|
MARKETING HISTORYCZNY CZY UMIEMY MĄDRZE KORZYSTAĆ Z HISTORII?
CZARNECKA W. wydawnictwo: CEDEWU, 2023, wydanie Icena netto: 56.25 Twoja cena 53,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Marketing historyczny
Czy umiemy mądrze korzystać z historii?
Wiesz czego nie
nauczyli Cię w szkole na historii? Że możesz wykorzystać ją na wiele
sposobów: do promowania swojego biznesu, wydarzenia, dla
podmiotów kultury i samorządów albo wpłynąć na
postawy odbiorców. Ale jak się za to zabrać? Skąd wiesz czy
nie zrobisz tego źle? Czy nie zostaniesz zhejtowany i odsądzony od czci
i wiary? Czy w ogóle wolno Ci tak robić?
No ba! Wystarczy wykorzystywać historię do działań marketingowych, bo
wtedy promujesz podwójnie - markę i historię. Przygotowałam
dla Ciebie mały przewodnik błędów, wtop, nudy itp., a także
powodów, dlaczego nie wyszło. Pokaże Ci z jakich narzędzi w
marketingu historycznym skorzystać, aby tego uniknąć.
Ta książka
jest dla przedstawicieli marek komercyjnych, które chciałyby
wykorzystać historię do budowania swojej tożsamości i wizerunku, a
także dla podmiotów kultury i samorządów. Dzięki
niej zbudujesz relację z odbiorcą, zainteresujesz go swoją ofertą. Ta
książka jest dla wszystkich, którzy mogą zadbać o marketing
historyczny w Polsce.
Myślę, że Kościuszko nie musiałby korzystać z tej książki. Jak budował
społeczność zaangażowaną? On był w tym mistrzem. Sięgnij po tę książkę
i sprawdź!
Podziękowania 7
Wstęp 9
1. Co to jest marketing
historyczny? 15
1.1. Próba znalezienia definicji marketingu historycznego 15
1.2. Narzędzia marketingu historycznego 19
1.2.1. Brand purpose marki, czyli buduj markę na wartościach 20
1.2.2. Storytelling 23
1.2.3. Corporate social responsibility - społeczna odpowiedzialność
biznesu 28
1.2.4. Kody kulturowe i symbole 33
1.2.5. Real-time marketing 44
2. Polak-Patriota, czyli
jak zepsuliśmy marketing historyczny w Polsce 51
2.1. Rocznica zbrodni katyńskiej: [nie, dziękuję], czyli o tym, jak
robimy marketing martyrologiczny 52
2.2. Pedagogika (miejsc) pamięci, czyli czy możemy nauczyć się czegoś
od Niemców? 56
2.3. Żołnierze wyklęci [Zabijano ich po wojnie. Przepraszam, nic więcej
nie wiem], czyli o kulcie bohaterów w Polsce 61
2.4. Powstania mamy we krwi! Czyli dlaczego zapomnimy o powstańcach
warszawskich... 66
2.5. Marketing historyczny powstania warszawskiego - bazujemy na
budowaniu relacji z autorytetem 70
3. Marketing historyczny
w Polsce - case study, czyli oni wiedzieli jak to robić 77
3.1. Tadeusz Kościuszko - jego budowanie marki osobistej i społeczności
zaangażowanej 78
3.2. Józef Piłsudski, czyli wizja i misja marki -
niepodległa Polska 91
3.3. Maria Skłodowska-Curie - kobieta nowoczesna, czyli gdzie szukać
inspiracji dla współczesnych Polek i Polaków 104
3.4. Janina Lewandowska, czyli młodość ma swoje prawa 119
4. Mroczne widmo...
czyli wymazywanie komunizmu z przestrzeni publicznej 131
4.1. Ślady nazizmu a ślady komunizmu w Polsce 142
4.2. Powstańcy warszawscy kiedyś odejdą... Kto będzie bohaterem po
nich? 148
4.3. Naród potrzebuje mitu - historii, z którą
się utożsamia 152
Podsumowanie 157
Bibliografia 161
Spis tabel 165
Spis grafik 166
Case study 167
167 stron, Format:
16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|