|

PRZEDSIĘBIORCZE KOBIETY SREBRNEJ GOSPODARKI SIŁA I INSPIRACJA DO NOWYCH WYZWAŃ
DEREŃ A. RUTKOWSKA M. SKONIECZNY J. wydawnictwo: CEDEWU, 2024, wydanie Icena netto: 55.00 Twoja cena 52,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Przedsiębiorcze kobiety srebrnej gospodarki
siła i inspiracja do nowych wyzwań
KOBIETY W NAUCE.
Próba wyjścia poza stereotyp jest pierwszą z cyklu książek
poświęconych kobietom odważnie przeciwstawiającym się przyjętym
stereotypom dotyczącym płci. W monografii autorzy dokumentują praktyki
i osiągnięcia kobiet naukowczyń, które z uporem i
determinacją pozyskiwały dla siebie przestrzeń w zamkniętym męskim
świecie nauki.
KOBIETY W BIZNESIE to druga część trylogii. Autorki analizują w niej
kariery biznesowe kobiet przełamujących bariery i wspinających się na
szczyt drabiny korporacyjnej, kierując dużymi przedsięwzięciami
biznesowymi. Ich poziom empatii, współpracy i umiejętności
komunikacyjnych czyni je skutecznymi liderkami.
W niniejszej książce
− PRZEDSIĘBIORCZE KOBIETY SREBRNEJ GOSPODARKI - siła i
inspiracja do nowych wyzwań, trzeciej i zamykającej cykl, poruszono
problemy aktywizacji zawodowej kobiet 50+. Na tle rozważań poświęconych
koncepcji srebrnej gospodarki przedstawiono postawy i motywacje
przedsiębiorcze dojrzałych kobiet. Motywy zakładania biznesu po
pięćdziesiątce wiążą się z indywidualnymi predyspozycjami, a także
sytuacją rodzinno-społeczną, zawodową i finansową. Potrzeba zachowania
niezależności i chęć utrzymania aktywności zawodowej na rynku pracy to
kluczowe motywy, które skłaniają kobiety powyżej 50+ do
zakładania własnej działalności gospodarczej. Dobre zdrowie, wiedza,
doświadczenie i zdobyte umiejętności to zasoby, które
opisane w książce kobiety wykorzystują do tego, by założyć i prowadzić
własny biznes.
Wprowadzenie 9
Rozdział 1
Proces starości a
aktywizacja zawodowa seniorów w świetle literatury i badań
naukowych 13
1.1. Społeczne teorie starzenia się 13
1.2. Rozumienie przedsiębiorczości 23
1.3. Srebrna przedsiębiorczość 29
1.4. Srebrni przedsiębiorcy 39
Rozdział 2
Kształtowanie postaw i
zachowań przedsiębiorczych kobiet 57
2.1. Kobiety na rynku pracy - przegląd badań 57
2.2. Przedsiębiorczość kobiet 64
2.3. Srebrna przedsiębiorczość kobiet − jak definiować 77
Rozdział 3
Portrety
przedsiębiorczych kobiet 50 91
3.1. Uwagi ogólne 91
3.2. Firma jest kobietą 93
3.3. Starsze kobiety − przedsiębiorczynie i ich motywacje
przedsiębiorcze 104
Zakończenie 109
Bibliografia 111
124 strony, Format:
16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|