wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 89.00 84,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

SOCJOTERAPIA WOBEC AGRESJI RÓWIEŚNICZEJ W POLSKIEJ SZKOLE PERSPEKTYWA PRAKTYKÓW


WILK M.

wydawnictwo: SENSUS, 2025, wydanie I

cena netto: 89.00 Twoja cena  84,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Socjoterapia wobec agresji rówieśniczej w polskiej szkole

Perspektywa praktyków


Publikacja stanowi próbę przedstawienia poważnego problemu, jakim jest narastająca fala agresji rówieśniczej w polskich szkołach.

Zaburza ona proces edukacji i wychowania, wpływając destrukcyjnie na wszystkie strony takich działań ― na agresorów, na ofiary przemocy, ale także na jej świadków: uczniów, nauczycieli i innych pracowników placówki oświatowej. Ofiary czują się zazwyczaj zranione, upokorzone, zalęknione, przez co wycofują się z życia klasy i szkoły, a sprawcy budują swoje poczucie tożsamości na przekonaniu o własnej dominacji nad innymi lub ― czują się winni i nieakceptowani przez zespół klasowy, co w efekcie również zaburza ich prawidłowe funkcjonowanie w środowisku. Oznacza to, że problem agresji rówieśniczej nie jest jedynie problemem ofiary i sprawcy, ale też klasy, szkoły, a nawet społeczności.

Za pośrednictwem tej książki jej autor nie tylko definiuje i analizuje problem, ale także proponuje skuteczne metody pracy z tym negatywnym zjawiskiem, bazując nie tylko na dostępnej literaturze ale głównie na doświadczeniach socjoterapeutów ― praktyków aktywnych w tym obszarze. Publikację podzielono na cztery rozdziały. Dwa pierwsze są poświęcone analizom o charakterze teoretycznym i diagnostycznym. Rozdziały trzeci i czwarty skupiają się na założeniach metodologicznych, jak również na analizie i interpretacji wyników badań własnych autora.

Wstęp

Rozdział 1. Agresja rówieśnicza - definicje i analizy zjawiska

1.1. PRZEGLĄD DEFINICJI I PODEJŚĆ
1.1.1. Agresja jako zachowanie i cecha
1.1.2. Rodzaje agresji
1.1.3. Źródła agresji
1.2. AGRESJA RÓWIEŚNICZA JAKO PRZYKŁAD SPECYFICZNYCH ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
1.2.1. Przyczyny zachowań agresywnych dzieci i młodzieży
1.2.2. Funkcje i cele agresji rówieśniczej (aspekt rozwojowy)
1.2.3. Szkoła jako przestrzeń realizowania agresji rówieśniczej
1.2.4. Skala zjawiska agresji szkolnej i jej form w polskich szkołach

Rozdział 2. Socjoterapia - konteksty praktyczne i teoretyczne

2.1. ROZUMIENIE SOCJOTERAPII W RÓŻNYCH OBSZARACH JEJ PRAKTYKOWANIA
2.1.1. Rozwój socjoterapii w Polsce i kontrowersje wokół jej definiowania
2.1.2. Socjoterapia jako wsparcie leczenia psychiatrycznego
2.1.3. Socjoterapia w resocjalizacji
2.1.4. Socjoterapia w ujęciu społeczno-kulturowym
2.2. SOCJOTERAPIA JAKO FORMA POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
2.2.1. Cele socjoterapii jako formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
2.2.2. Socjoterapia wobec zjawiska agresji rówieśniczej w szkole
2.2.3. Diagnozowanie agresji rówieśniczej w pracy socjoterapeutycznej
2.2.4. Organizowanie pracy socjoterapeutycznej i proces grupowy w socjoterapii a zjawisko przemocy rówieśniczej
2.2.5. Metody i techniki pracy socjoterapeutycznej z dziećmi i młodzieżą doświadczającymi agresji rówieśniczej w szkole
2.2.6. Ocena skuteczności działań socjoterapeutycznych

Rozdział 3. Metodologiczne podstawy badań własnych

3.1. ZBIOROWE STUDIUM PRZYPADKU W BADANIACH JAKOŚCIOWYCH
3.2. CEL BADANIA I PROBLEMY BADAWCZE
3.3. DOBÓR GRUPY BADANEJ
3.4. PLAN BADAŃ, ETYKA, METODY BADAWCZE

Rozdział 4. Socjoterapia wobec agresji rówieśniczej w szkole w perspektywie socjoterapeutów i socjoterapeutek - analiza badań własnych

4.1. ROZUMIENIE SOCJOTERAPII, JEJ ZADAŃ I FUNKCJI PRZEZ SOCJOTERAPEUTÓW I SOCJOTERAPEUTKI
4.2. POSTRZEGANIE ZJAWISKA AGRESJI RÓWIEŚNICZEJ W SZKOLE PRZEZ SOCJOTERAPEUTÓW I SOCJOTERAPEUTKI
4.3. SOCJOTERAPEUCI I SOCJOTERAPEUTKI WOBEC MOŻLIWOŚCI ZASTOSOWANIA SOCJOTERAPII W PRACY Z AGRESJĄ RÓWIEŚNICZĄ W SZKOLE
4.4. POSTRZEGANIE EFEKTYWNOŚCI PRACY SOCJOTERAPEUTYCZNEJ Z AGRESJĄ RÓWIEŚNICZĄ W SZKOLE
4.5. POSTRZEGANIE PRZEZ SOCJOTERAPEUTÓW I SOCJOTERAPEUTKI MOŻLIWOŚCI SZKOŁY W PROFILAKTYCE AGRESJI RÓWIEŚNICZEJ ORAZ W ZAKRESIE POMOCY DLA OFIAR I SPRAWCÓW
4.6. PODSUMOWANIE: SOCJOTERAPIA WOBEC ZJAWISKA AGRESJI RÓWIEŚNICZEJ W SZKOLE

Zakończenie

Bibliografia
Nota o autorze

480 stron, 16.5x23.5cm, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022