

22. Projekt zespołu 854

22.1. Sformułowanie zadania 855
22.2. Uwagi metodyczne 858
22.3. Modelowanie zespołu 858
22.3.1. Czynności wstępne 858
22.3.2. Budowa struktury zespołu 859
22.3.2.1. Alternatywne metody budowy struktury zespołu 860
22.3.3. Więzy montażowe 860
22.3.4. Wybrane analizy zespołu 861
22.3.5. Widoki modelu zespołu 863
22.3.5.1. Definiowanie nazwanego widoku 863
22.3.5.2. Uaktywnienie nazwanego widoku 864
22.3.5.3. Zmiana definicji widoku zablokowanego 865
22.4. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) w projekcie zespołu 865
22.5. Tworzenie dokumentacji 3D 866
22.5.1. Tworzenie sceny nr 1 867
22.5.2. Tworzenie sceny nr 2 871
22.6. Redagowanie dokumentacji 2D 873
22.6.1. Uwagi metodyczne 873
22.6.2. Tworzenie pierwszego arkusza 874
22.6.3. Tworzenie rzutu przekroju 874
22.6.3.1. Wykaz elementów i numery pozycji 875
22.6.4. Tworzenie rzutu montażowego 877
22.6.5. Tworzenie drugiego arkusza 880
22.7. Zadania 884

23. Zaawansowane techniki projektowania 3D 887

23.1. Parametry 887
23.1.1. Ćwiczenia 890
23.2. Projektowanie adaptacyjne 895
23.2.1. Ćwiczenia 895
23.2.1.1. Włączanie i wyłączanie adaptacyjności wystąpienia 896
23.2.1.2. Definiowanie adaptacyjności 897
23.2.1.3. Adaptacyjne modyfikacje zespołu 898
23.3. Technika modeli pochodnych 900
23.4. Kojarzenie technik zaawansowanych - ćwiczenia 902
23.5. Kinematyczne więzy napędowe 907
23.6. Więzy prowadzące 909
23.7. Toczenie 911
23.8. Szkice 3D 913
23.8.1. Ćwiczenia 914

24. Obiekty "inteligentne" 924

24.1. iFeatures 925
24.1.1. Definiowanie iFeature - ćwiczenia 925
24.1.2. Wstawianie iFeature - ćwiczenia 928
24.1.3. Edycja wystąpienia iFeature - ćwiczenia 930
24.1.4. Edycja definicji iFeature - ćwiczenia 930
24.2. iParts 932
24.2.1. Typy iParts 934
24.2.2. Tworzenie definicji iParts 935
24.2.3. Definiowanie generatora standardowej iPart - ćwiczenia 935
24.2.3.1. Domyślne parametry generatora iPart 936
24.2.3.2. Ręczne definiowanie generatora iPart 938
24.2.4. Wstawianie wystąpień standardowych iParts - ćwiczenia 944
24.2.5. Edycja wystąpień standardowych iParts - ćwiczenia 947
24.2.6. Edycja generatora standardowych iParts - ćwiczenia 947
24.2.7. Niestandardowe iParts 949
24.2.7.1. Definiowanie generatora niestandardowych iParts - ćwiczenia 949
24.2.7.2. Wstawianie wystąpień niestandardowych iParts - ćwiczenia 951
24.3. iAssemblies 954
24.4. iMates 955
24.4.1. Ćwiczenia 956
24.4.1.1. Wstawianie wystąpienia z więzami iMates 957
24.4.1.2. Definiowanie indywidualnego iMate 959
24.4.1.3. Definiowanie złożonych iMates 961
24.5. iCopy 963
24.5.1. Tworzenie definicji iCopy 964
24.5.2. "Inteligentne" kopiowanie 965
24.5.3. Edycja "inteligentnych" kopii 969

25. iLogic - wewnętrzny język i podsystem programowania 970

25.1. Instrukcja warunkowa 971
25.1.1. Instrukcja warunkowa prosta 972
25.1.2. Instrukcja warunkowa złożona 972
25.2. Ćwiczenia 974
25.2.1. Analiza zadania 975
25.2.2. Definiowanie listy wartości 976
25.2.3. Definiowanie reguły 977
25.2.4. Sprawdzenie poprawności rozwiązania 983

