|
ANTROPOLOGIA ORGANIZACJI JAK PROWADZIĆ BADANIA TERENOWE?
KOSTERA M. KRZYWORZEKA P. POŁEĆ M. wydawnictwo: PWN, 2023, wydanie Icena netto: 86.90 Twoja cena 82,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Antropologia organizacji
Jak prowadzić badania terenowe?
Pierwsze wydanie
podręcznika napisanego z myślą o studentkach i studentach oraz
badaczkach i badaczach, zainteresowanych prowadzeniem własnych
etnografii organizacji.
Celem publikacji jest nie
tylko zapoznanie Czytelniczek i Czytelników z
antropologicznymi badaniami organizacji, ale przede wszystkim
zainteresowanie nimi oraz wsparcie w poprawnym przeprowadzeniu własnych
projektów. Antropologiczne badania organizacji poprzez
badania terenowe umożliwiają: opis organizacji w ich naturalnym
kontekście, ukierunkowanie na proces, zrozumienie ludzi i ich zachowań
w organizacji, badanie zjawisk nowych, nieznanych, nie dających się
przewidzieć. Na książkę składają się rozdziały plasujące etnografię
organizacji w kontekście badań i metod etnograficznych oraz oferujące
przegląd aktualnych wyników badań organizacji mieszczących
się w tradycji etnograficznej.
To praktyczna publikacja dla wszystkich prowadzących lub planujących
prowadzić badania etnograficzne organizacji. To również
niezbędne źródło wiedzy dla studentek i studentów
kierunków takich jak: zarządzanie, socjologia, antropologia
kulturowa, i innych.
Często
jest tak, że w obliczu nieznanego nie widzimy tego, co znajduje się
przed naszymi oczami. Może to być wyrażone przystępnie czy nawet
prosto, lecz gdy stajemy wobec nieznanych wcześniej symboli, mamy
tendencję, by gubić się w czymś, co odbieramy jako chaos. To, co
znajduje się poza granicami naszej wyobraźni i naszego rozumienia,
sprawia, że gubimy się poznawczo wobec nowości. Dzieje się tak
szczególnie wtedy, gdy mamy silnie sprecyzowane oczekiwania
wobec tego, z czym się spotykamy i gdy jesteśmy przekonani, że znamy to
doskonale, a tymczasem nie jesteśmy w stanie tego rozpoznać, a tym
bardziej zrozumieć. Etnografia daje moc widzenia Innego bez
konieczności wyzbycia się jej, jego czy naszej własnej inności. Nie
trzeba płacić za to uśrednieniem, modernizacją czy przyjęciem jakichś
zewnętrznych form i języków. Pozostajemy sobą i widzimy
siebie nawzajem. Różnorodność kulturowa jest wielką
wartością. Książka ta ma ambicję być kluczem, który pomoże
samodzielnie otworzyć drzwi do zrozumienia różnorodności
wokół nas, w naszej codzienności. Może pomóc w
odczytaniu wielu pozornie „chaotycznych” znaczeń i
symboli kulturowych. Etnografia może służyć do zrozumienia wielu
światów życia ludzi – kultur większych i
mniejszych.
Ze wstępu
Autorów
262 stron, Format:
16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|