wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 81.80 77,71   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WIELOSEKTOROWE EKOSYSTEMY BIZNESOWE KONCEPCJE I PRZYKŁADY


TERESZKO W. KOZARKIEWICZ A.

wydawnictwo: CEDEWU, 2024, wydanie I

cena netto: 81.80 Twoja cena  77,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wielosektorowe ekosystemy biznesowe

Koncepcje i przykłady


Jak funkcjonują współczesne ekosystemy biznesowe łączące sektor publiczny i prywatny? Jakie czynniki decydują o skutecznej współpracy między różnymi podmiotami gospodarczymi? W książce podjęto te zagadnienia, dostarczając wnikliwej analizy mechanizmów współpracy międzysektorowej, mających kluczowe znaczenie dla rozwoju coraz bardziej złożonych struktur gospodarczych.

Monografia opiera się na studium przypadku Krakowskiego MPO - przedsiębiorstwa działającego w sektorze publicznym, które osiągnęło wysoki poziom efektywności dzięki umiejętnemu zarządzaniu współpracą z partnerami biznesowymi. Autorzy szczegółowo analizują, jakie mechanizmy i czynniki organizacyjne sprzyjały rozwojowi tego ekosystemu. Wyniki zweryfikowano badaniami ankietowymi przeprowadzonymi w środowisku przemysłu meblowego, jednego z najdynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki. Dzięki zestawieniu doświadczeń z dwóch odmiennych ekosystemów książka zawiera bogaty materiał empiryczny oraz praktyczne wnioski dotyczące budowania efektywnych ekosystemów biznesowych.

Publikacja skierowana jest zarówno do naukowców, praktyków biznesu, jak i przedstawicieli administracji publicznej, zainteresowanych rozwijaniem współpracy między różnymi podmiotami i sektorami gospodarki oraz zrozumieniem dynamiki współczesnych ekosystemów biznesowych i wyzwań, jakie przed nimi stoją.

Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Ekosystem jako metafora w badaniach nad zarządzaniem organizacjami 13
1.1. Metafory w naukach o zarządzaniu 13
1.2. Ekosystem przyrodniczy jako domena źródłowa metafory 18
1.2.1. Pojęcie ekosystemu w ekologii 18
1.2.2. Ewolucja ekosystemów 21
1.2.3. Procesy w ekosystemach 22
1.2.4. Rodzaje ekosystemów w przyrodzie 26
1.3. Ekosystem biznesowy 27
1.3.1. Definiowanie ekosystemu biznesowego 28
1.3.2. Charakterystyka ekosystemów biznesowych 32
1.3.3. Klasyfikacja ekosystemów biznesowych 36
1.4. Ekosystemy w ekologii i zarządzaniu − porównanie domen 42

Rozdział 2
Formy i uwarunkowania współpracy międzyorganizacyjnej 51
2.1. Znaczenie współpracy międzyorganizacyjnej we współczesnej gospodarce 51
2.2. Współdziałanie i współpraca jako interakcje międzyorganizacyjne 54
2.3. Formy współpracy międzyorganizacyjnej 68
2.3.1. Formy współpracy w sektorze biznesowym 69
2.3.2. Formy współpracy organizacji różnych sektorów 81
2.3.3. Współpraca w ekosystemach biznesowych 95
2.4. Antecedencje współpracy wielosektorowej 97

Rozdział 3
Metodyka badań własnych 105
3.1. Uzasadnienie wyboru metod badawczych 105
3.2. Charakterystyka postępowania badawczego 106
3.3. Metody i narzędzia wykorzystane w badaniach empirycznych 107

Rozdział 4
Analiza wybranych ekosystemów biznesowych w Polsce 111
4.1. Założenia wyboru obiektu i eksploracyjne studium przypadku 111
4.2. Współpraca w ekosystemie gospodarki odpadami w Krakowie 112
4.2.1. Znaczenie gospodarki odpadami 112
4.2.2. Podmioty tworzące ekosystem gospodarki odpadami 114
4.2.3. Historia krakowskiego ekosystemu gospodarki odpadami 122
4.2.4. Wnioski z badania ekosystemu gospodarki odpadami 126
4.3. Podsumowanie studium przypadku 130
4.4. Uwarunkowania współpracy podmiotów z przemysłu meblarskiego 131
4.4.1. Charakterystyka branży meblarskiej 131
4.4.2. Uzasadnienie doboru metody badawczej i prezentacja przebiegu badań 134
4.4.3. Charakterystyka próby badawczej 135
4.4.4. Charakterystyka współpracy w sektorze meblarskim − wyniki badań ankietowych 138
4.4.5. Podsumowanie wyników badań ankietowych 151
4.5. Dyskusja wyników − identyfikacja uwarunkowań specyficznych dla współpracy międzysektorowej 154

Podsumowanie 159
Bibliografia 165
Spis tabel 185
Spis rysunków 187
Załącznik 189

194 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022