wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 109.50 104,03   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DIALOG MOTYWUJĄCY JAK POMÓC LUDZIOM W ZMIANIE


MILLER W.R. ROLLNICK S.

wydawnictwo: WYD UJ, 2014, wydanie III

cena netto: 109.50 Twoja cena  104,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dialog motywujący

Jak pomóc ludziom w zmianie


Najważniejsze dzieło przystępnie prezentujące dialog motywujący (DM) – efektywną metodę wspomagania zmiany. Obecne wydanie przedstawia nowy model DM oparty na czterech procesach: angażowania, ukierunkowywania, wywoływania i planowania. Jego twórcy – William R. Miller i Stephen Rollnick – pokazują, jak procesy te wyglądają w praktyce, opisują liczne zastosowania oraz rzetelnie dowodzą ich skuteczności.

Książka rozpoczyna się od gruntownego omówienia ducha i metody DM. Kolejne rozdziały zawierają szczegółowe wskazówki dotyczące ustanowienia silnej relacji roboczej, określenia przedmiotu uwagi i kierunku, wywołania i wzmocnienia u klienta motywacji do zmiany oraz sformułowania konkretnego planu działania. Autorzy opisują podstawowe umiejętności komunikacyjne wykorzystywane w DM, a zamieszczone przez nich przykłady dobitnie ilustrują, co należy robić, a czego unikać w trakcie skutecznego wdrażania DM w rozmaitych kontekstach. Przedstawiają także sposoby rozwijania biegłości w DM, integrowania go z innymi metodami oraz oceniania wierności wdrożenia interwencji. Podręcznik wzbogacają rozszerzona bibliografia oraz słowniczek terminów.
Książka stanowi obowiązkową lekturę dla specjalistów reprezentujących różne dziedziny opieki zdrowotnej, m.in. terapeutów uzależnień, psychologów klinicznych, psychiatrów, pracowników socjalnych, terapeutów rodzinnych, doradców, pielęgniarek, lekarzy i edukatorów medycznych.


Znakomity, przystępnie napisany przewodnik po teorii i praktyce. Opracowana przez W.R. Millera i S. Rollnicka metoda DM zasadniczo zmieniła nasze myślenie o pracy z mniej zmotywowanymi klientami, zwłaszcza w kontekście współczesnej opieki zdrowotnej, kładącej nacisk na oparte na dowodach interwencje krótkoterminowe. Czteroczęściowy model wprowadzony w tym wydaniu w dużym stopniu upraszcza sposób prowadzenia DM.

Dr Scott T. Walters, University of North Texas Health Science Center, członek MINT  
  
Książka zawierająca najpełniejsze jak dotąd objaśnienie zasad DM z pewnością wywrze ogromny wpływ w szeroko pojmowanej dziedzinie zdrowia psychicznego. To podręcznik, który powinien być wykorzystywany na kursach psychologii, psychoterapii, pracy socjalnej i ogólnej opieki zdrowotnej.

Dr Timothy J. O'Farrell, Harvard Medical School  

Nie spotkałam nikogo, kto tak trafnie jak Miller i Rollnick potrafiłby uchwycić istotę pracy z drugim człowiekiem w duchu dialogu motywującego, robiąc to jednocześnie tak spójnie. Ta książka może się przełożyć na oszczędność czasu, energii, zasobów. To lektura skłaniająca do refleksji, pogłębiająca znaczenie naszej pracy i naszego wysiłku, nadająca często nowy, budujący kierunek i wielką wartość naszym profesjonalnym działaniom.

Jadwiga Maria Jaraczewska, prezes    
Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej    


Dr William R. Miller, jest emerytowanym profesorem Wydziałów Psychologii i Psychiatrii Uniwersytetu Nowego Meksyku (Stany Zjednoczone).

Dr Stephen Rollnick, jest psychologiem klinicznym i wykładowcą na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Cardiff w Walii (Wielka Brytania).

Nota o autorach  7
Przedmowa do trzeciego wydania  9

CZĘŚĆ I. CO TO JEST DIALOG MOTYWUJĄCY?
Rozdział 1. Rozmowy na temat zmiany  21
Rozdział 2. Duch dialogu motywującego  34
Rozdział 3. Metoda dialogu motywującego  49

CZĘŚĆ II. ANGAŻOWANIE – UGRUNTOWANIE W RELACJI
Rozdział 4. Zaangażowanie i wycofywanie się  67
Rozdział 5. Słuchanie – zrozumienie dylematu osoby  78
Rozdział 6. Podstawowe umiejętności związane z prowadzeniem dialogu  96
Rozdział 7. Badanie wartości i celów  111

CZĘŚĆ III. UKIERUNKOWYWANIE – WYZNACZANIE CELÓW STRATEGICZNYCH
Rozdział 8. Dlaczego ukierunkowywać?  133
Rozdział 9. Znajdowanie horyzontu  144
Rozdział 10. Kiedy cele są różne  167
Rozdział 11. Wymiana informacji  181

CZĘŚĆ IV. WYWOŁYWANIE – PRZYGOTOWANIE DO ZMIANY
Rozdział 12. Ambiwalencja – język zmiany i język podtrzymania  213
Rozdział 13. Wywoływanie u osoby jej własnej motywacji  225
Rozdział 14. Reagowanie na język zmiany  245
Rozdział 15. Reagowanie na język podtrzymania i niezgodę  262
Rozdział 16. Wywoływanie nadziei i pewności siebie  282
Rozdział 17. Pomaganie z zachowaniem postawy neutralnej  306
Rozdział 18. Rozwijanie rozbieżności  321

CZĘŚĆ V. PLANOWANIE – POMOST NA DRODZE DO ZMIANY
Rozdział 19. Od wywoływania do planowania  339
Rozdział 20. Opracowanie planu zmiany  353
Rozdział 21. Wzmacnianie zobowiązania  376
Rozdział 22. Wspieranie zmiany  386

CZĘŚĆ VI. DIALOG MOTYWUJĄCY W CODZIENNEJ PRAKTYCE
Rozdział 23. Doświadczanie dialogu motywującego  399
Rozdział 24. Uczenie się dialogu motywującego  421
Rozdział 25. Stosowanie dialogu motywującego  437
Rozdział 26. Integrowanie dialogu motywującego  458

CZĘŚĆ VII. EMPIRYCZNA OCENA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
Rozdział 27. Dowody empiryczne oraz ewolucja dialogu motywującego  479
Rozdział 28. Ocena rozmów motywujących  503
Dodatek A. Słowniczek terminów związanych z dialogiem motywującym  523
Dodatek B. Bibliografia prac poświęconych dialogowi motywującemu  533
Christopher J. McLouth

Bibliografia  553
Indeks  591

608 stron, B5, oprawa miekka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022