26. Zarządzanie danymi projektowymi 985

26.1. Tryb właściwości (Properties) - ćwiczenia 986
26.2. Tryb przeglądania (Preview) - ćwiczenia 987
26.3. Tryb zarządzania (Manage) - ćwiczenia 988

27. Projekt przejściowy 994

27.1. Kopiowanie projektu 995
27.2. Modelowanie otworów przejściowych bezpośrednio w zespole 996
27.3. Biblioteka Content Center 997
27.3.1. Konfiguracja biblioteki Content Center 999
27.3.1.1. Domyślna lokalizacja plików wystąpień 1000
27.3.2. Wstawianie składników z biblioteki Content Center 1000
27.3.3. Tworzenie więzów montażowych 1004
27.3.4. Korekta wymiarów pogłębienia 1006

28. Moduły specjalizowane 1009

28.1. Moduł projektowania konstrukcji spawanych 1010
28.1.1. Ćwiczenia 1010
28.1.1.1. Konwersja zespołu na konstrukcję spawaną 1011
28.1.1.2. Przygotowanie powierzchni do spawania 1011
28.1.1.3. Spoina kosmetyczna 1012
28.1.1.4. Spoina pachwinowa 1013
28.1.1.5. Obróbka po spawaniu 1015
28.1.1.6. Widoczność spoin w nazwanych widokach modelu 1015
28.1.1.7. Rysunek 2D konstrukcji spawanej 1016
28.2. Projekt konstrukcji blaszanej 1018
28.2.1. Ćwiczenia 1020
28.2.1.1. Modelowanie płaskich powierzchni i kołnierzy 1021
28.2.1.2. Zmiana stylu konstrukcji blaszanej 1023
28.2.1.3. Pozostałe operacje modelowania 1024
28.2.1.4. Rozwinięcie powierzchni i redagowanie rzutów 1027

29. Modelowanie mieszane 2D-3D 1031

29.1. Zadanie projektowe 1031
29.2. Dane wyjściowe 1032
29.3. Koncepcja procesu projektowania 1032
29.4. Ćwiczenia 1033
29.4.1. Budowa modelu 2D-3D 1034
29.4.2. Wykonanie pełnych modeli 3D 1039

30. Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania 1041

30.1. Generator ram - ćwiczenia 1042
30.1.1. Ustawienia domyślne generatora nazw 1042
30.1.2. Sformułowanie zadania 1043
30.1.3. Wstawianie kształtowników 1045
30.1.4. Przycinanie kształtowników 1050
30.1.5. Przycinanie i wydłużanie kształtowników 1051
30.1.6. Edycja kształtowników 1053
30.1.7. Operacje końcowe 1053
30.2. Generator połączeń śrubowych statycznych - ćwiczenia 1054
30.2.1. Edycja połączenia gwintowego 1060
30.2.2. Usuwanie elementów połączenia gwintowego 1060
30.2.2.1. Ręczne usuwanie pozostałości połączenia gwintowego 1061
30.3. Generator wałów - ćwiczenia 1062
30.3.1. Generator wałów - definiowanie szablonów 1063
30.3.2. Generator wałów - projektowanie wału 1064
30.4. Generator elementów przekładni zębatych - ćwiczenia 1075

31. Narzędzia analityczne 1084

31.1. Analizy tradycyjne 1084
31.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału - ćwiczenia 1085
31.1.1.1. Podparcia i obciążenia 1086
31.1.1.2. Obliczenia i analiza wyników 1089
31.2. Analizy wytrzymałościowe MES 1091
31.2.1. Ćwiczenia 1091
31.2.1.1. Wybrane operacje konfiguracyjne 1092
31.2.1.2. Definiowanie podparć 1094
31.2.1.3. Definiowanie obciążeń 1095
31.2.1.4. Obliczenia 1097
31.2.1.5. Analiza wyników 1098
31.2.1.6. Zapis modelu MES 1102
31.2.2. Częstości i postacie drgań własnych - ćwiczenia 1103
31.2.2.1. Kopiowanie modelu MES 1103
31.2.2.2. Edycja modelu MES 1104
31.2.2.3. Obliczenia 1105
31.3. Analizy dynamiczne 1107
31.3.1. Sformułowanie zadania 1107
31.3.2. Wskazówki metodyczne 1108
31.3.3. Automatyczne tworzenie par kinematycznych - ćwiczenia 1110
31.3.4. Konwersja więzów montażowych - ćwiczenia 1110
31.3.5. Definiowanie siły ciężkości - ćwiczenia 1112
31.3.6. Uruchomienie symulacji - ćwiczenia 1113
31.3.7. Definiowanie par kinematycznych - ćwiczenia 1113
31.3.7.1. Para przesuwna: walec na płaszczyźnie 1113
31.3.7.2. Kontakt 2D 1117
31.3.7.3. Sprężyna 1119
31.3.7.4. Amortyzator 1121
31.3.7.5. Modelowanie oporów ruchu 1122
31.3.8. Siła wymuszająca - ćwiczenia 1122
31.3.8.1. Definiowanie wymuszenia za pomocą Graphera wejściowego 1122
31.3.9. Grapher wyjściowy - ćwiczenia 1126
31.3.9.1. Określenie warunków początkowych 1126
31.3.9.2. Symulacja 1127
31.3.10. Eksport wyników do modułu MES - ćwiczenia 1129
31.3.11. Analiza MES (analiza obciążeń "w ruchu") - ćwiczenia 1132
31.3.12. Ćwiczenia dodatkowe 1135

32. Narzędzia prezentacyjne 1139

32.1. Ćwiczenia 1140
32.1.1. Eksport parametrów symulacji do modułu Inventor Studio 1140
32.1.2. Konfiguracja animacji 1141
32.1.3. Definiowanie i edycja oświetlenia 1142
32.1.4. Określanie wyglądu powierzchni obiektów 1144
32.1.5. Powlekanie (rendering) sceny 1144
32.1.6. Rejestracja animacji 1145

33. Wybrane aspekty efektywności projektowania 1149

33.1. Porównanie efektywności wybranych narzędzi i technik CAD 3D 1149
33.2. Narzędzia typu Engineer-To-Order (ETO) 1152
33.2.1. Przykład systemu ETO 1153
33.2.1.1. Metody modelowania konstrukcji 1154
33.2.2. Budowa systemu ETO 1156
33.2.2.1. Przykład wykorzystania systemu ETO 1158
33.2.3. Inne przykłady systemów ETO 1163

34. Zadania dodatkowe 1164

35. Zadania kontrolne 1167

36. Ewolucja systemu Fusion 1172

36.1. Autodesk Fusion 360 1172
37. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 1174

37.1. Interfejs użytkownika 1177
37.1.1. Główne okno programu 1179
37.2. Uwagi ogólne 1181
37.3. Szkice i więzy w systemie Autodesk Fusion 360 - ćwiczenia 1183
37.3.1. Edycja profilu 1186
37.4. Operacje modelowania części - ćwiczenia 1187
37.5. Edycja modelu części - ćwiczenia 1189
37.5.1. Edycja elementu bryłowego wstawianego 1190
37.5.2. Edycja elementu bryłowego szkicowego 1191
37.5.2.1. Edycja bezpośrednia szkicu 1191
37.5.2.2. Edycja parametrów modelu 1192
37.5.3. Edycja swobodna bryły 1194
37.5.3.1. Przesunięcie ograniczone ściany 1194
37.5.3.2. Przemieszczenie uogólnione bryły 1196
37.5.3.3. Usuwanie operacji modelowania swobodnego 1197
37.6. Zmiana rodzaju modelu - ćwiczenia 1198
37.6.1. Scalanie (Dissolve) elementów bryłowych 1198
37.6.2. Wykrywanie elementów (features) w modelu swobodnym 1200
37.6.3. Przekształcenie modelu swobodnego do hierarchicznej postaci parametrycznej 1201
37.7. Wykrywanie elementów w modelach importowanych - ćwiczenia 1202
37.8. Modelowanie zespołu w systemie Autodesk Fusion 360 - ćwiczenia 1205
37.8.1. Modelowanie składników zespołu 1205
37.8.2. Więzy montażowe 1212
37.8.2.1. Edycja więzów montażowych 1217
37.8.2.2. Zadanie kontrolne 1217
37.9. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 - uwagi końcowe 1220
Bibliografia 1223

Skorowidz 1225

1240 stron, 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022